בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ביטול הסכם לקניית שמלת כלה עולה 70% מסכום השמלה
|
התובעת הייתה מעוניינת לרכוש שמלת כלה אצל התובעת ולצורך כך חתמה על הסכם בו נאמר שבמידה והעסקה תבוטל ע"י התובעת, עליה לשלם 70% מסכום השמלה - 6,000 ש"ח. יום לאחר שחתמה על החוזה, התקשרה התובעת לבטל את העסקה. הנתבעת אמרה לה בתשובה שתוכל לקבל רק 30% מסכום העסקה בהתאם לחוזה. התובעת דורשת 9,500 ש"חהחזר מלא על מה ששילמה ופיצוי בגין עוגמת נפש. הנתבעת טוענת שהתובעת פעלה מחוסר תום לב תוך הסתרה מכוונת של פרטי ההסכם, וכי תגיש נגדה תביעה בסך 100,000 ש"ח על גניבת עיצוב שמלה. בית המשפט קבע כי הנתבעת תחזיר לתובעת 70% מסכום השמלה 4,200 ש"ח, וכן 1,000 ש"ח בגין עוגמת נפש.
|
|
- ת"ק (י-ם) 5293/07 שיר-לי הנן נ' אודליה מזרחי (ניתן ביום 7.12.08). - בפני כבוד השופטת אנה שניידר
|
|
תאריך:
|
15/12/2008
|
|
|
עודכן:
|
15/12/2008
|
|
מחלקה ראשונה
|
ביטול הסכם לקניית שמלת כלה עולה 70% מסכום השמלה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מניה שוחד
|
15/12/08 22:57
|
|
התובע דרש פיצויים מסלקום בסכום של 10,019 לאחר שמכשיר הטלפון אותו רכש מאת הנתבעת התקלקל, והנתבעת סיפקה לו מכשיר חלופי שאינו עונה על צרכיו לטענתו, וזאת מכיוון שלא יכולה הייתה לספק לו מכשיר זהה לשלו. הנתבעת טוענת כי החיובים בגינם מבקש התובע פיצויים נעשו לאחר שהפר חוזה התחייבות ל 36 חודשים שחתם עליו, וכן שהיא סיפקה לו מכשיר חלופי באותו מידרג עם אותן תכונות כמו המכשיר אותו מסר לתיקון. הנתבעת לא הציגה שום ראיה בנוגע לחוזה התחייבות, מאידך לא הוכיח הנתבע שנגרם לו נזק, מכאן בית המשפט קבע שהנתבעת תפצה את התובע בסכום של 2,772 ש"ח, וזאת בגין החזר חיובים "חד פעמיים" שנלקחו מהתובע.
|
|
|
התובע תבע את חברת פלאפון על נזקים שנגרמו לו עקב כשל קליטה במכשיר הפלאפון. לטענתו, לצורך ניהול עסק למתן שירותי מחשבים, עליו להיות זמין במשך כל שעות היממה. אומנם במקום עבודתו השני, במחצבה, אין קליטה במכשיר הפלאפון שלו, בעוד למכשירים מחברות אחרות יש קליטה. לכן הוא נדרש לרכוש מכשיר מחברת פרטנר על-מנת שיוכל להיות זמין. כאשר התלונן התובע לנתבעת היא טענה כי בהסכם ההתקשרות בינה לבין הלקוח אין התחייבות לקליטה אופטימאלית בכל האזורים. כמו-כן אין בשיבושי קליטה עילה לביטול הסכם ההתקשרות. בית המשפט קבע כי הצדק עם התובע. הנתבעת מצידה, התעלמה מפניות התובע ולא הציעה לתובע כל פתרון שהוא למתן אפשרות לשימוש סביר במכשיר אשר נרכש ממנה, וכן לא הסכימה לבטל את ההתקשרות, ולו באופן חלקי כאשר פנה אליה התובע מיד לאחר שנודע לו אודות שיבושי הקליטה, בבקשה לפתרון הכשל. לפיכך תפצה הנתבעת את התובע בסכום של 2,000 ש"ח.
|
|
|
יש לוודא, ככל הניתן, כי את הסיוט והזעזוע אותו חוותה המתלוננת לא יאלץ לעבור קטין או אדם אחר. כך קבעה (יום ב', 15.12.08) שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל, בערעור שהגישו קטינים שביצעו בהיותם בני 15 ו 14 עבירות מין בקטינה בת 8, על חומרת עונשם. השופטת ארבל ציינה כי אותם קטינים היו טרם ביצוע עבירות המין בקטינה קורבנות לעבירת מין בעצמם, מה שהפך אותם, בין היתר, לעברייני מין. השופטת ארבל קבעה כי יש להעדיף את שיקומם על ענישתם, וזאת בכדי "לעצור את המעגל האינסופי של עבריין-קורבן", כדבריה.
|
|
|
התובע רכש מהנתבעת תוכנת "בקרת הורים". מיד לאחר הרכישה החלו בעיות במערכת הדואר האלקטרוני, ולטענתו הוא נותק מכל יכולת תקשורת בדואר האלקטרוני ובמשך 10 ימים לא היה באפשרותו לקבל או לשלוח מיילים. נוסף על כך בזבז יותר משלוש שעות על שיחות עם הנתבעת ועוד יותר זמן בזבז על שיחות עם לקוחותיו בניסיון לגשר על הקושי שנוצר בעבודתו. כאשר הוחזרה לו כתובת הדואר האלקטרוני שלו הוחזרה ללא שירותי אנטי וירוס ומסנן דואר זבל מה שגרם לו לנזקים בגינם התקשר עם ספק אחר וביקש להתנתק מהנתבעת אולם היא סירבה לבקשתו. הנתבעת טוענת כי התובע התקשר עימה בתוכנת בקרת הורים בעלות נמוכה ובתמורה לכך שיישאר מחובר לשנה. בנוסף טוענת הנתבעת שהתקלה הייתה פחות מעשרה ימים וכי תביעת התובע נופחה מעבר לכל פרופורציה. בית המשפט קבע כי משהודתה הנתבעת בכישלון חלקי של התחברות לכתובת המייל וכן עקב התקשרות שלא נוצלה אותה ביקש התובע לבטל, תפצה הנתבעת את התובע ב-1,107 ש"ח.
|
|
|
שני הצדדים תובעים אחד את השני על הפרת חוזה להזמנת שירותי צילום. התובע דרש כי יימסרו לו תמונות חתונתו ושיוחזר לו התשלום ששילם לנתבע בגין החוזה, לרבות פיצוי על עוגמת נפש עקב הפרת החוזה על-ידי נתבע.
|
|
|
|