בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
פינדרוס. בקרה חיצונית על התשלום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
|
פינדרוס דורש פקחי אוטובוס מטעם המדינה; משרד התחבורה: "אולי השרה תגיד שלא מתאים לה"
|
יו"ר הוועדה לפניות הציבור דורש כי פקחי התחבורה הציבורית יהיו עובדי מדינה ולא עובדי המפעילים, מתנגד להעברת סמכויות ללא אחריות ודורש פרסום נוהל הפקחים להערות הציבור ● נציג אגד טוען שיש תופעה של נוסעים אלימים אך לא של פקחים ● נציג הפקחים דורש עבודה בזוגות ותיאור מקרים קשים של אלימות מצד נוסעים, כולל גילויי גזענות
|
יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יצחק פינדרוס, דורש להפקיע את סמכות פקחי התחבורה הציבורית מידי הפקחים שמעסיקות חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, ולהעבירן לידי המדינה. בדיון מעקב שני שקיימה (יום ב', 8.4.24) בנושא התנהלות פקחי התחבורה הציבורית, דרשה הוועדה כי הפקחים יהיו עובדי מדינה. משרד התחבורה מסרב להתערב במענקים שנותנת אגד לפקחים מטעמה, לפי מספר הדוחות שהם רושמים, בטענה כי מדובר ביחסי עובד מעביד. תגובתו של פינדרוס הייתה נחרצת, במסר למחלקה המשפטית של משרד התחבורה אמר כי הכנסת לא תאפשר העברת סמכויות לפקחים כל עוד הנושא הזה לא יוסדר. הוא הבהיר, בשם הוועדה לפנ"צ וגם בשם ועדת הכלכלה כי "המחוקק לא יתן את ידו למתן סמכות לאף פקח תחבורה ציבורית אם תהיה בריחה מאחריות. מדינת ישראל אומרת - מצד אחד אני רוצה לתת סמכויות ומצד שני אני לא אחראית - זו סתירה מובנית שלא עובדת יחד". פינדרוס שאל את דוד יוסף, מנהל אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, מה תהיה עמדת המשרד לגבי הצעת חוק פרטית שלו להעברת הפיקוח מהמפעילים למשרד התחבורה. יוסף השיב: "יכול להיות שהשרה [ מירי רגב] תגיד - לא מתאים לי להכניס 150 עובדי מדינה [לפיקוח]. יש פה עניין של מדיניות, התייחסות משפטית ותקציב".
|
|
|
יוסף. הנוהל לא פורסם להערות הציבור
|
|
פינדרוס שאל את דוד יוסף, מנהל אגף פיקוח ובקרה ב משרד התחבורה, מה תהיה עמדת המשרד לגבי הצעת חוק פרטית שלו להעברת הפיקוח מהמפעילים למשרד התחבורה. יוסף השיב: "יכול להיות שהשרה [ מירי רגב] תגיד - לא מתאים לי להכניס 150 עובדי מדינה [לפיקוח]. יש פה עניין של מדיניות, התייחסות משפטית ותקציב". היו"ר נזף במנהל אגף הפיקוח על כך שלמרות בקשת הוועדה, לא פורסם הנוהל להערות הציבור. יוסף קיבל את ההערה, וציין כי ישנם חילוקי דעות בין גורמי המקצוע במשרד, ולכן הנוהל שאמור היה להתפרסם ב-1 באפריל נדחה ל-1 במאי, וכעת נדחה שוב למועד לא ידוע. הוא העריך כי עד סוף אפריל ייפתרו חילוקי הדעות, והתחייב כי לאחר מכן יפורסם הנוהל להערות הציבור. פינדרוס הבהיר כי אם הפעם לא יפורסם הנוהל, "לא יהיו פקחים". יוסי אוזן, נציג הפקחים בסופרבוס, אמר כי הפקחים נמצאים לבד ב"שדה הקרב", כלשונו וחשופים מדי יום לתקיפות. הוא דרש שהנוהל יחייב לעבוד בזוגות. כמו-כן, ציין כי קיימות קבוצות וטסאפ שבהן מכפישים את הפקחים, ונכתבות בהן הודעות, שחלקן גזעניות, כגון "סינוואר מחכה בקו 35", "שני מחבלים מחכים בקו ברמות".
|
|
|
ח"כ בצלאל. אכיפה בררנית
|
|
ח"כ אברהם בצלאל (שס) דרש שלא יועסקו פקחים בימי המנוחה, וטען לאכיפה בררנית כלפי אוכלוסיית הנוסעים החרדית. גל הרשקוביץ, יועץ ביקורת וגבייה של אגד, דחה את הביקורת על פקחי אגד, ואמר: "טענות על תופעה צריכות להתבסס על נתונים. רמת השירות היא אינטרס כלכלי שלנו". ח"כ בצלאל העיר: "נוסעים אתכם כי אין ברירה אחרת". הרשקוביץ: "אנחנו מקבלים תלונות מ משרד התחבורה, מנוסעים ומפניות הציבור במשרד מבקר המדינה. מתוך עשרות אלפי דוחות, מתקבלים כ-200 תלונות בלבד על התנהגות פקחים. אם כצעקתה, היינו אמורים לקבל עשרות אלפי תלונות. אצלנו כל האירועים מצולמים. מקרי אלימות של פקחים אפשר לספור על כף יד אחת". פינדרוס ציין כי נחשף למקרה שהיה אתמול בירושלים שבו נראה פקח מוכנס לניידת משטרה לאחר עימות עם נוסעים, וציין כי לא הספיק לבדוק את הפרטים. נציג אגד השיב, כי המבקר טוען שהותקף בחפץ חד ונשקפה לו סכנת חיים. "לפני ששופטים, צולבים וחורצים גורלות צריך לברר את הנתונים", אמר הרשקוביץ. "אין תופעה של מבקרים אלימים, אבל יש תופעה קשה של אלימות כלפי מבקרים. לא רק אלימות מילולית כמו 'לך לעזה' או 'הלוואי שיחטפו אותך', אלא תקיפות אלימות. יש לנו פקחית שלפני מספר ימים פתחו לה את הראש".
|
|
|
הרשקוביץ. משקיעים בקורסי הדרכה
|
|
באשר לטענות על אכיפה בררנית, הסביר נציג אגד כי פריסת הפקחים נקבעת לפי מספר הנוסעים בקו, נתוני התיקוף ונתוני אי-התיקוף. לדבריו, כל מבקר פועל לבד מול הנוסע כדי שאפשר יהיה לסיים מהר את הביקורת; ומנהל צוות מחליט איך להגיב לאירוע שבו יש דין ודברים מול הנוסע". ח"כ בצלאל אמר כי זהו ניסיון להציג כאילו הכל ורוד והרשקוביץ השיב כי "לא הכל ורוד. באף מערכת לא הכל מושלם. יש דברים לשפר". עוד הוסיף: "אם לא היה אכפת לנו, לא היינו משקיעים בקורסי הדרכה למבקרים שנמשכים ימים עם חברה חיצונית, שיידעו איך להפעיל שיקול דעת. למנהלים יש קורס שנמשך שלושה חודשים, והכל מכספנו". 95% התחמקות מתשלום בקווי תלמידים היו"ר פינדרוס ביקש לדעת מה שיעור הקנסות שניתנו לנוסעים שלא שילמו ומה שיעור הקנסות לנוסעים ששימו אך לא תיקפו. נציג אגד השיב שאינו יודע, אך ציין כי נרשמים דוחות ל-2 עד 2.5 אחוז מהנוסעים. לדבריו, ביקש מ משרד התחבורה לאשר לאגד לא לתת דוחות לאזרח ותיק הפטור מתשלום שלא תיקף, ולהסתפק באזהרה בפעם הראשונה. יקי כהן, מנהל תנועה במחוז הצפון של חברת אגד: "בימים האחרונים ביצענו מבצע אכיפה ייעודי בקרב נוסעים בני נוער, ראינו ש- 95% מהתלמידים בקווי התלמידים שמסיימים את בית הספר ונוסעים בתחבורה הציבורית לא משלמים כנדרש לפי הוראות החוק". ששי שדה מההסתדרות הלאומית אמר כי על-פי נתוני הסקר שנערך בקרב נהגים החברים בארגון נהגי התחבורה הציבורית 30% מהנוסעים לא מתקפים, וזאת בניגוד לנתוני משרד התחבורה לפיהם קיימים 20-10 אחוזי אי-תיקוף. לדבריו, הדבר גורם לפגיעה בהיבט הכלכלי ובהיבט השירותי המאפשר לתכנן את השירות לפי הביקוש. שדה קרא לחזק את ההדרכות של הפקחים כך שימנעו הרגשה רעה של הציבור ולשפר שכר. יו"ר הוועדה סיכם את הדיון, והודיע כי יקבע דיון מעקב שלישי בנושא בעוד שלושה שבועות, מיד לאחר חג הפסח.
|
|
תאריך:
|
08/04/2024
|
|
|
עודכן:
|
08/04/2024
|
|
עידן יוסף
|
+רגב ויתרה על הכותל: תוואי הרכבת יגיע רק עד החאן
|
17:15 08/04/24 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
תוכנית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים אושרה בוות"ל ▪ שר התחבורה לשעבר סמוטריץ' קידם את התוואי עד הכותל בהתאם לחזון קודמו כ"ץ, אך שרת התחבורה הנוכחית רגב הסכימה לתוואי המקוצר עד המושבה הגרמנית ▪ הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית, יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, ותחנותיו יהיו מחוברות לקווי הרכבת הקלה ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה
|
|
|
|
רגב. הכותל לא יחובר לרכבת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
פינדרוס דורש פקחי אוטובוס מטעם המדינה; משרד התחבורה: "אולי השרה תגיד שלא מתאים לה"
|
|
כמי שמייצג דיירים, אני רואה בתסבוכת של רבבות דיירים המתגוררים במתחמים הסמוכים לתחנות המטרו העתידות לקום, בתור אחד המחדלים המשמעותיים ביותר בשוק הדיור שיהיו במהלך השנים הקרובות, ובכלל.
|
|
|
נסיעות בבמוניות שירות ובמוניות מיוחדות ("ספיישל") התייקרו ב-1 באפריל בשיעור ממוצע של 2.87%, כאשר העלייה הנמוכה ביותר היא של 2.2% והגבוהה ביותר - של 4.35%. זוהי הפעם השנייה שבה מחליטה שרת התחבורה מירי רגב להעלות את מחירי הנסיעה במוניות, וגם הפעם לא מעדכן משרדה את הציבור, בדומה להתייקרות באפריל אשתקד.
|
|
|
ועדת הכלכלה קיימה (יום ד', 3ץ4ץ24 דיון מהיר בנושא: "עיכוב של שנתיים בפתיחת הרכבת מהדרום למרכז". בדיון התברר כי משרד הביטחון אמור היה לקבל תקציב למיגון, אך נציג הצבא לא יכול להתייחס לנושא המימון, ברקע זה קרא היו"ר דוד ביטן לממן את המיגון מתקציב מנהלת תקומה ולהעבירו לרכבת, לביצוע מהיר.
|
|
|
תחבורה ציבורית ירוקה. רכבת שנוסעת על מימן עשתה לאחרונה היסטוריה - נסעה ללא הפסקה לאורך 2,803 קילומטרים ואף נכנסה לרשימת שיאי גינס.
|
|
|
שרת התחבורה מירי רגב הגיעה השבוע לאילת, בין היתר כדי לשווק (ובלשונה - להשיק) את רפורמת צדק תחבורתי. תושבי אילת, כמו יתר תושבי הפריפריה, אומנם יקבלו הנחה של 50% על מינוי חודשי בלבד בטווח של 40 ק"מ (רק עד אזור יטבתה), וישלמו 42.35 ש"ח (בניכוי מע"מ).
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר רק, לכאורה, לפי שעה
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
|
|
|
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|