|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
סמוטריץ'. נלחם בעמלק [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]

לא למדיניות קיר הברזל של זאב ז'בוטינסקי

שר למורשת ישראל, עמיחי אליהו, רואה בפצצת אטום אופציה לפעולה במלחמה שנכפתה עלינו, ושר האוצר והשר לביטחון לאומי מדרבנים את ראש הממשלה ליישם בעזה את הוראות ההשמדה המוחלטת של העם העמלקי שניתנו למשה
05/05/2024  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

אני מצר על כך, שתפישת הביטחון של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו מעוגנת במדיניות "קיר הברזל" ובמילים משירו של זאב ז'בוטינסקי "אִם אַרְצִי דָֹלְלָה וּקְטַנָּה הִיא שֶׁלִּי מֵרֹאשָׁה עַד קִצָּה", כך נראית כיום התנהלות המדינית של ראש ממשלת ישראל ברצועת עזה במציאות העגומה אליה נקלענו לאחר המתקפה הרצחנית והמזוויעה של החמאס ב-7 באוקטובר 2023.

תפישתו המדינית של ראש הממשלה מדורבנת על-ידי שרים בממשלתו. שר למורשת ישראל, עמיחי אליהו, רואה בפצצת אטום אופציה לפעולה במלחמה שנכפתה עלינו, ושר האוצר והשר לביטחון לאומי מדרבנים את ראש הממשלה ליישם בעזה את הוראות ההשמדה המוחלטת של העם העמלקי שניתנו למשה. מצערת הרוח הנושבת בממשלת ישראל, המבקשת ליישם ברצועת עזה מדיניות השאולה מהפסוק "מִלְחָמָה ליהוה בַּעֲמָלֵק מִדּוֹר לְדוֹר". (שמות י"ז, פס' ט"ז).

למרבה הכאב, נשמעות גם הצהרות הקוראות לחידוש ההתיישבות היהודית ברצועת עזה. הצהרות לא אחראיות המזינות את החמאס הרצחני ואת האהדה הרבה שיש לו בציבור הפלשתיני.

מצער אותי, שהמדינית של ממשלת ישראל כיום מעוגנת בתפיסת קיר הברזל של זאב ז'בוטינסקי, הווה אומר לכודה בתפיסה, שנגזרה עלינו מלחמה מתמדת עם העולם הערבי. חבל שחסידי קיר הברזל מתעלמים, שהוכח כי ישנן אפשרויות אחרות, כמו הסכם השלום עם מצרים. למנחם בגין יש לתת אשראי גדול לכינון הסכם השלום עם מצרים, שהייתה מדינה הגמונית בעיצוב מדיניות שנאה חסרת מעצורים לישראל.

מדיניות קיר הברזל מתעלמת, שניתן להמיר עימות דמים ממושך בכינון הסכם שלום עם אויב כמו ההסכם עם ממלכת ירדן. מעצבי מדיניות קיר הברזל מתעלמים מהסכמי אברהם.

חבל שחסידי מדיניות קיר הברזל מתעלמים מהלילה בין 13 ל-14 באפריל, לילה בו מדינות ערביות פרו מערביות יחד עם ארצות הברית ובריטניה נחלצו באופן פעיל להגנת מדינת ישראל. עובדה היא שהיו גם מדינות ערביות, שסייעו בסיקול המתקפה האירנית הרצחנית.

אירועי הלילה שבין 13 ל-14 באפריל מחייבים לחתור ליצירת מערך אזורי בתמיכת ארה"ב, מדיניות מערביות נוספות ומדינות ערביות שחתמו על הסכמי שלום עם ישראל. חובה לסקל את הגישה ההולכת ומתחזקת בממשלת ישראל, גישה שהיא יומרה יהירה, שבכוחה של ישראל להתמודד לבדה. זו אשליה המסכנת את הקיומיות הלאומית של עם ישראל.

מדיניות קיר הברזל, השאולה מתורת זאב ז'בוטינסקי גורמת לכך, שבנימין נתניהו מתעקש על כיבוש רפיח, התעקשות העלולה לעלות בחייהם של 133 יהודים הנמצאים עוד מעט 7 חודשים בגיא ההריגה בעזה.

תאריך:  05/05/2024   |   עודכן:  05/05/2024
איתן קלינסקי
+להרוג מחבלים
00:51 06/05/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
כיהודי, ישראלי, ציוני לפני ה-7 באוקטובר ואחרי ה-7 באוקטובר אני סבור שמחבלים יש להרוג ויש להימנע ככל האפשר משבייתם, אלא למטרות מודיעיניות ולמטרות סחר חליפין בבני ערובה
לירות ולהרוג [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+שלושה לוחמים נהרגו מירי הפצמ"רים לאזור כרם שלום
00:29 06/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
החיילים שהו בשטחי כינוס לקראת כניסה לרפיח  ▪  הירי לעברם מצד אנשי חמאס בוצע ממרחק של כמה מאות מטרים  ▪  11 חיילים נפצעו
שלושת הנופלים (מימין): סמ"ר טל שביט; סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולי; סמ"ר עידו טסטה [צילום: דובר צה"ל]
+הערכות: תקרית הפצמ"רים בכרם שלום מקרבת פעולה ברפיח
22:02 05/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל ושב"כ תקפו מרכז פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס במתחם אונרא במרכז הרצועה  ▪  מעברי סיוע הומניטרי לרצועה נסגרו  ▪  בכיר חמאס: הפעולה בכרם שלום היא מסר מהזרוע הצבאית של חמאס לכיבוש
כוחות רפואה ליד כרם שלום [צילום: פלאש 90]
+לשכת רה"מ מכחישה כוונה לנסות ולסכל את סבב מינויי האלופים בצה"ל
21:01 05/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדק אפשרות לקדם בממשלה הצעה להחלטה לביטול מינויי האלפופים בצה"ל. כך פורסם בכאן חדשות, אך ההצעה נגנזה בטענה שמדובר במהלך מורכב עד בלתי אפשרי. לשכת נתניהו הכחישה את הפרטים.
+צה"ל: תקפנו שישה מרחבים בדרום לבנון
19:28 05/05/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו לפנות ערב מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים מרכבא, א-טייבה, כפר כילא ואל עדייסא שבדרום לבנון. הבוקר, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב מיס אל ג'בל שבדרום לבנון.

צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום במרחב שבעא שבדרום לבנון. בשעות האחרונות זוהו כ-40 שיגורים שחצו לעבר שטח מדינת ישראל, חלקם יורטו, אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי.
+שיחות העסקה עלו על שרטון; ברנס יוצא בדחיפות לדוחא
18:50 05/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה
בירושלים מעריכים כי הסיכויים לעסקת חטופים קלושים  ▪  חמאס מגלגל את האחריות לעבר ישראל: "התמקדה בסוגיית חילופי השבויים ולא נתנה מענה לסוגיות שהצגנו"
הפגנה היום מול הקריה בתל אביב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+דיווח בארה"ב: הממשל עיכב משלוח נשק לישראל
18:31 05/05/24  |  עידן יוסף
דיווח בארצות הברית: ממשל ביידן עיכב בשבוע שעבר משלוח נשק אמריקני לישראל (אקסיוס). מקור ישראלי הגיב: "גם בימים אלו ממשיך רצף של משלוחים ביטחוניים מארה"ב לישראל. ייתכן שמשלוח כזה או אחר מתעכב, אך הזרם נמשך ואנו לא מודעים להחלטת מדיניות לעצור אותו.
+אל-ג'זירה נגד ישראל: "פגיעה בחופש העיתונות"
17:56 05/05/24  |  עידן יוסף
רשת אל-ג'זירה מפרסמת הודעת גינוי חריפה לסגירת משרדיה בישראל, וקוראת לכל מי שתומך בחופש עיתונות לכל ארגוני זכויות אדם לגנות את ההחלטה.
+נתניהו לבן-גביר: "אני לא צריך את האיומים כדי להיכנס לרפיח"
17:33 05/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון נטש בהפגנתיות את ישיבת הממשלה לאחר ששרים האשימו אותו בדשדוש ברצועה  ▪  נתניהו דחה את דרישת בן-גביר לנזוף בו  ▪  גלנט: ״מזהים סימנים שהחמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה - המשמעות הברורה: פעולה עצימה ברפיח״
בן-גביר ונתניהו [צילום ארכיון: מארק ישראל סלם/פול פלאש 90]
+שתולה: פגיעה ישירה בבית פרטי
17:08 05/05/24  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר, טיל נ"ט שוגר מלבנון ופגע פגיעה ישירה בבית פרטי בשתולה.

+מטוסי קרב השמידו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר כרם שלום
16:54 05/05/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב, בהובלת אוגדת עזה תקפו את המשגר שביצע את השיגורים לעבר המרחב. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב השיגור. צה"ל אומרים כי השיגורים בוצעו על-ידי חמאס סמוך למעבר רפיח, כ-350 מטרים ממחסות אזרחיים. "מדובר בדוגמה ברורה נוספת לניצול השיטתי שארגון הטרור חמאס עושה במתקנים ומרחבים הומניטריים לצרכי טרור, תוך שימוש האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי".
+85 שיגורים מלבנון לשטח ישראל משעות הבוקר
16:19 05/05/24  |  עידן יוסף
צה״ל: בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו כ-65 שיגורים שחצו לעבר שטח מדינת ישראל, חלקם יורטו. כרגע לא דווח על נפגעים. סה״כ מהבוקר כ-85 שיגורים לישראל מלבנון.
+אזעקות במספר ישובים הצפון
15:44 05/05/24  |  מירב ארד
אזעקות במספר ישובים הצפון: שניר, קיבוץ דן, שאר ישוב, דפנה, הגושרים.
+בן-גביר על התקרית בכרם שלום: לא תקפנו ברפיח וקיבלנו מתקפה מדויקת
15:33 05/05/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לירי הפצמ"רים לעבר כרם שלום: "לא תקפנו בעזה וקיבלנו את השביעי באוקטובר", כתב. "לא תקפנו ברפיח וקיבלנו מתקפה מדויקת, נתניהו, כנס לרפיח עכשיו!".
+בג"ץ: המלחמה אינה עילה לנבצרות של נתניהו
15:15 05/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה על הסף עתירה נוספת בה נטען לניגוד עניינים בין המלחמה לבין משפט נתניהו  ▪  גרוסקופף: אם נתניהו כשיר לימי שלום, כפוף להסדר ניגוד העניינים - הוא כשיר לימי מלחמה
נתניהו. בקשות ההגנה אינן ראיה [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]
+10 נפגעים במטח פצמ"רים שנורה לכרם שלום
14:21 05/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלושה פצועים במצב קשה  ▪  הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע  ▪  חיל-האוויר תקף בתגובה באזורי השיגור ברפיח  ▪  מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות עם סיוע הומניטרי  ▪  המועצה האזורית אשכול הודיעה: "הנפגעים אינם תושבי המועצה ואנו מתפללים לשלומם"
מעבר כרם שלום נסגר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתניהו: ישראל לא תסכים לדרישות שהן כניעה
13:59 05/05/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום א', 5.5.24) לעזקה להחזרת החטופים ואמר כי "בעוד שישראל הראתה נכונות זו, החמאס נשאר מבוצר בעמדותיו הקיצוניות, ובראשן הדרישה להוציא את כל כוחותינו מהרצועה, לסיים את המלחמה, ולהשאיר את החמאס על-כנו."

נתניהו הווסיף: "מדינת ישראל איננה יכולה לקבל זאת. איננו מוכנים לקבל מצב בו גדודי החמאס יצאו מהמחילות שלהם, ישתלטו על עזה מחדש, ישקמו את התשתיות הצבאיות שלהם, ויחזרו לאיים על אזרחי ישראל ביישובי העוטף, בערי הדרום, בכל חלקי המדינה".

בתוך כך קבינט המלחמה יתכנס היום בשעה 17:00 בערב בירושלים. במקביל, השיחות בקהיר נמשכות בין חמאס למדינות המתווכות, אולם המשלחת הישראלית לא יצאה בשל התנגדות ראש הממשלה אשר מתעקש להמתין לתשובות חמאס בטרם יציאת המשלחה הישראלית.

אתמול דווח בוושינגטון פוסט כי ארה"ב הורתה לממשלת קטר לגרש מתחומה את מנהיגי חמאס ובראשם איסמעיל הנייה - השוהים בדוחה, קטר, אם הארגון לא יסכים בקרוב מאוד לביצוע עסקה עם ישראל. על-פי הדיווח המסר הועבר על-ידי מזכיר המדינה שלח ארה"ב אנתוני בלינקן, ישירות לראש ממשלת קטר מוחמד א-תאני.
נתניהו. "ישראל אינה יכולה לקבל זאת" [צילום: אוהד צוויגנברג/POOL AP]
+נכבה שנייה - מי ניצח במלחמת 7.10
13:36 05/05/24  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
מחזה האסון, בו נתון הציבור הענק, בו נתונים נשים, זקנים וטף, הפוסעים בדרכים המאובקות מהצפון דרומה, וההרס, העצום, הפיזי, שפקד את הרצועה, מספרים את הסיפור שאין להכחישו, שאין לטאטאו אל מתחת לשטיח הפרסי: לעין המתבונן, כל מתבונן, נפרש סיפור הנכבה השנייה, שההנהגה הפלשתינית בעזה, "הנחילה" במו ידיה לעמה
סיפור הנכבה השנייה [צילום: פטימה שביר/AP]
+מטח רקטות לקריית שמונה: כ-20 רקטות נורו, פגיעה ישירה בבניין בעיר
13:33 05/05/24  |  מירב ארד
כ-20 רקטות נורו במטח האחרון לקריית שמונה. זוהתה פגיעה ישירה בבניין בעיר. המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה, ונגרם נזק לרכוש. לא ידוע על נפגעים.
+מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון
13:24 05/05/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חה״א תקפו במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי במרחב אל-חיאם ועמדת תצפית במרחב אל מטמורה.
+למה נתניהו מורח זמן
12:24 05/05/24  |  יוסי באום   |   לרשימה המלאה
משימת העל של נתניהו כעת היא למשוך זמן, זה הכל  ▪  אם הממשלה מצליחה לשרוד את מושב הקיץ של הכנסת ואותו בלבד, כנראה הוא מוכתר כמנצח הגדול, בלי לירות כדור אחד
נתניהו. משימת על [צילום: אוהד צוויגנברג/POOL AP]
+השר שיקלי למשפחות שכולות שמפגינות מחוץ למשרד רה"מ: תודה שאתם מנתבים את הכאב לחיזוק רוח הלחימה
12:17 05/05/24  |  מירב ארד
השר עמיחי שיקלי למשפחות שכולות שמפגינות מחוץ למשרד רה"מ בקריאה להיכנס לרפיח: "תודה שאתם מנתבים את הכאב לחיזוק רוח הלחימה ועמידה איתנה, אין לנו מנוס מלדבוק במשימה שהצבנו בתחילת המלחמה - הכרעה מוחלטת של חמאס".
+בכיר בחמאס ומחבלי נוחבה שהשתתפו בטבח חוסלו בעזה
12:09 05/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כלי טיס של חיל-האוויר חיסל את סלאח ג'מיל מחמד עמאד, אחראי הסיוע הקרבי בגדוד אל בורייג' של חמאס  ▪  בתקיפה נוספת חוסלו שלושה פעילי נח'בה בארגון הטרור חמאס שחלקם לקחו חלק במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר
[צילום: דובר צה"ל]
+השר סמוטריץ' בהפגנת פורום הגבורה: "הבטחנו לעולם לא עוד - רפיח עכשיו"
11:59 05/05/24  |  מירב ארד
השר סמוטריץ' בהפגנת פורום הגבורה נגד עסקה: "קורא לרה"מ, שר הביטחון, גנץ ואיזנקוט - כולם רוצים להביא את החטופים הביתה, אבל לא בכניעה. ערב יום השואה, הבטחנו לעולם לא עוד - רפיח עכשיו".
+"כדי להפיק לקחי אמת מהטבח יש לבצע תחקיר תחרותי"
11:55 05/05/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק ביני ובין המומחה לדמוגרפיה יהודית ד"ר דניאל סטייצקי, ראש היחידה לדמוגרפיה של יהודי אירופה במכון לחקר מדיניות יהודית בלונדון, על הנושא: איך יש לתחקר ולהפיק לקחי אמת מהטבח ב-7 באוקטובר 2023 בעוטף עזה
הטבח בבארי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עוד לפני שבעה באוקטובר: זינוק במספר התקריות האנטישמיות
11:36 05/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מברזיל ועד דרום אפריקה, מאיטליה ועד אוסטרליה, מבלגיה ועד ארה"ב: ב-2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות במדינות המערב לעומת 2022
מחאות פרו-פלשתיניות בקמפוס בפריז [צילום: מייקל אוילר/AP]
+המשטרה סיכלה פיגוע בעיר העתיקה בירושלים
11:16 05/05/24  |  מירב ארד
חשד לניסיון פיגוע שסוכל ע״י השוטרים בעיר העתיקה: שוטרים שפעלו באזור העיר העתיקה בירושלים באחד משערי הכניסה להר-הבית, הבחינו בחשודה צעירה שעוררה את חשדם כשידה מתחת לכיסוי ראש.

השוטרים החלו לתשאל ולבדוק את החשודה שסרבה להוציא את ידה ולהוראות השוטרים במקום. לאחר שהחלו בנוהל מעצר חשוד, בשלב מסוים במהלך הבידוק החשודה שלפה סכין. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב שהיו במקום השתלטו עליה בכוח, והעבירו אותה לחקירה במרחב דוד. אין נפגעים לכוחותנו. כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום, והחלה חקירה של נסיבות המקרה.

הסכין שנתפסה [צילום: דוברות המשטרה]
+מוחים מפורום הגבוה בהפגנה מול משרד רה"מ: "לא להיכנע לחמאס"
10:48 05/05/24  |  מירב ארד
מוחים מפורום הגבורה, בו חברות משפחות שכולות מהמלחמה, בהפגנה נגד עסקה לשחרור חטופים מול משרד רה"מ בירושלים: אין לכם מנדט להיכנע לחמאס".

+שואה ממרחק תבוא
10:42 05/05/24  |  לאוניד (ליאון) גרשוביץ   |   לרשימה המלאה
חשוב להבין ולהפנים - כי מדובר לא רק בדמיון (עד כדי זיהוי) אלא בהשפעה ממשית של האידיאולוגיה הנאצית על העולם הרעיוני של המזרח התיכון בכלל, ועל האידאולוגיה הפלשתינית מיסודה בפרט
קיבוץ בארי [צילום: צפריר אביוב/AP]
+מתאם השבויים והנעדרים לשעבר ירון בלום: חמאס עושה הכול כדי למשוך זמן
10:23 05/05/24  |  מירב ארד
מתאם השבויים והנעדרים לשעבר ירון בלום בראיון לכאן רשת ב': "אני כבר שבוע שומע שמחר העסקה וזה לא כך. חמאס עושה הכול כדי למשוך זמן. סינוואר עושה מניפולציות ומכאיב למשפחות ולמדינה. חלק מהטקטיקה של מצרים זה לזרות אופטימיות. מי שחושב שהמשלחת שלנו לא עשתה כלום בסופ"ש - לא מבין".

+מתן כהנא: "להחזיר את החטופים בעסקה זה בעדיפות יותר גבוהה"
10:21 05/05/24  |  מירב ארד
ח"כ מתן כהנא, המחנה הממלכתי בראיון לכאן רשת ב': "רפיח הפכה לסמל והיא לא כזו - יגיע תורה, אבל להחזיר את החטופים בעסקה זה בעדיפות יותר גבוהה עכשיו"
+חוסל בכיר בג'יהאד שהיה בין מובילי הטבח במוצב סופה
09:18 05/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אחד ממפקדי חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי, אימן זערב, הוביל בימים האחרונים ממקום מסתורו את היערכות הג'יהאד האיסלאמי לקראת לחימה בדרום הרצועה  ▪  יחד איתו נהרגו שני מחבלים נוספים ששהו עמו בדירת המסתור
זערב. פיקד על ניסיונות פשיטה שונים [צילום: דובר צה"ל]
+החמאס כבר מחכה לביבי ברפיח
08:21 05/05/24  |  יצחק בריק   |   לרשימה המלאה
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה מאוד אבידות בקרב חיילינו ובקרב פליטים פלשתינים בלתי מעורבים
האיש מונע משיקולים אישיים [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+רפיח או שחרור חטופים
07:51 05/05/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
המשימה הנעלה ביותר שמפקידים הבוחרים בידי ראש הממשלה הוא אבטחת חייהם של אזרחים במצוקה, לאחר שנחטפו על-ידי האויב
רפיח [צילום: פטימה שביר/AP]
+האם המטרה מקדשת את האמצעים
07:33 05/05/24  |   מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
שימו לב מה מצבם הכלכלי של ראשי המדינות על כל סוגי המשטר שבהן, שימו לב גם למנהיגי ארגוני טרור, לכולם יש הון אישי מעבר לסביר, חומר למחשבה
פוטין. הון אישי עצום [צילום: AP]
+רוסיה, סין ואירן מנצלות את המהומות בקמפוסים
06:47 05/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שלוש המדינות מציגות את ההפגנות האנטי-ישראליות ואת פעולות המשטרה נגד המפגינים כהוכחה לפלגנות ולצביעות בחברה האמריקנית, ומנצלות את האירועים לתקוף את ביידן - מדווח ניו-יורק טיימס
שוטר מול מפגינים, פורטלנד [צילום: ג'ני קיין, AP]
+הרמטכ"ל: בתחילת המלחמה כשלנו במשימתנו
06:46 05/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פקודת היום שפרסם ראש המטה הכללי לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה כוללת הודאה בכישלון שהתרחש ב-7 באוקטובר  ▪  "מצויים במלחמה אשר בראשיתה כשלנו במשימתנו ואיבדנו רבים ורבות - אזרחים, חיילים, חברי כיתות הכוננות ואנשי כוחות הביטחון וההצלה. חיים שלמים שנגדעו באיבם, במלחמה שגם היא נכפתה עלינו ביד אויב נפשע שקם עלינו לכלותנו"
הרמטכ"ל הלוי. "נלחמים לזכר ששת המיליונים שלא יכלו להיאבק" [צילום: דובר צה''ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא למדיניות קיר הברזל של זאב ז'בוטינסקי
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמוצניק מתלבט
5/05/24 13:31
2
כן לפדיון שבויים
5/05/24 13:54
3
ה.א
5/05/24 14:55
 
למגיב ה.א
6/05/24 06:44
 
ה.א
6/05/24 16:18
4
לצחוק או לבכות
5/05/24 16:02
5
בוקי שמואל
5/05/24 16:10
 
למר בוקי שמואל
6/05/24 10:18
6
לבוקי שמואל
5/05/24 19:42
7
במ
5/05/24 22:47
8
יואש
6/05/24 07:34
9
יואש
6/05/24 07:51
10
בן ציון
6/05/24 15:06
11
אילנה מחולון
6/05/24 16:02
12
יהוש מזרחי
7/05/24 10:45
13
מזרחי יהושוע
7/05/24 10:55
14
לא למדיניות קיר
7/05/24 20:25
15
י. מזרחי
8/05/24 10:39
16
חובה לבצע עסקה
10/05/24 12:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
התשובה לשאלת הכותרת פשוטה מאוד: כפי שפרטתי בפוסט לפני שבת בנימין נתניהו מנהל כאן משחק שח-מט אכזרי כמעט לבדו - נגד הבית הלבן, האיחוד האירופי, מדינות ערב ובוגדים מבית. ספק אם היה תקדים למשחק כזה.
05/05/2024  |  יוסי באום  |   יומני בלוגרים
כלי טיס של חיל-האוויר בהכוונת אוגדה 99, אמ"ן ושב"כ תקפו וחיסלו את המחבל סלאח ג'מיל מחמד עמאד, אחראי הסיוע הקרבי בגדוד אל בורייג' של ארגון הטרור חמאס. בתקיפה חוסלו מספר מחבלים נוספים ששהו עמו בתשתית טרור של הארגון
05/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
דיון עומק ביני ובין המומחה לדמוגרפיה יהודית ד"ר דניאל סטייצקי, ראש היחידה לדמוגרפיה של יהודי אירופה במכון לחקר מדיניות יהודית בלונדון, על הנושא: איך יש לתחקר ולהפיק לקחי אמת מהטבח ב-7 באוקטובר 2023 בעוטף עזה. לפי ד"ר סטייצקי, את התחקיר יש לבצע על-פי מודל שביצעו האמריקנים על הקונספציה של הסי-אַי-אֵי ביחס לשאלה האם ואיך מרתיעה ארה"ב את ברית המועצות ממלחמה גרעינית בתקופת המלחמה הקרה בשנות השבעים במאה שעברה. הם ביצעו אז תחקיר תחרותי של שני צוותי מחקר. צוות אחד הורכב מאנשי הסי-איי-איי והשני עצמאי לחלוטין. לקחי הצוותים היו מנוגדים וההיסטוריה הראתה כי הצוות העצמאי צדק.
05/05/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד השמצה מפרסמות את דוח האנטישמיות השנתי לשנת 2923, ממנו עולה ״חשש לעתיד החיים היהודיים במערב". הליגה נגד השמצה תיעדה בשנת 2023 7,523 תקריות אנטישמיות בארה"ב לעומת 3,697 ב-2022 (ולפי הגדרה חדשה ורחבה יותר לתקריות אנטישמיות, 8,873 תקריות). מספר התקיפות שתועדו גדל מ-111 ל-161, ומספר מקרי הוונדליזם גדל מ-1,288 ל-2,106.
05/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בנובמבר 2023 הוציא "יד ושם" מעין מסמך הנחיות/הצעות למורים שתפקידו העיקרי לכוון את המורים לנרטיב לפיו השוואת אירועי 7.10.2023 לשואת העם היהודי בתקופת מלחמת העולם השנייה היא שגיאה ולמעשה אינה לגיטימית (לצד אמירות על הכלה, רגישות, וכיו"ב). לאחרונה, בהתקרב הימים הלאומיים, "יד ושם" רענן את מסמך ההנחיות/המלצות1 ואף ערך סבב שיחות באמצעות הזום למורים שהיו מעוניינים בכך.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il