|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
[צילום: אברהם שטרן]
דוח פניות הציבור של הראת"צ

הנוסעים פונים בעיקר על קנסות, אך רק 12% מהם בוטלו

עלייה של 31% במספר המתלוננים לרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנושאים העיקריים: ערעורים על קנסות (40%), אכיפה (34%) ורישוי קווי שירות (11%) אגד (בעיקר בירושלים) מובילה בתלונות (57%), עם זינוק משמעותי בערעורים על קנסות (86%)
30/04/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עלייה משמעותית של 95% במספר הערעורים על קנסות בשנת 2023.
האוטובוסים הם מפעיל התחבורה העיקרי בישראל, ובהתאם, הם רושמים את מספר הפניות הגבוה ביותר (97% מכלל הפניות).
הנושא הבולט ביותר בפניות על מוניות: הפקעת מחיר (33%).
רכבת ישראל רשמה ירידה של 22% במספר התלונות.
הרכבת הקלה בירושלים רשמה זינוק של 175% במספר התלונות.
תחום התלונות על השירות ירד מ-44% ל-34% מכלל הפניות.
משך הטיפול בפנייה התקצר משמעותית ועומד כעת על 21 יום.

בתחבורה הציבורית פעילות 27 חברות אוטובוסים המפעילות רשת קווים במטרופולינים ובאשכולות השונים ברחבי הארץ. אגד, שהינה המפעיל הגדול ביותר בענף, רושמת בהתאמה את היקף הפניות הגדול ביותר עם שיעור עלייה של 73% בהשוואה לשנת 2022

ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי.
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה.
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022.

ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי.
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה.
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022.

כ-73.7 אלף נוסעים הגישו בשנת 2023 תלונות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לעומת 56.3 אלף אשתקד. מספר הפניות הכתובות בשנת 2023 עמד על 119,591. כך עולה מדוח פניות הציבור השנתי שמפרסמת הרשות.

התחום שריכז את הנתח העיקרי מבין הפניות לרשות בשנה החולפת היה תחום ערעורים על תעריף מוגדל (קנסות שנרשמו לנוסעים) - עם 40% מכלל הפניות, אחריו בלט תחום האכיפה (חריגות מפעילי התחבורה הציבורית מתנאי הרישיון לו הם מחויבים) עם 34% מכלל הפניות ותחום רישוי קווי השירות (בקשות להוספה, ביטול או שינוי של קו, תחנה, תדירות, מסלול וכד') עם 11%.

המפעיל הגדול בין חברות האוטובוסים הוא חברת אגד, שרושמת נתח של כ-40% משוק הנסועה הציבורית בענף האוטובוסים, ושיעור הפניות והתלונות על חברה זו מסתכם בכ-57% מסך הפניות שהתקבלו על חברות האוטובוס בשנה החולפת.

התחום הבולט שריכז את היקף הפניות הגדול ביותר בשנת 2023, לצד זינוק משמעותי של 95% בהשוואה לשנת 2022, הוא תחום הערעורים על קנסות בכלל החברות. קרוב ל-48,000 דוחות פקחים נרשמו בשנת הדוח לעומת 24,567 שנרשמו בשנת 2022.
דו"ח פניות הציבור שנת 2023 / דוח שנתי
דוח זה עוסק במוקד הפניות הכתובות בלבד ובאמצעי התחבורתי העיקרי של אוטובוסים, הכפוף ישירות ליחידות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במהלך שנת 2023 הוגשו למוקד 119,591 פניות כתובות על-ידי 73,669 פונים בנושאים מגוונים המהווים את עיקר פעילותה של הרשות לתחבורה הציבורית: רישוי, אכיפה, חקירות, פיננסי, תשתיות וערעורים על תעריף מוגדל (קנסות לנוסע בגין אי תיקוף) (35 עמ')

קרוב ל-48 אלף ערעורים על דוחות פקחים התקבלו בשנת הדוח. ניתן לייחס את גורם הגידול בהיקף הערעורים לגידול המקביל ברישום בדוחות לנוסעים בשנת הדוח שהסתכם ב-233,639 בהשוואה למספר דוחות בסך 113,097 בשנת 2022. מדובר בהכפלה (106%) הן של מספר הדוחות שנרשמו והן של מספר הערעורים.

חברת אגד הגבירה משמעותית את מאמצי האכיפה על נושאי אי-התיקוף באוטובוסים והיא לבדה ריכזה 41,197 ערעורים המהווים 86% מסך הערעורים בשנת 2023. הנתח של אגד בהיקף רישום דוחות של כל חברות האוטובוסים - 27 מפעילים - עמד על 84% בשנת 2023 לעומת נתח של 79% מכלל הדוחות שנרשמו בשנת 2022. נתח הערעורים על דוחות שנרשמו על-ידי אגד בשנת 2023 מכלל הערעורים שנרשמו על-ידי כל המפעילים, עמד על 86% בהשוואה לנתח הערעורים של אגד מכלל הערעורים בשנת 2022, שעמד על 84%. הערעורים מוגשים למפקח על התעבורה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. המפקח או גורמים מוסמכים מטעמו בוחנים את הערעורים ומקבלים החלטה אם הערעור מוצדק, אם לאו. שיעור הערעורים שהתקבלו ובעקבות כך בוטלו הקנסות בשנת 2023 עומד על כ-12% מכלל הערעורים שהוגשו, בהשוואה ל-7% שהתקבלו (קנסות שבוטלו) בשנה שקדמה.

[צילום: אברהם שטרן]

התחומים הבולטים בתלונות אצל חברת אגד הם הערעורים על קנסות, המהווים 76% מכלל התלונות על אגד ופניות בנושא אכיפה עם שיעור של כ-15%. המפעילה השנייה בהיקף התלונות היא חברת קווים, אחריה אלקטרה אפיקים, רביעית דן וסוגרת את החמישה חברת מטרופולין. בהשוואה לשנה הקודמת, ישנם שלושה מפעילים שהוזכרו בדוח לטובה בשל מגמת ירידה בהיקפי התלונות - קווים אצלה נרשמה ירידה משמעותית בשיעור של 35%, סופרבוס שבה נרשמה ירידה בשיעור של 11% ודן עם ירידה בשיעור של 8%.


מבין המחוזות, מחוז ירושלים ריכז את מספר הפניות הגדול ביותר עם 37% מבין סך הפניות למחוזות. אחריו מחוז גוש-דן עם 19% ומחוז ממונה ארצי – מחוז המטה, העוסק בטיפול בנושאי רישוי קווי תחבורה בין מחוזיים, ריכז 15% מסך הפניות בכל המחוזות.

האוטובוסים הם מפעיל התחבורה העיקרי בישראל, עם מספר תיקופים שהסתכם ב-720 מיליון ועם 31 מיליון נסיעות בשנת 2023. בהתאמה, מספר התלונות על האוטובוסים הוא גם הגבוה ביותר ובשנת 2023 הוא היווה רוב מוחלט של 97% מכל הפניות שהתקבלו בשנת הדוח.

לשליטה ללא עוררין של פניות בעניין אוטובוסים בדוח ישנה סיבה נוספת והיא שמפעילי קווי השירות באוטובוסים כפופים ישירות לרשות לתחבורה ציבורית, בעוד רכבת ישראל והרכבות הקלות כפופות למאסדר דרך חברות כמו נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) וצוות אב לתחבורה ירושלים (צתא"ל), המרכזות פניות רבות אצלן.

לשם השוואה לנתוני הנסיעות באוטובוסים, נתוני הנסיעה ברכבת ישראל עומדים בשנת 2023 על 64 מיליון ושל הרכבות הקלות בירושלים ותל אביב על 43 מיליון. דנקל, הרכבת הקלה בגוש-דן החלה את פעילותה במחצית אוגוסט 2023, ולכן לא ניתן להשוות את נתוניה לשנים עברו. עם זאת, ענף המוניות עוקף את רכבת ישראל במספר התלונות.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנושא הבולט ביותר בתחום התלונות במוניות הינו הפקעת מחיר המהווה 33% מסך כלל הפניות. הנושא השני בהיקפו הוא אי-הפעלת מונה המהווה 28% מסך כל הפניות, והנושא השלישי הוא התנהגות בלתי נאותה (אלימות מילולית, דיבור לא ראוי, הערות גזעניות, ריח סיגריות, עישון במונית וכד'). סירוב להסיע מהווה 10% מכלל הפניות בענייני מוניות. ארבעת הנושאים של הפקעת מחיר, אי-הפעלת מונה, התנהגות לא נאותה וסירוב להסיע הם תלונות שככל שנמצאות מוצדקות - הן מהוות עבירה פלילית, עוברות לחקירה ובהמשך לכתב אישום. מכאן עולה שהרוב המכריע של התלונות בענייני מוניות עוברות לטיפול תחום החקירות באגף אכיפה ובקרה.

ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי.

תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה.

משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022.

תאריך:  30/04/2024   |   עודכן:  30/04/2024
עידן יוסף
+פרוש טורס: נסיעות לילה חינם לכותל המערבי
00:18 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שירות הסעיות ללא תשלום יופעל מהשכונות בירושלים לכותל המערבי בין השעות 01:00-05:00, בלילות השבוע  ▪  הנסיעות יתבצעו במסלולים קבועים, הכוללים תחנות מרכזיות בעיר  ▪  השירות נועד לאפשר הגעה נוחה לכותל גם בשעות בהן התחבורה הציבורית פחות זמינה
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סוף-שבוע מאתגר: הגליל המערבי ינותק מהרכבת
10:52 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עבודות תחזוקה יתקיימו בקטע המסילה שבין עכו וקריית מוצקין בין 9 ל-11 במאי  ▪  רכבות לא יעצרו בתחנות עכו, נהריה, אחיהוד וכרמיאל  ▪  שירות הסעיות יופעל לתחנות הסגורות
תחנת הרכבת באחיהוד. תיסגר
+אמוק באוטובוס: נוסע תקף פקח לאחר שהתבקש לרדת
12:08 28/04/24  |  עידן יוסף
ארגון כוח לעובדים טוען כי פקח אוטובוס הותקף (מוצ"ש) בירושלים בקו 333 של חברת סופרבוס סמוך לשער האשפות. לדבריהם, עלה הנוסע לאוטובוס עם ילדיו מהדלת הקדמית, תוך שהוא דוחף נוסעים אחרים ובהם גם ילדים. המבקר והנהג דרשו כנדרש מהנוסע ובני משפחתו לרדת מהאוטובוס וירדו מהאוטובוס בעצמם. בתגובה, תקף הנוסע את המבקר באגרופים תוך שהוא מקלל. המבקר נחבל קלות. התוקף ומשפחתו נמלטו מהמקום. תלונה הוגשה במשטרת ירושלים.

נ', המבקר שהותקף: "הנוסע נכנס אחוז אמוק לאוטובוס תוך שהוא ממש דורס ומועך ילדים ותינוקות וצועק. הנהג ואני הבהרנו לו שהאוטובוס לא יזוז במצב כזה. לא נסכן את הנוסעים, והוא בתגובה קלל והכה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנוסעים פונים בעיקר על קנסות, אך רק 12% מהם בוטלו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
מתכננים נסיעה ברכבת לנתב"ג? תחשבו שוב מיום חמישי 9.5.24 בשעה 23:30 (בקירוב) וביום שישי 10.5.24 יחולו שינויים זמניים בתנועת הרכבות באזור עכו, נהריה, אחיהוד וכרמיאל, בכל שעות הפעילות, בשל עבודות לתחזוקת המסילה. עבודות התשתית נועדו לתחזוקה, לשדרוג ולהחלפת רכיבי מסילה בקטע המסילה שבין עכו וקריית מוצקין.
30/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
כשליש מנוסעי התחבורה הציבורית מעדיפים את האוטובוס כאמצעי ההגעה אל הרכבת. כך עולה מסקר שנערך על-ידי יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, במהלך שנת 2023 ותחילת 2024, בקרב 32,000 נוסעים ברכבת.
26/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
כבכל שנה, תופעלנה גם השנה הרכבות על-פי לוח זמנים ייעודי לפסח, הכולל תגבור והארכת מסלולי רכבות קיימות.
17/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום הליך מיון מקצועי וקפדני, נבחרה גיתית רוזן אליצור לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש ברכבת ישראל, לאחר שנבחרה ע״י ועדת האיתור בראשות המנכ״ל ואושרה בדירקטוריון החברה.
16/04/2024  |  עידן יוסף  |   מינויים חדשים
בזמן שרובנו עסוקים בסידור וניקיון ארונות המטבח ובהוצאת הכלים הישנים מהמזווה, גם ברכבת ישראל יצאו למבצע "פסח" במסגרתו נערך מבצע ניקיון כללי ויסודי בכל תחנות הרכבת, הקרונות והקטרים, המתחמים התפעוליים ומשרדי החברה.
16/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il