|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מתעלמים מבעיות מהותיות [צילום: ינס מאייר, AP]
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-20

הדינוזאורים שבחדר

כמה סוגיות מרכזיות במלחמה וסביב לה שאינן זוכות לתשומת הלב הראויה: האנטישמיות הגואה, השחיקה בתמיכה בישראל בארה"ב, מה לעשות עם מחבלי חמאס, הצורך שגם הערבים ישרתו, קביעת מטרות המלחמה - וגם הערה על פארסת פרסי ישראל
01/03/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


Harvard-Harris Poll, פברואר 2024
סקר דעת קהל אמריקני על נושאים מרכזיים כולל מלחמת חרבות ברזל, פברואר 2024
Harvard-Harris Poll, דצמבר 2023
סקר דעת קהל אמריקני על נושאים מרכזיים כולל מלחמת חרבות ברזל, דצמבר 2023

האנטישמיות בעולם
מפגינים בלונדון קוראים להשמדת ישראל, בשבוע שעבר [צילום: אלברטו פזאלי, AP]

יש לנו מספיק צרות משלנו ואולי זו הסיבה שאיננו מקדישים תשומת לב מספקת לדינוזאור שבחדרו של העם היהודי: האנטישמיות. כולנו שמענו עוד ועוד דיווחים על הזינוק המפחיד בממדיה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ההופעה המבישה של ראשי האוניברסיטאות בבית הנבחרים תפסה כותרות גם אצלנו, ייתכן שחלק מהיוצאים לחו"ל חשים בה ונוקטים אמצעי זהירות מפניה – אבל פחות או יותר פה זה נגמר.

השבוע פורסמו שורה של דיווחים על התנכלויות אנטישמיות לספורטאים ישראלים. הכדורסלן יפתח זיו סיפר כיצד הפך למנודה בקבוצת גרנאדה הספרדית; כדורגלניות נוער איריות סובבו את הגב בעת נגינת "התקווה" מול נבחרת ישראל; כמה מחוקקים צרפתים דרשו להרחיק את ישראל מהאולימפיאדה. לכך יש להוסיף את האפשרות שישראל תורחק מן האירוויזיון בתירוץ שמילות השיר "October Rain" הן אמירה פוליטית אסורה. כמו תמיד, מה שישראל עושה הוא רק תירוץ עכשווי לשנאה העתיקה ביותר בעולם. ואולי עוד יותר גרוע מאשר תמיד: הפעם – לפחות לפי חבורת הצבועים באיגוד השידור האירופי – אסור ליהודים אפילו לספר את מה שעובר עליהם.

בעיית האנטישמיות חייבת לקבל מקום גבוה בסדרי העדיפות שלנו. מדובר באחים המצויים בצרה ויש לנו (ואולי רק לנו) יכולת וחובה לצאת להגנתם בכל דרך אפשרית. האנטישמיות גם מכרסמת קשות במעמדה של ישראל בעולם (כמובן בסיוע המחדל הבלתי-יאמן שלנו בתחום ההסברה) ובכך פוגעת בנו במישרין. אנחנו מאבדים את הלגיטימציה לחיסול חמאס, אולי לא תהיה לנו שום לגיטימציה להסרת האיום מצד חיזבאללה, בכמה מדינות כבר מדברים על הפסקת הסיוע הביטחוני, ואיש לא יתפלא אם יתחילו להתממש הקריאות הישנות לחרם כלכלי ואקדמי על ישראל. האנטישמיות איננה עוד אחד מפגעי המלחמה. מדינת ישראל הוקמה בין היתר כדי לתת לה מענה – וזה בדיוק מה שחייבים לעשות, במלוא הכוח.

דעת הקהל בארה"ב
המגמות המדאיגות ביותר הן בקרב הצעירים [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]

מעניין לעניין באותו עניין. בנימין נתניהו השתבח השבוע בסקר של הרווארד-האריס שהצביע על תמיכה של 82% מהציבור האמריקני בישראל במלחמה נגד חמאס. פרסמנו כאן את הסקר במלואו, ואכן הוא בהחלט מעודד – אם כי יש גם סקרים הפוכים. אבל גם לפי הסקר הזה, יש בחדר דינוזאור בדמות שחיקה מדאיגה במעמדה של ישראל בדעת הקהל האמריקנית, ובמיוחד יש לשים לב לשכבות הגיל.

38% בלבד מהנשאלים תומכים במדיניותו של ג'ו ביידן במלחמה; התמיכה בו בכלל נמוכה, אבל זהו הנושא בו היא הנמוכה ביותר למעט משבר המסתננים בגבול מקסיקו. דעה חיובית על ישראל היא נחלתם של 51% מהאמריקנים – לא רע, עד שרואים של-28% יש דעה שלילית עלינו. 55% תומכים בהענקת הסיוע הנוסף לישראל, בעוד 45% מתנגדים. יש לנו 63% תמיכה בהמשך הפעולה הקרקעית, עם 57% בקרב בני 24-18 לעומת 70% בקרב בני 70 ומעלה. האם יש לאפשר לחמאס להמשיך לנהל את הרצועה? 78% מכלל הנשאלים השיבו בשלילה, אך 45%-40% מבני 34-18 השיבו בחיוב.

פרסמנו גם את תוצאות אותו סקר מדצמבר שעבר, בו הוצגו יותר שאלות בנוגע למלחמה, וכאן יש נתונים חמורים עוד יותר. אומנם 84% הגדירו את 7 באוקטובר כהתקפת טרור, אך בקרב בני למטה מ-44, כרבע לא הסכימו עם הגדרה זו. רק 27% הצדיקו את מתקפת חמאס – וזה כולל 60% מבני 24-18. התמיכה בישראל הייתה 96% בקרב בני 65 ומעלה, ירדה עם הגיל ועמדה על 50% בלבד בשכבת 24-18; מחציתם תמכו בחמאס. ובהמשך לנושא הקודם – 75% סבורים שהאנטישמיות בארה"ב גברה. 74% השיבו שקריאה לרצח העם היהודי אינה מוגנת בידי חופש הביטוי; אבל 53% מבני 24-18 טוענים שזוהי התבטאות לגיטימית. שיעור כמעט זהה דוחים את הטענה לפיה היהודים הם "קבוצה מדכאת"; 67% מבני 24-18 תומכים בה.

הסיבות למגמות הללו, במיוחד בקרב הצעירים, הן רבות ובחלקן הגדול נובעות מהתפתחויות פנימיות בארה"ב. אבל כאשר אפילו בסקר עם ממצאים אוהדים מובהקים לישראל אפשר למצוא תשובות שכאלו, ולגלות שהן נחלתן של מיליוני צעירים – מצביעי העתיד ומנהיגי העתיד – התעלמות מהן עלולה להיות אסון קיומי לישראל בתוך פחות משנות דור.

מחבלי חמאס
בעיות קשות ביותר ללא פתרונות טובים [צילום: דובר צה''ל]

הממשלה עומדת לבקש מהכנסת להאריך את תוקפו של החוק המאפשר לחרוג מן המקובל בנוגע למעצרם של מחבלי חמאס – הן אנשי הנוח'בה של 7 באוקטובר והן מי שנתפסו ברצועה. הנימוק הוא, שיש צורך בזמן נוסף כדי לגבש את החקיקה לטיפול המשפטי בהם. וזה קורה במקביל למו"מ על השלב הבא של שחרור החטופים.

אמרתי ואני חוזר ואומר: יש לנו בחדר דינוזאור שאין דרך טובה להתמודד איתו. ליתר דיוק: אין אפילו דרך רעה; הבחירה כאן היא בין איום ונורא לבין נורא ואיום. כמה מן הבעיות הבולטות, בצורה טלגרפית: אלו אישומים לייחס לכל אחד – פרטניים או ביצוע בצוותא? האם יש די ראיות בהתחשב בנסיבות הנוראות של האירועים? האם כל הראיות – למשל הודאות המחבלים – הן קבילות? כיצד מתארגנים לשפיטה של מאות נאשמים? מה תהיה הערכאה? לפי איזה חוק? מי יהיו הסניגורים? כיצד נוודא שסניגורים לא יהיו תומכי טרור? אלו חלקים מהמשפטים יהיה צורך לנהל בדלתיים סגורות (עבירות מין, שיטות שב"כ)? כיצד יימנעו הפרות של איסורי פרסום? מה יהיו העונשים? האם העולם ישתוק אם נוציא להורג עשרות מחבלים? האם נכלכל לאורך שנים בבתי הכלא שלנו מאות מחבלים, שיהיו תמריץ לחטיפות נוספות?

במבט של מי שבוודאי אינו יודע את כל העובדות הרלוונטיות, הפתרון הסביר היחיד הוא להבהיר לחמאס שביכולתו לקבל מחבלים אלו בתמורה לחטופים – רק אותם או בעיקר אותם. ודאי שיהיה זה מקומם עד מאוד לשלח אותם לחופשי, אבל כל חלופה אחרת תהיה גרועה בהרבה. כפי שראינו, העמדתם לדין היא בעייתית ביותר, ושחרור של מחבלים כבדים הטבולים בדם יהודי עד כתפיהם יהיה חמור עוד יותר. חוץ מזה, תהיו בטוחים שאחרי כמה חודשים אצלנו – צה"ל והשב"כ יודעים עליהם הכל, ולאורך הזמן יוכלו לחסל לכל הפחות את הגרועים ביותר שבהם.


גיוס הערבים
קריאה והזדמנות לשינוי תפיסתי-ערכי בסיסי [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

על גיוס החרדים כבר דיברו ומדברים עשרות שנים, ויש לי הרגשה שלמרות הדיון השבוע בבית המשפט העליון ולמרות דבריו הנחרצים של יואב גלנט – נדבר על זה עוד שנים לא מעטות. אלא שיש בחדר דינוזאור שלא מדברים עליו: גיוס הערבים. רק שתבינו: החרדים הם 13% מהאוכלוסייה בעוד הערבים הם 21%, כך שהבעיה שם גדולה פי אחת וחצי.

הסיבות לבעיה שונות לחלוטין – אלו מקבלים פטור מסיבות פוליטיות ואלו מסיבות ביטחוניות – אבל הפתרון יכול להיות זהה: שירות חילופי (ולא משנה איך יקראו לו). כבר עמדתי כאן על כך שמגוון האפשרויות הוא כמעט בלתי מוגבל, ויש אין-ספור מקומות ותפקידים המתאימים גם לחרדים וגם לערבים. באתר האגודה להתנדבות מוצגים – קחו אוויר – 4,417 מקומות שירות. דוגמית קטנטנה של גופים המתאימים גם לערבים וגם לחרדים: בתי חולים, משרד החינוך, מגן דוד אדום, אלו"ט, נציבות כבאות והצלה, קופות החולים, איחוד הצלה, הביטוח הלאומי, המועצה לשימור אתרים.

המלחמה היא גם קריאה וגם הזדמנות לשינוי תפיסתי-ערכי בסיסי: כולם כולל כולם צריכים לתרום למדינה. חלק בצה"ל, חלק מחוצה לו – אבל כולם. המכון לדמוקרטיה מצא בדצמבר שעבר, כי 65% מערביי ישראל מרגישים שייכות למדינה ובעיותיה (לעומת פחות ממחצית ביוני אשתקד); 86% תומכים בהשתתפות ערבית במאמץ האזרחי במלחמה; 56% אמרו שמתקפת חמאס אינה משקפת את הערבים, הפלשתינים והאיסלאם. יש כאן בסיס נדיר, אולי חד-פעמי, שעליו אפשר לבנות שילוב של הערבים בחברה – כולל ובמיוחד בשירות קהילתי. וזה בנוסף לשקט שנשמר בערים המעורבות מאז תחילת המלחמה (אלא אם איתמר בן-גביר יצליח להבעיר אותן ברמדאן).

ברור שזה לא יקרה במהירות ובקלות. יש הרבה ערבים שיתנגדו לכל שירות, מסיבות אידיאולוגיות או מסיבות של נוחות. אבל חייבים להתחיל לגשש, לתכנן, להציע, לדבר. אין הצדקה מוסרית לדרוש מן החרדים לתרום לחברה, אם לא מציגים דרישה דומה לפלח אוכלוסייה הגדול מהם ב-50%. אז נכון שהשמאל לא רוצה להרגיז שותפים פוטנציאליים והימין מעדיף שהערבים יישארו אזרחים סוג ב'. אבל צדק, הגינות ואינטרס לאומי חייבים לגבור על פוליטיקה ובוודאי על גזענות.

פרס ישראל
ברגמן. קיבל את הפרס אחרי מלחמת יום הכיפורים [צילום: הארכיון הציוני]

אני לא קונה את ההכחשה של יואב קיש לפרסום של בן כספית, ולפיו ביטל את חלוקת פרס ישראל השנה משום שלא רצה להעניק אותו לאייל ולדמן – יזם היי-טק מוביל ששכל את בתו ובן-זוגה במסיבת נובה ומותח ביקורת על הממשלה ועל העומד בראשה. אני לא קונה גם בגלל שלא ניתן שום הסבר משכנע להחלטה הזאת (קיש טען ש"זה לא הזמן לחגיגות", למרות שטכס הדלקת המשואות יתקיים במתכונת מורחבת), וגם משום שהפרסום משתלב היטב עם מה שאנחנו יודעים על הלך הרוח של ממשלת הימין-מלא-מלא ועל האופן בו היא מיישמת אותו (ע"ע המשטרה בקפלן).

יש בחדר עוד משהו קטן, ממש לא דינוזאור, אבל כזה שאי-אפשר להתעלם ממנו: התקדים. זו הרי לא השנה הראשונה בה ישראל מגיעה ליום העצמאות כאשר היא חבולה ומדממת ממלחמה קשה. זה בדיוק מה שהיה בשנת תשל"ד, אחרי מלחמת יום הכיפורים. איש לא חשב אז לרגע לבטל את הענקת הפרסים. הוגה הדעות שמואל הוגו ברגמן קיבל את הפרס על תרומה מיוחדת למדינה ולחברה, כמו גם יהושע אלוף, שהיה ממייסדי המכבייה. חוקר התלמוד והספרות העברית שרגא אברמסון קיבל את הפרס במדעי היהדות; הביוכימאי וחוקר הסרטן יצחק ברנבלום – במדעי החיים; הכימאי רפאל לוין היה חתן הפרס למדעים מדויקים; והמלחין ידידיה אדמון זכה בו בתחום המוזיקה.

בהזדמנות זאת, הנה סיפור על קיש שטרם פורסם ואשר מלמד על הפוליטיזציה שלו – עוד ראיה נסיבתית למניע האמיתי העומד מאחורי ביטול חלוקת הפרסים. כאשר נכנס קיש לתפקידו, הוא ביקש להיפגש עם נציגי כל המוסדות העוסקים בחקר השואה ובהנצחתה. הם התכנסו ביד ושם וסיפרו מיהם. כאשר הגיע תורו של נציג גנזך קידוש השם – מוסד חרדי ראוי וחשוב – קיש פנה בנוכחות כולם לעוזרו והנחה אותו לתאם לו בהקדם ביקור. רק בו, לא בשום מוסד אחר. ואידך זיל גמור.

מטרות המלחמה
מטרות עמומות העומדות בסתירה זו לזו [צילום: דובר צה''ל]

זהו הדינוזאור הגדול ביותר. כבר מאז תחילת המלחמה היה רושם, שהממשלה מבטיחה יותר מכפי שתוכל לקיים. השמדת חמאס הייתה בלתי סבירה מלכתחילה; קשה עד בלתי אפשרי לחסל ארגוני טרור, במיוחד כאשר מדובר במי שמניעה אותו אידיאולוגיה קיצונית ומושרשת של מלחמת דת והקרבת חיים. הצבת המטרה הזאת הייתה מובנת מבחינה פסיכולוגית ומוראלית אחרי הטראומה האיומה של 7 באוקטובר, אך שגויה בטווח שמעבר לאותם ימים.

כידוע, המטרות המוגדרות השתנו לאורך ארבעת חודשי המלחמה. דיברו על "מיטוט שלטון חמאס", דיברו על "השמדת יכולתו הצבאית של חמאס", וכמובן שנוספה המטרה של שחרור כל החטופים. הבעיה היא, שאיש כמעט לא הודה שמדובר במטרות עמומות שכנראה עומדות בסתירה זו לזו, וממילא לא נקבע תיעדוף שלהם ולא הוגדרו לוחות זמנים. ועכשיו בנימין נתניהו מדבר על "ניצחון מוחלט", שזה בכלל לא ברור.

זה בסדר גמור לשנות יעדים על-פי המציאות בשטח ולא לדבוק במטרות בלתי אפשריות או בכאלה שמחירן גבוה מדי. זה בסדר גמור לצאת למלחמה כדי לפגוע כמה שיותר באויב, ודאי כאשר מדובר ברוצחי המונים בדם קר. אבל זה לא בסדר להציב בפני הציבור, המשלם את מלוא המחיר, ססמאות נבובות שלמעשה אינן אומרות דבר. וזה עוד יותר לא בסדר כאשר קיים חשש ממשי, שהיעדים המוצהרים מושפעים גם משיקולים פוליטיים ואישיים של המנהיגים. במילים אחרות: גם לא להגיד את האמת וגם להתחמק ממנה משיקולים אנוכיים – זה חמור תמיד וחמור שבעתיים בשעת מלחמה.

תאריך:  01/03/2024   |   עודכן:  01/03/2024
איתמר לוין
+"למרות התסכול - ביידן לא מתכוון להציב תנאים להעברת סיוע לישראל"
16:20 01/03/24  |  עידן יוסף
המצב ההומניטרי ברצועת עזה: בממשל האמריקני נערכים להתחיל בהצנחת סיוע אל תוך רצועת עזה באמצעות מטוסים אמריקנים ייתכן שכבר בשבוע הבא.

רשת NBC: גורמים בממשל מבהירים כי למרות התסכול של ביידן מהמצב הוא לא מתכוון להציב תנאים להעברת סיוע לישראל. בשבועות האחרונים התנהלו פגישות בין בכירים בממשל כדי לבחון צעדים מדיניים "שיתמרצו את ישראל".
+חטיבה 7 פשטה על בתי בכירי חמאס; גבעתי חיסלה עשרות מחבלים בח'אן יונס
16:12 01/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות צה"ל המשיכו בפעילות נגד חמאס בח'אן יונס, תוך חיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור  ▪  כוחותינו חיסלו מחבלים ותקפו השבוע מטרות צבאיות של חמאס בתגובה לירי הרקטות  ▪  חטיבת גבעתי ניהלה קרבות בשכונת העבסנים
כוחותינו ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
כוחותינו ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+אירן: בחיסול בסוריה נהרגו יועץ משמרות המהפכה ושני פעילי חיזבאללה
15:44 01/03/24  |  עידן יוסף
התקשורת באירן מאשרת כי רזא זראעי, יועץ צבאי של משמרות המהפכה בסוריה, חוסל הלילה בתקיפה בדמשק. עימו חוסלו שני פעילי חיזבאללה.
+הסתיימה השתלמות למידה מיוחדת של פיקוד המרכז לחיזוק המוכנות להסלמה
15:40 01/03/24  |  עידן יוסף
השתלמות למידה ייחודית התקיימה השבוע בהובלת פיקוד המרכז ואוגדת יהודה ושומרון בבסיס האימונים 'לכיש', בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקדי חטיבות ומפקדי גדודים בסדיר ובמילואים.

במסגרת ההשתלמות עברו מפקדי הגדודים סדרת תרגילים ותרחישים מאתגרים המובלים על ידי מפקדי החטיבות, ותורגלו דרכי ההתמודדות עמם. בכל תחנה בוצע תהליך למידה מעמיק החל מניתוח אירועים אחרונים, דרך תכנון מענה מבצעי ועד לתרגול מעשי באמצעות משקפי מציאות מדומה.

מטרת ההשתלמות הייתה לשפר את מוכנות וכשירות מפקדי הפיקוד לתרחישי הסלמה אפשריים, ולחזק את יכולתם להתמודד עם אתגרים מבצעיים מורכבים.

הרמטכ"ל ציין כי פעילות צה"ל והשב"כ מונעת הסלמה באיו"ש ומאפשרת להתמקד בלחימה בעזה ובלבנון. הוא הדגיש את האחריות הרבה המוטלת על מפקדי איו"ש להשגת מטרות המלחמה, ושיבח את תרומתם המשמעותית של אנשי המילואים. מפקד הפיקוד ציין כי יש לשפר בכל יום את המוכנות לקראת אתגרים עתידיים, ולהיערך לתרחישים מאתגרים הכוללים אירועים בשטח ומהומות המוניות.
+צה״ל תקף מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון חיזבאללה
15:27 01/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו בצהריים מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. כמו-כן הותקפו מבנה צבאי נוסף ותשתית טרור של הארגון במרחב ג׳בל בלט.

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח פתוח במרחב מרגליות.
+סמוטריץ': חוק איסור החזרת גופות מחבלים ירתיע מפני טרור; מערכת הביטחון: יפגע במו"מ ובשיקול הביטחוני
13:02 01/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+דיווח ערבי על הפלת רחפן של צה"ל
12:35 01/03/24  |  עידן יוסף
‏חיזבאללה: הפלנו רחפן ישראלי בחצות הלילה שבין חמישי לשישי.
+כ-240 ק"מ משטח ישראל: תקיפה בסוריה נגד יעדים אירניים
11:09 01/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלושה פיצוצים הרעידו את עיר הנמל באניאס  ▪  גורמים אירנים בכירים שהו במקום, לפי מרכז המעקב הסורי  ▪  אחד הנפגעים: יועץ משמרות המהפיכה  ▪  ישראל לא הגיבה לדיווחים, אך זו אחת התקיפות הרחוקות ביותר שמיוחסות לה בשנים האחרונות
המבנים שנפגעו בתקיפה
+צבא ארה"ב יירט טילי שיוט וכטב"ם בים סוף: הגנה על ספינות הצי וספינות סוחר
11:05 01/03/24  |  עידן יוסף
צבא ארה"ב הודיע כי יירט שישה טילי שיוט נגד-ספינות וכטב"ם בים סוף. נמסר כי הם היוו איום לספינות הצי האמריקני בים האדום, וכן לספינות סוחר באזור.
+צה"ל מיפה את בית המחבל שביצע את הפיגוע בתחנת הדלק ליד עלי
11:03 01/03/24  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל פעלו הלילה למיפוי בית המחבל מחמד מנאצרה בקלנדיה. מנאצרה ביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי, שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים.
+מלצר מציע: להגיש תביעה בהאג נגד דרום אפריקה על הסתה לרצח עם
10:53 01/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גלית רג'ואן, מנציגות ישראל בפני בית הדין: ההישג שנדרש מאיתנו היה לשמור על חופש הפעולה האופרטיבי של ישראל - והוא הושג  ▪  מנדלבליט מזהיר מאובדן ההגנה המשפטית הבינלאומית בשל הרפורמה
רג'ואן. "היה חשש מהותי מצו להפסקת הלחימה"
+המשנה ליועצת המשפטית: לא כל מחבלי חמאס שנתפסו יטופלו במסלול הפלילי
10:51 01/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שרון אפק: ב-7 באוקטובר נתפסו 100 מבין 3,000 אנשי חמאס שנכנסו לישראל; מאות נוספים נתפסו בתמרון הקרקעי  ▪  "ישראל מעולם לא התמודדה עם היקף וחומרה כאלה של פשעים, ואני לא בטוח שיש לזה תקדימים במדינות מערביות שמתמודדות עם טרור"
אנשי חמאס ב-7 באוקטובר [צילום: AP]
+הסבר ל-7 באוקטובר
10:29 01/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שלושה שעונים להתפתחות האדם; ראשית מוֹתר האדם מן הבהמה; השכל הישר השולט בקבלת ההחלטות; ראשי מערכת הביטחון הם כתינוקות המשחקים באש; הפתעות ימיות של בעל חיים יבשתי - מלחמת יום הכיפורים; הלם בשכל הביטחוני ב-7 באוקטובר; "מבצע ברברוסה"; 11 בספטמבר 2001
מסיבת הטבע ברעים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+צה״ל תקף מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזבאללה
00:50 01/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של הארגון במרחב לבונה.
+מערכת הביטחון משחררת עצורים מנהליים פלשתינים כדי לפנות מקום בכלא
00:48 01/03/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל ודוברות שב״כ אישרו כי בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון ובדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא, הוחלט על שחרורם של עצורים מנהליים שמסיימים את מעצרם בחודש הקרוב, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר.
+השפה היא כלי נשק וישראל לא משתמשת בו ביעילות כדי לשבור את רוחו של האויב
00:37 01/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק עם הבמאי והשחקן קובי שטמברג הטוען כי השפה היא כלי נשק וישראל לא משתמשת בו ביעילות כדי לשבור את רוחו של האויב. גם אולפני הטלבֿיזיה וערוצי הרדיו אשמים באסון 7 באוקטובר
[צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שיחת עומק עם הבמאי והשחקן קובי שטמברג, הטוען כי השפה היא כלי נשק וישראל לא משתמשת בו ביעילות כדי לשבור את רוחו של האויב. גם אולפני הטלבֿיזיה וערוצי הרדיו אשמים באסון 7 באוקטובר. הם מכריחים את הציבור לחשוב כמותם ומונעים חשיבה מחוץ לקופסה. זאת תקשורת מאוסה. הדבר מחייב את "הטלנטים" בערוץ 12 וביתר הערוצים לחשבון נפש. אבל קובי אופטימי, כי לדבריו, מתוך הקטסטרופה נולדה האזנה. אנחנו נמצאים בשלב של ברית מילה לאומי, כפי שנכתב בספר דברים פרק י' פסוק טז: "וּמַלְתֶּם אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם וְעָרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ עוֹד".
01/03/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
דובר צה״ל אומר שצה״ל יפרסם בימים הקרובים לציבור תחקיר ראשוני של אירועי ליל 7 באוקטובר: "בימים הקרובים נמצה את התחקיר של הלילה, ככל שנוכל נעשה זאת מהר, זה ייקח לנו כמה ימים, כדי לתת פרטים עקרוניים אני לא בטוח שנצליח לעמוד על כל הנקודות אבל כן לפרוס לציבור את מה שקרה באותו לילה. אנחנו נסיים את זה ואגיע ואתייחס לעניין הזה ואתדרך את העניין הזה ברור לי שזה מעסיק את הציבור, לא הכל קשור רק לאותו הלילה, בוודאי שמה שהיה בלילה הזה יינתן בצורה מלאה לציבור", אמר תא"ל דניאל הגרי.
29/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יממה לאחר הצהרתו המפתיעה של שר הביטחון יואב גלנט, המערערת את יציבות הקואליציה, לפיה לא יתמוך בחוק גיוס שייתמך בידי כל סיעות הקואליציה, קיים (29.2.24) ראש הממשלה מסיבת עיתונאים, שבה ייחד חלק ניכר מנאומו לנושא.
29/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני בני אדם, נרצחו הערב (יום ה', 29.2.24) בפיגוע ירי סמוך לתחנת דלק בעלי. מצה"ל נמסר כי מחבל הגיע לתחנת הדלק בעלי, פתח בירי - וחוסל. בזמן הפיגוע, הופעלה התראה על חדירת מחבלים.
29/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הבריאות העזתי מדווח (יום ה', 29.2.24) כי יותר מ-100 בני אדם נהרגו וכ-700 נפצעו כתוצאה תקיפה של עזתים שחיכו לסיוע הומניטרי ברחוב א-ראשיד שבעיר עזה. חמאס מאיים להפסיק את המו"מ לשחרור החטופים בעקבות טענה ל"טבח" בצפון הרצועה.
29/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il