חברת חוצה ישראל, זכיינית כביש 6, תובעת 128 מיליון שקל מחברת התשתיות עינב החץ, בטענה לכשלים קשים בביצוע עבודות עפר ותשתית בין מחלף עין תות לבין יקנעם. התביעה הוגשה (6.5.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
חוצה ישראל אומרת כי עינב החץ זכתה בשנת 2018 במכרז שלה לביצוע העבודות, שמטרתן להרחיב את הכביש ולשפר את הגישה לאזור התעשיה ביקנעם. הצעתה של עינב החץ עמדה על 277 מיליון שקל (כולל מע"מ), ההסכם נחתם בינואר 2019 ולוח הזמנים לביצוע העבודות עמד על 33.5 חודשים. העמידה בזמנים ובאבני הדרך הייתה תנאי מרכזי במכרז, מדגישה חוצה ישראל.
לטענת חוצה ישראל, התנהלותה של עינב החץ הייתה כושלת לכל אורך הדרך: היא העמידה מעט מדי כוח אדם וציוד, חלק מהעבודות והחומרים לא עמדו בקני המידה שנקבעו במכרז, היה עליה לבצע שוב ושוב עבודות (מה שמלמד על איכותן הירודה), והיא נטשה מספר פעמים את הפרויקט בשל קשיים כלכליים. התוצאה הייתה שכל אזור הפרויקט סבל מעומסי תנועה כבדים מאוד.
כדי לקדם את הפרויקט, ממשיכה חוצה ישראל, חתמו שתי החברות בפברואר 2022 על תוספת להסכם, אשר עדכנה את לוח הזמנים והבטיחה לעינב החץ 22 מיליון שקל אם תעמוד בו. אולם, היא שבה וכשלה בביצוע וביוני 2023 נטשה את הפרויקט, כאשר הוא סובל מעיכוב משמעותי בלוח הזמנים. לדברי חוצה ישראל, היא נאלצה להתקשר עם קבלנים חילופיים (בעלויות של 9 מיליון שקל) וכעת צפויות העבודות להסתיים רק בחודש הבא - דהיינו באיחור של למעלה משנתיים מן המועד המקורי ושל למעלה משנה מזה שנקבע בתוספת להסכם.
עוד אומרת חוצה ישראל, כי עינב החץ כנראה הבינה שהיא צפויה לתביעה בהיקף ניכר, ולכן שלחה לה בחודש שעבר דרישה לתשלום של 400 מיליון שקל. חוצה ישראל מגדירה זאת כ"דרישות וחשבונות מנופחים (הנתמכים לכאורה במצגים מופרכים)" וכצעד טקטי מתוך מחשבה שימנע ממנה לעמוד על זכויותיה. חוצה ישראל טוענת שהיא זכאית לפיצויים מוסכמים בסך 105 מיליון שקל בגין האיחורים, היא קנסה את עינב החץ ב-5 מיליון שקל על הפרות שונות ויתר נזקיה (כולל הקבלנים הנוספים ותקופת הבדק) מסתכמים ב-18 מיליון שקל נוספים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ניר סברוב, לירון בן-נחום ורותם אבוקרט, וטרם הוגש כתב הגנה.