מועצת עובדי
רכבת ישראל וההנהלה חתמו (יום ה', 2.2.23) על הסכם שכר חדש שיחול על כ-3,700 עובדים. ההסכם נחתם באישור משרד האוצר ו
משרד התחבורה, בנוכחות מספר גורמים בכירים ביניהם שרת התחבורה,
מירי רגב, שר האוצר,
בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.
ההסכם, שיהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים, מקנה תוספת שכר רוחבית של 5.25% לכלל העובדים, ותוספת של 1% לאוכלוסיות עובדים מסוימות. ההסכם מציע גם ביטחון תעסוקתי לעובדים עד 2039 במסגרת מיזם חשמול הרכבת, ופיצוי לעובדים ששכרם הושפע מהחשמול.
ההסכם כולל מגוון נושאים הקשורים לעתיד הרכבת, לרבות קליטת עובדי קבלן, קידום עובדים ברצפת הייצור, הסדרת מערכת ניהול הרכבות ERTMS, מיקור חוץ ותגמול למיזמים מיוחדים. כמו-כן, ההסכם מקנה תקציב רווחה לגמלאים ותקציב חגים לגמלאי נתיב וכן מסדיר שינויים במבנה הארגוני של הרכבת.
שר האוצר,
בצלאל סמוטריץ', שיבח את ההסכם על תפקידו בשיפור הפריון וחיבור הפריפריה למרכז. שרת התחבורה, מירי רגב, בירכה על ההסכם וציינה אותו כהתפתחות חיובית הן לעובדים והן לציבור. היא הודתה להסתדרות ולוועד העובדים על מאמציהם. אפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר, הדגיש את חשיבות ההסכם ליציבות ביחסי העבודה ושיפור השירותים לאזרחים.
יו"ר ההסתדרות,
ארנון בר דוד, כינה את ההסכם רגע מכונן ותגמול משמעותי על מסירותם של עובדי הרכבת. הוא הביע את תקוותו לשיתוף פעולה פורה בעתיד ולפריחת רכבת ישראל. ההסכם נחתם בתום מו"מ של ארבע שנים.