בימים אלה מתנהל לו, בחדרי-חדרים, מכרז הפרסום מטעם המועצה להסדר ההימורים בספורט. שני תקציבים עומדים על הפרק: תקציב שנתי בסך 18 מיליון ש"ח לווינר; ותקציב בסך 12 מיליון ש"ח לטוטו. התחרות גדולה. מרבית המשרדים הגדולים מבקשים לעצמם תקציבים אלה. גם כמה משרדים בינוניים מבקשים לקבל נתח. מיותר כמעט לציין: הרבה רחש-בחש יש במכרז מסוג זה. במיוחד נוכח המצב הכלכלי הבא עלינו לרעה.
השאלה מי יקבל תקציבים אלה תלויה כידוע בוועדת המכרזים של החברה. זו כוללת את מנכ"ל המועצה, עופר פרי (יו"ר הוועדה), סמנכ"ל השיווק חיים עורקבי, סמנכ"ל הכספים איציק לארי, מנהל מחלקת הפרסום ברוך דגון, חשב המועצה יוחאי אבטן, וכן את נציג היועץ המשפטי של המועצה ונציג של מליאת המועצה.
הוועדה קיבלה כמה החלטות שנועדו להעמיד תנאי מינימום להשתתפות מצד משרד פרסום: היקף פעילות של כ-70 מיליון ש"ח בכל אחת מהשנתיים הקודמות; וייצוג שני לקוחות בתקציב שנתי של 10 מיליון ש"ח (לכל אחד). חמישה שלבים נקבעו למכרז זה. בשלב הסופי תבחר הוועדה שני משרדים. הראשון שבהם יקבל את תקציב הווינר, והשני את תקציב הטוטו.
ועדת המכרזים עומדת להחליט בימים אלה מי יהיו המשרדים שיענו על תנאי-הסף שנקבעו, ויוכלו להשתתף לשלב הבא במכרז. זה אחד השלבים החשובים במכרז, שכן ניתן "ליירט" משרדי פרסום בלי, לכאורה, "לסמן" מי יהיה אחד משני המשרדים הזוכים בשלב הסופי. זה מה שמעלה חשש אצל כמה גורמים בתוך הוועדה, החוששים כי גורם בכיר בוועדה פועל עתה להעדפת אחד המשרדים הידועים. חשש זה התחזק באחרונה נוכח כמה התבטאויות של אותו גורם בתוך הוועדה.
בשלב זה אנו נמנעים מפרסום שמות. ולא בכדי. נמתין להתקדמות המכרז כדי להיווכח האם מדובר בחששות שווא, או חלילה במכרז שיחייב אחר-כך בדיקות והתערבות מצד הרשויות.
דובר מועצת ההימורים ברוך דגון אמר, כי מכרז הפרסום, כמו כל מכרזי המועצה, מתנהל ביושר ובהגינות מתוך הערכה וכבוד לכל המשרדים שהגישו את מועמדותם. אני מציע שלא להיגרר לשמועות כל שהן, ולאפשר לוועדת המכרז לסיים את עבודתה.