|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כישלון [צילום: צפריר אביוב/AP]

אם ואם ואם

ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
07/05/2024  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

אם ארצות הברית ומצרים נתנו את הסכמתן בשתיקה לפעילות צבאית מצומצמת של צה"ל ברפיח, ולו רק כדי למנוע ביזיון מבנימין נתניהו וממשלתו - ניחא. אם לאו - זה אסון. אם הן - לא כל כך חשוב.

מלחמת עזה היא כישלון קולוסאלי של בנימין נתניהו וטעות טקטית עמוקה של צה"ל. אבל אם המלחמה הזאת הייתה כורח מפני שהקיצונים (אירן, חמאס, חיזבאללה) לא יכלו לעבור לסדר היום על הברית הנרקמת בהשתתפות אמריקה, סעודיה, ירדן, המפרציות וישראל - כי אז למרות שפגיעתה של המלחמה רעה יש בצידה גם תמורה בצורת ברית אסטרטגית כזאת מן המעלה הראשונה.

כל אלה הערכות. אין מספיק מידע. אבל דבר אחד ברור: ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית. בסירובו הוא גורם למלחמה להתמשך. בסירובו נראה הלילה יחיא סנואר מנהיג פשרן למרות שבפועל הוא מתעתע בעולם.

הצמד-חמד בני גנץ וגדי איזנקוט צריך להבין כי נייר הלקמוס שלהם פשוט וברור: על ביבי להינתק מהסחיטה של הימין הקיצוני ולהסכים לנוכחות של הרשות הפלשתינית בניהול עזה, וזה בעצם מה שהטיח בפניו אתמול בתבונה רבה אהוד ברק. אך בכל מחנה ביבי רק הוא עצמו מבין כי ברק מבין נכון ממנו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/05/2024   |   עודכן:  07/05/2024
דן מרגלית
+מדד להצלחה במלחמה
08:33 08/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
נתניהו. כתר חלול [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+חייבים לבצע עסקה ומיד
08:23 08/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אחרי שבעה חודשי מלחמה, בה נהרגו, למרבה הכאב, מעל 600 חיילי צבא הגנה לישראל ו-133 חטופים נמקים בגיא ההריגה החאמסי, מן הנכון לבחון בחינה מחודשת את המהלכים שהביאו אותנו למציאות הקפקאית בה אנחנו נמצאים
המטרה החשובה ביותר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חיל-האוויר תקף הלילה יעדי חיזבאללה בדרום לבנון
07:40 08/05/24  |  איציק וולף
במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל-האוויר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון במרחבים כפר כילא, עייתא א-שעב, אלחיאם ומארון א-ראס.

כמו-כן, הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים חולא ועיתרון שבדרום לבנון בנוסף, כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה להסרת איום במרחבים טיר חרפא ואל-ג'בין.
+גורם אמריקני רשמי: עצירת משלוח הנשק - איתות ביחס לרפיח
07:14 08/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בעקבות הפרסומים על עצירת משלוח הפצצות וערכות הנשק המדויק אמר גורם בממשל האמריקני: משלוח הפצצות נעצר כדי לאותת לישראל על ההתנגדות האמריקנית לפעולה ברפיח
האמריקנים לא מעוניינים בהרחבת הפעולה ברפיח [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+אתונה: מפגינים התפרעו מול מלון בבעלות ישראלית
23:24 07/05/24  |  עידן יוסף
התפרעויות נרשמו באתונה מול מלון בראון שבבעלות ישראלית. על-פי הודעת משרד החוץ, המשטרה המקומית השתלטה על האירוע ומבחינתם הוא הסתיים. האספסוף שהתקבץ סביב המלון ביקש לפגוע ביהודים ובתיירים ישראלים, ופוזר בגז מדמיע על-ידי המשטרה.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+כיפת ברזל יירטה מטרה לאילת ששוגרה מעירק; אזעקות בגליל העליון
23:11 07/05/24  |  עידן יוסף
דוברות עיריית אילת: גורמי ביטחון במרחב מדווחים על יירוט של כיפת ברזל על מטרה חשודה במפרץ אילת. מפיקוד העורף נמסר כי לא היה צורך באזעקה". מיליציות עירקיות נטלו אחריות לירי. זוהי התקיפה השלישית בתוך יומיים מעירק.

התרעות הופעלו גם באביבים וביראון כתוצאה מירי צה"ל, ובקריית שמונה ובישובים נוספים באצבע הגליל כנראה כתוצאה משיגורים מלבנון.

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנים צבאיים של חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון, ביניהם בליידא, מרון א-ראס, יארון, ואלחיאם. בנוסף הותקפה תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר חמם, לצד עמדת שיגור ניידת של הארגון במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. במהלך היום זוהו שתי מטרות אוויריות שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ, אחת מהן יורטה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, נגרם נזק קל ואין נפגעים.
+ראש ה-CIA חזר לשיחות בקהיר
22:20 07/05/24  |  עידן יוסף
ראש ה-CIA ויליאם ברנס חזר לקהיר לשיחות המשא-ומתן (רויטרס). משלחת חמאס בראשות ח'ליל אלחיה, סגנו של יחיא סינוואר וחבר הלשכה המדינית של חמאס, הגיעה מוקדם יותר לקהיר, כדי לדון בהסכם הפסקת אש. מהצד הישראלי נמצאים בקהיר דרגי עבודה זוטרים. מקור מצרי בכיר אמר כי יש הסכמה בין כל הצדדים לחזור להליך המו"מ על עסקת חטופים.
+ממשל ביידן מעכב משלוח פצצות מדויקות לישראל
22:04 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארצות הברית מעכבת משלוחים של שני סוגים של פצצות מדויקות מתוצרת בואינג כדי לשלוח מסר מאיים לישראל  ▪  בלחץ ארה"ב מעבר כרם שלום ייפתח ודלק יועבר במעבר רפיח  ▪  מחר תוגש חוות דעת לקונגרס בעניין הפרת זכויות אדם והחוק הבינלאומי מצד ישראל
ביידן בטקס יום השואה [צילום: ג'יי סקוט אפלוויט/AP]
+החטוף ליאור רודאיף נרצח בשבעה באוקטובר
21:38 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי ממצאים חדשים, גופתו של נהג האמבולנס מקיבוץ ניר יצחק מוחזקת בידי חמאס  ▪  בכך עלה מספר החטופים שידוע כי אינם בחיים לשלושים ותשעה
ליאור רודאיף. הותיר אלמנה וארבעה יתומים
+איש העסקים זיו קופר נרצח במצרים
20:42 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנרצח נושא אזרחות ישראלית וקנדית ולא ברור האם הרקע לאירוע הוא לאומני  ▪  ארגון מצרי קקיוני נטל אחריות לרצח שאירע באלכסנדריה
זיו קופר ז"ל
+גנץ: לצוות המו"מ שיצא לקהיר יש חובה להפוך כל אבן
20:01 07/05/24  |  איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הצהיר כי למשימת החזרת החטופים יש קדימות עליונה במערכה הצבאית של ישראל וכי הצוות הישראלי שנשלח שוב לקהיר חייב לפעול כדי להביא למתווה שחרור חטופים.

״אתמול התחלנו בפעולה צבאית באזור רפיח - שתלך ותתרחב ככל שיהיה צורך.
אני מבקש לחזק כתמיד את כל לוחמי צה"ל. אני משוכנע שיעמדו במשימתם ואני תפילה לשובם בשלום. בכל שלב בו נוכל להגיע למתווה להשבת חטופינו, נעשה זאת. למשימה הזו יש קדימות עליונה. לצוות המשא ומתן שיצא לקהיר, אין רק מנדט להקשיב - יש לו חובה להפוך כל אבן, ולפעול כדי להביא למתווה. כולנו פועלים כדי שזה מה שיקרה, יום-יום", אמר.

גנץ פנה גם לתושבי הצפון ואמר כי החזרתם הביתה בביטחון לפני פתיחת שנת הלימודים נמצאת על השולחן, ותישאר עליו כל עוד הוא חלק מהממשלה. "אסור לאפשר עוד שנה אבודה בצפון", אמר.

+נפתחה המערכת לתביעות פיצויים לעסקים בגבול הצפון
19:16 07/05/24  |  איציק וולף
היום נפתחה המערכת להגשת תביעות לפיצויים במסלול מחזורים בגין החודשים ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, עסקים בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון.

החל מהיום, יוכלו בעלי עסקים מיישובים מפונים, בעלי עסקים באזור קו העימות בצפון וכן בעלי עסקים באזור התגוננות גליל עליון להגיש תביעה לפיצויים במסלול מחזורים בגין החודשים ינואר-פברואר 2024.

בהמשך תיפתח האפשרות להגיש תביעה במסלול שכר לתקופה זו, ובעלי העסקים יבחרו את אחד משני המסלולים. על מנת להגיש תביעה יש להיכנס למערכת, להזדהות, לבחור באפשרות "חרבות ברזל - ינואר-פברואר" ולבחור במסלול המתאים, בהתאם להנחיות ורשימות היישובים המפורטות באתר הרשות.
+נתניהו: הצעת חמאס הייתה רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל
18:50 07/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מבהיר כי למרות הפערים הגדולים מאוד בין הדרישות הישראליות לבין ההצעה שהעביר חמאס באמצעות המתווכים - נשלחה המשלחת הישראלית לקהיר  ▪  טען שהכניסה לרפיח משרתת גם את חיסול חמאס וגם את קידום השבת החטופים
נתניהו. הכניסה לרפיח - על פי החלטת הקבינט [צילום: לע"מ]
+מבצע במרחב טו"כ: חוסל מחבל חמוש, שישה מבוקשים נוספים נעצרו
15:40 07/05/24  |  מירב ארד
כוחות סיירת חרוב, דובדבן, שב"כ, ומג"ב השלימו הלילה מבצע שארך מעל 20 שעות במרחב טולכרם שבחטיבת מנשה. במהלך המבצע הכוחות השמידו שלוש מעבדות מטענים וכוחות הנדסיים חשפו מספר מטענים שהוטמנו מתחת לצירים. במהלך חילופי אש, הכוחות חיסלו מחבל חמוש ועצרו שישה מבוקשים נוספים. בנוסף, הכוחות איתרו והחרימו עשרות חלקי נשקים וציוד צבאי וסרקו מעל 60 מבנים במרחב.

במהלך פעילות במרחב דהרייה שבחטיבת יהודה, הלוחמים עצרו מבוקש שסייע למחבל אשר ביצע את הפיגוע בגן יבנה.

במרחב חווארה שבחטיבת שומרון, הכוחות עצרו מבוקש ואיתרו והחרימו עשרות אלפי שקלים של כספי טרור.

במרחב אל בירה שבחטיבת בנימין, הוחרמו אמצעים לייצור חומרי תעמולה עבור ארגוני טרור.

+השר סמוטריץ': הוצאת המשלחת לקהיר היא טעות ונפילה למלכודת חמאס
15:26 07/05/24  |  מירב ארד
יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: הוצאת המשלחת לקהיר היא טעות ונפילה למלכודת המניפולטיבית שטומן לנו חמאס יחד עם קטאר ומצרים. זו העת ללחוץ עוד ועוד על צווארו של סינוואר ושל החמאס עד להשמדתם. לדבר רק באש. אסור להיכנע ללחץ הבינלאומי ואסור לעצור עד הניצחון והכנעת האויב. זו מלחמת העצמאות שלנו ואנחנו חייבים לנצח בה.

כדי להבטיח שזה קורה ונוכל לנתק את צינורות החמצן של חמאס עלינו לפעול היום לפי 3 אבני דרך שיביאו להשבת הביטחון לתושבי הדרום: כיבוש מלא של העיר ומרחב רפיח; ⁠השמדת כל התת קרקע ברפיח והסביבה; ⁠החזקה מלאה בציר פילדלפי ובמעבר רפיח. מיד אחר כך נמשיך לדיר אל בלאח ונוצירת במחנות המרכז ונשלים את פירוק גדודי החמאס שנשארו שם."
+ראש מנהלת תקומה: "הקיבוצים יחזרו לבתיהם תוך שנתיים או שלוש"
14:48 07/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תא"ל מיל' משה אדרי דיבר בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים על עתיד שיקום העוטף והחזון של המנהלת לחמש השנים הקרובות
תא"ל אדרי. יקח שנים לשקם את העוטף [צילום: נגה שדמי]
+התרעות על חדירת כלי טיס עוין בדישון, רמות נפתלי, מלכיה
13:35 07/05/24  |  מירב ארד
התרעות מפני חדירת כלי טיס עוין בדישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי.
+התרעות מפני חדירת כלי טיס עוין בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה כפר בלום
13:14 07/05/24  |  מירב ארד
אזעקות מפני חדירת כלי טיס עוין הופעלו במספר ישובים בגליל העליון: שמיר, שדה נחמיה, עמיר, נאות מרדכי, להבות הבשן, כפר סאלד, כפר בלום, גונן, תל חי, קריית שמונה, משגב עם, מרגליות, מעיין ברוך, מנרה, מטולה, כפר יובל, כפר גלעדי, בית הלל.
+צה"ל: מטוסי קרב יירטו הלילה כטב"ם - לפני שחדר לישראל
12:59 07/05/24  |  מירב ארד
במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה״ל, לא חצה לעבר שטח הארץ ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
+מצרים גינתה את פעולת צה"ל במעבר רפיח
12:44 07/05/24  |  מירב ארד
מצרים גינתה את פעולת צה"ל במעבר רפיח, וציינה כי היא רואה בה "הסלמה מסוכנת" שמהווה איום השגת הפסקת אש קבועה.
+ההצעה "המתוקנת" שהגיש חמאס למתווכות
12:27 07/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נוסח ההסכם שאישר חמאס כולל נסיגת צה"ל מעזה וחזרה לשקט בר קיימא שיוביל לסיום המלחמה, שחרור 33 חטופים "חיים או מתים" בתמורה לשחרור אסירים פלשתינים מהכלא הישראלי לפי רשימות של חמאס
הכתבת שינויים להצעה הקודמת [צילום: אוסמה עבדולרחמן/AP]
+אזעקות נשמעו בכרם שלום
11:09 07/05/24  |  איציק וולף
אזעקות נשמעו לפני הצהריים בכרם שלום שבעוטף עזה. הירי - יומיים לאחר הפגיעה בכוח צה"ל שהיה סמוך לכרם שלום שבה נהרגו ארבעה חיילים.
+מסתמן: פטור מתוכניות והיתר ל-300 יח"ד עבור מפוני כפר עזה בקיבוץ רוחמה
11:00 07/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה לשר הפנים לאשר פטור מתוכניות ומצורך בהיתר לבניה של מאות יחידות דיור עבור מפוני כפר עזה הנמצאים כבר שבעה חודשים בקיבוץ שפיים
שתי שכונות זמניות שיוקמו על ידי משרד השיכון [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+הזדמנות לתיקון יסודי
10:39 07/05/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תהליך שיקום ארוך וסיזיפי ממתין למטכ"ל הבא, השבת האמון של אזרחי המדינה בצמרת הצבא, עקירת כל פוליטיקה משורותיו, וטיפול מיידי ואגרסיבי בכל תומך סרבנות מכל סוג שהוא
חליוה. האבן הראשה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
"בארי, ניר עוז וכפר עזה יוכלו לשוב לבתיהם בעוטף עזה תוך שנתיים או שלוש" - כך אמר ראש מנהלת תקומה, תא"ל מיל' משה אדרי בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים: ברשויות המקומיות בהתייחסו לשיקום העוטף, התקציב והחזון של המנהלת שבראשה הוא עומד לחמש שנים הקרובות.
07/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אחרי הצהרת חמאס לפיה ארגון הטרור הסכים להסכם הפסקת אש עם ישראל, גורמים אמריקנים דיווחו ל-CNN כי חמאס הגיש למעשה הצעה הנגדית, הכולל "שינויים ותיקונים". ב"ניו-יורק טיימס" דווח כי ההצעה של חמאס כוללת שחרור גופות חטופים בין השחרורים הראשונים בעסקה. בכך מסרב חמאס לשחרר בשלב הראשון רק חטופים חיים.
07/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ממליצה לשר הפנים לאשר פטור מתוכנית והיתר להקמת עד 300 יחידות דיור עבור מפוני כפר עזה בקיבוץ רוחמה. זאת, בהמשך לפניית ראש מנהלת תקומה בנושא.
07/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
הודעת ההתפטרות הצפויה של ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליווה, הייתה הצעד הראשון בתהליך שיקום ארוך המצפה לצבא ההגנה לישראל לאחר האירוע הלבבי אותו חווה צה"ל בטבח שבת שמחת תורה.
הודעת חמאס בזמן שידור מהדורות החדשות מעידה על הלחץ שהוא נתון בו לאור תחילת ההיערכות לכניסה לרפיח. כוונתו שקופה: עוד הולכה בכחש של החברה הישראלית באמצעות הלהטת הוויכוח בין היהודים לבין עצמם, בעוד שלו עצמו אין כוונה לכבד את העסקה.
07/05/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
מימון יצא לחו"ל לפני יותר מ-10 שנים בתקופה שהתקיימה נגדו חקירה סמויה מצד רשות ניירות ערך, רשות המיסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון    מאז נמנע מחזרה לישראל    ביקורו בשבועות האחרו...
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il