|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
פרופ' רוטשטיין. "לא קם מנהיג שהוביל רפורמה" [צילום: אבי חיון] מחאת בתי החולים הציבוריים [צילום: מרק ישראל סלם]

פרופ' רוטשטיין מאשים בדיון בוועדת הכספים:

המערכת אינה מאורגנת - תוצאה של אבולוציה פוליטית

הוסיף: "מרגיש שאנחנו ברומא העתיקה. הגלדיאטורים רבים ונותנים להם שמיכה ואומרים תמשכו אותה לכל הצדדים" היו"ר ח"כ גפני: "לקבל על עצמנו שמיד אחרי הקמת הממשלה עושים סדר בבתי החולים"
28/01/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

וועדת הכספים ehhnv (יום ה', 28.1.21) דיון מיוחד בנושא קריסת בתי החולים הציבוריים, בהמשך לדיונים קודמים של הוועדה, על-רקע החרפת מצב בתי החולים בשל משבר הקורונה, בהם קראה לתקצב את בתי החולים הציבוריים בדומה לבתי החולים הממשלתיים. הדיון היום התקיים גם על-רקע הצעה לסדר בנושא, שהגישו חברי הכנסת עודד פורר, יוליה מלינובסקי, אורנה ברביבאי ומאיר כהן.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו חברי הכנסת מכל המפלגות צריכים לקבל על עצמנו שעם תקציב המדינה שיצטרכו להביא אותו מיד אחרי הקמת הממשלה עושים סדר בבתי החולים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, השיב ואמר כי בתי החולים קיבלו סיוע, אך הדבר לא פתר בעיות ארוכות ימים. לדבריו, איש לא עמד מהצד, אלא נעשו צעדים שלא הספיקו. הוא הציג את ההסכמות מאתמול, ואמר כי בתי החולים יקבלו תקצוב של 630 מיליון שקל ועוד 300 מיליון להתמודדות עם הקורונה, שיינתנו בהמשך השנה. בנוסף אמר לוי כי הוקמה ועדה ציבורית שתפקידה להגיע למודל קיום רב שנתי לבתי החולים הציבוריים.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה: "אני חושב שאני צריך להתייחס קודם לוועדת הכספים, מי שחושב שלוועדה אין אחריות למצב הוא טועה. אתם דנים ומצביעים ולפעמים לא שמים לב שיש לזה השפעה על חיים ומוות. בתי החולים הציבוריים לא חיים מתקציב, גם לא בתי החולים של המדינה".

הוא הוסיף: "זה תקציב תלוי בהכנסות. הכנסת קובעת את כללי המשחק במדינה, אני מרגיש שאנחנו ברומא העתיקה. הגלדיאטורים רבים ונותנים להם שמיכה ואומרים תמשכו אותה לכל הצדדים. אז מושכים אותה מבתי חולים ציבוריים לבתי חולים של קופות החולים והממשלתיים. יש מערכת שאיננה מאורגנת וזה תוצאה של אבולוציה פוליטית. לא קם מנהיג שהוביל רפורמה שתארגן את המערכת שתושב נצרת יקבל אותו טיפול ואותה רמה כמו תושב ב"ש ותושב ת"א. המערכת עצמה מלאה בעיות קשות.

חוקקתם חוקים שבית חולים לא יכול לחיות. זאת השיטה הבולשביקית שאומרת שצריך לקחת תרומות ואנחנו מקבלים חצי מהתמחור הנומינלי שקבעה ועדת התמחור של מדינת ישראל ואיך נתתם לזה לקרות?. אנחנו נותנים הנחה סטטוטורית של 630 מיליון שקל לקופת חולים כדי שהם ישרדו ואם לא הייתי נותן לא הייתי צריך את הכסף".

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל שערי צדק: "ריגשתם אותי אנשים נתנו לנו גיבוי מלא ואני מודה לכולם על זה. מרוב יער אתם לא רואים את העצים. כדי לגמור את 2020 הייתי צריך לעבור עץ עץ ולעבור חודש חודש ולבוא לחברה מהאוצר להגיד שצריך לשלם משכורות. שנת 2020 נצרבה אצל אנשי הבריאות עשרות פעמים שהגעתי לאוצר וכל דקה שהייתי שם פגעה בחולים. המחזה הזה חייב להיפסק. אל תגידו גמרתם את השנה. קיבלנו ודאות למשכורות למשך שזה. לזה צריך להגיע? לא קיבלנו מתנות קיבלנו כסף לעובדים שיעבדו וצריך רפורמה ברורה. אני מבין את אנשי האוצר שתפקידם להיות שומרי סף, לא על חשבון החולים שלנו".

פרופ' פאיד חכים, מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת: " הכסף אצלכם ואין מישהו שלא צריך את מערכת הבריאות. הכסף עובר לבריאות. אנחנו מבקשם לתת להורים שלנו ושלכם את הרפואה. לא ייתכן בשנה כזאת של מלחמה החיילים מופקרים בשטח. בתי החולים בנצרת נכנסו השנה חזק מתחת לאלונקה. בשבוע שעבר שישבתי באוהל התביישתי, הייתי צריך להיות עם החיילים. נכנסתי למחלקת קורונה 3 גופות חיכו לי. איך עושים להם את זה? הרגולטור נותן קופסה, הכסף לא מגיע ואני אחראי שיש פחות אחות ופחות רופא וזה לא ייתכן בישראל של 2021. יש פה שיטת תקצוב ותמחור לא תקינה וזה חייב להיפסק."

נציג האוצר, רועי רייכר, אמר כי אכן ישנה בעיה שאיש לא מתכחש לה וצריך לפתור אותה. הוא הוסיף כי חלק מהכספים הועברו כבר היום, וכספים נוספים יועברו במהלך השנה.
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה מבקשת להודות למנהלי בתי החולים, לצוותים הרפואיים והמנהליים, לשר האוצר ולכל מי שעוסק בנושא. כולנו מתפללים שהנגיף יעזוב אותנו בהקדם ומודים לכם על העבודה המסורה. אנחנו מצטערים שהפתרון הגיע באיחור, זה נגזר מהמצב הפוליטי שאנחנו נמצאים בו שאין תקציב למדינה. אני יכול להודיע בשם יהדות התורה שלא נהייה חלק משום קואליציה שלא תיתן פתרון למערכת הבריאות. זו מערכת הבריאות אחת מהטובות בעולם, אני מודה על מה שנעשה ואומר שוב בשם יהדות התורה – לא נוותר בעניין הזה".

תאריך:  28/01/2021   |   עודכן:  28/01/2021
מירב ארד
+"אנחנו גוססים, צריכים הנשמה, הפכנו לבני ערובה"
00:44 29/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשנת 2020 אשרה הממשלה שתי תוכניות חלקיות בהיקף כולל של 250 מיליון שקל שלא התממשה. המשמעות היא גרעון מובנה בגובה של למעלה מ-300 מיליון שקלים של הרשויות  ▪  סגן השר מולא: "זו לא הבעיה של ישראל כ"ץ ולא הבעיה של ראש הממשלה. הבעיה בפקידי האוצר"
([צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
+ועדת החוקה אישרה את חוק הקנסות
12:43 28/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה כך שבמקום 5,000 ש"ח יעמוד על 10,000 ש"ח  ▪  מליאת הכנסת לא תתכנס בשל התנגדות הרשימה המשותפת
הדיון בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב רוטשטיין / Zeev Rotenstein   חזי לוי / Hezi Levy   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עופר מרין / Ofer Marin   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המערכת אינה מאורגנת - תוצאה של אבולוציה פוליטית
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא ומעיין
28/01/21 13:32
2
קובגר
28/01/21 15:14
3
בני בנקר
29/01/21 08:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מהומה בוועדת החוקה בדיון על העלאת הקנסות. החוק אומנם קובע העלאת הקנס על הפרה מ-5,000 שקל ל-10,000 שקל. אולם בפועל, עסק שפותח בניגוד להנחיות, יהיה במדרג של בין 5,000 ל-10,000 רק אם יש יותר בו יותר מ-5 עובדים. לעסק קטן יישאר הסכום הנוכחי.
27/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לכוח האדם בצה"ל דנה (יום ג', 26.1.21) בנושא פעילות צה"ל למיגור מקרי ההתאבדויות. אלוף מוטי אלמוז, ראש אגף כוח אדם בצה"ל, פתח את דבריו בהצגת ממצאי דוח מבקר המדינה משנת 2020 שמצא שמאז שצה"ל החל להפעיל תוכנית ייעודית למניעת אובדנות, ירד היקף האובדנות בצבא ב-75%, והוסיף כי הוא סבור שניתן לעשות עוד ולצמצם עוד יותר את היקף האובדנות. אלמוז אמר כי צה"ל משתמש במושג חשד לאובדנות כי ישם גם מקרים שלא הצליחו לפענח, ובשנת 2020 היו תשעה מקרים בצה"ל.
26/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר ועדת הכנסת ח״כ איתן גינזבורג החליט (יום ג', 26.1.21) שלא לכנס את ועדת הכנסת לאישור הארכת הדיון בתקנות, ובכך ההצבעה על תקנות הסגר תגיע להכרעה במליאה.
26/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
צה"ל מתריע כי חלה עלייה בגניבת אמצעי לחימה כקליעי רובים ולבנות חבלה, על-ידי גורמים עברייניים. עוד הוא חושף כי בשנת 2020 נגנבו 80 כלי נשק - 38 מהם מתוך נשקיה במחנה הצבאי 'גיבור'.
25/01/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ב', 25.1.21) את ההוספה לתקנות ביטוח לנפגעי חיסון, כך שגם חיסוני הקורונה יהיו ברשימת החיסונים, עליהם יהיה ניתן להגיש תביעה מהירה לקבלת פיצויים במקרה נזק, באופן המייתר את הצורך של נפגעי חיסון להגיש תביעה בנזיקין לבית המשפט. כמו-כן, נקבעו בתקנות ביטוח נפגעי החיסון כי יינתן מימון ממשלתי מלא עבור הוספת חיסוני הקורונה לתקנות.
25/01/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il