|   15:07:40
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית

הסודות מאחורי המדפים

החונטה מאחורי הגלגלים

גילדת יבואני הרכב שומרת בקנאות רבה על פרטיותה ועל האינטרסים שלה ודואגת להשאיר את הפרה החולבת, שקוראים לה שוק הרכב, כמו שהוא ועם מינימום זעזועים
01/02/2016  |   יובל לובנשטיין   |   מאמרים   |   תגובות
יבוא רכבים. גילדה סגורה [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

איש לא מדבר עליהם, שמם לא הוזכר אפילו ברמז, בעת המחאה החברתית ושמם עולה לעיתים רחוקות אם בכלל, בעיתונות הכלכלית ואם הוא מוזכר אז ברחל בתך הקטנה.

קוראים הם - יבואני הרכב.

יבואני הרכב הגדולים, הן בדרך כלל משפחות אמידות ועושרן מופלג ושולטות בענף עתיר ממון זה ביד רמה. מדובר על יבואני רכבים פרטיים, מסחריים ואוטובוסים.

ענף הרכב מעסיק עשרות אלפי משפחות בישראל וכולל את מערך היבוא של הרכבים, החלפים, אביזרים נלווים כמו מצברים, צמיגים, נורות, טרייד אין, מוסכי שירות וביטוחים.

גילדה זו שומרת בקנאות רבה על פרטיותה ועל האינטרסים שלה ודואגת להשאיר את הפרה החולבת, שקוראים לה שוק הרכב, כמו שהוא ועם מינימום זעזועים.

הן דואגות למנות את אנשי שלומם בעמדות מפתח במקומות הרגישים בשוק ובכך דואגים לשמור על האינטרסים שלהם ולהבטיח שהמצב הקיים יישאר לאורך זמן, מבלי שיהיו זעזועים וטלטולים, מבלי שיהיה אפשר להכניס לשוק בארץ רכבים משומשים מחו"ל, מבלי שתינתן אפשרות לייבא חלפים משומשים מפירוק מחו"ל ועוד צעדים אשר יכולים להוזיל את המוצר לצרכנים בישראל.

חלק מהמאבקים ניתן היה לראות ולחוש, בעת ניסו לייבא אוטובוסים מסין, זעם של חברת הארגז ואחרים.

הרווח הגולמי המקובל בענף מגיע לאזור 20-25% כלומר על מכונית שעולה לצרכן ללא מע"מ 100,000 שקל, נשאר ליבואן רווח לפני הוצאות של כ-20,000-25000 שקל או כ-10,000 שקל רווח נקי, בממוצע על כל מכונית, וגם אם טעינו ב-50% (ולא טעינו), אז הרווח שלהם מגיע למיליארד וחצי שקל בשנה אחת! סכום לא מבוטל לכעשר משפחות. לתקשורת קל ונוח לדבר על הקוטג' ועל הגבינה הצהובה (שזה בסדר), למה? כי כולם יודעים מה זה ויחסית נוח לעסוק בזה, אולם משום מה, תחום יבואני הרכב בישראל נשאר סגור ומסוגר, מעין מכרה זהב גדול שאסור לצלם אותו לסקור אותו ואסור לשאול שאלות ואולי גם לעשות מידי פעם רפורמות.

מדוע תחום חשוב שכזה, נשאר מחוץ לזרקור?

מדוע חוששים לגעת בו ולבחון מה ניתן לעשות על-מנת להוזיל את העלות לצרכן (משום מה דואגים כל הזמן לציין את המיסים הגבוהים על הרכב, כאילו היבואנים עושים את עבודתם בחינם !!)

אז ככה - יבואני הרכב בישראל, מרוויחים ומרוויחים מעולה ואולי יותר מידי?! ואולי אפשר לשפר קצת?

מדוע לא נכנסים יבואנים חדשים לתחום? מדוע הוא כזה סטטי ומדושן?

אין ספק שזה תחום שנוגע לכל אדם בישראל, שכן רכב, מזמן הוא לא מוצר מותרות וכל שכן תחזוקתו, אשר מרקיעה לשחקים, עת אתה נכנס למוסך ומבקש למשל צמיג או כל חלק בסיסי אחר.

משרד התחבורה והשר העומד בראשו אכן מנסה להראות פעילות של עשייה, כבישים מחלפים, אי-פחד וחשש מעימות עם פועלי הנמל בכל הקשור לבניית נמלים חדשים, אך מדוע המשרד קפא על מקומו והתאבן מול הגילדה, אשר משמרת את המצב הקיים ומונעת הוזלה משמעותית של יוקר המחיה, דווקא במוצר כה בסיסי שקוראים לו רכב.

תאריך:  01/02/2016   |   עודכן:  01/02/2016
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החונטה מאחורי הגלגלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורח
1/02/16 16:22
 
yuv
2/02/16 10:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות הסערה בכוס-תה בשל רשימות "אם תרצוּ", הם, "קהליית האמנים ואנשי הרוח" - מקבלים את "לַחְמָם" אשר שלחוּ על פני המים, במשך שנים ארוכות; מקבלים חזרה ובגדול - היישר לפרצופם המתחסד.
01/02/2016  |  איתן אראל  |   מאמרים
נראה שעתה, כשהסוף המיוחל והנכסף קרב והופך לממש, בו נשים תוכלנה להתפלל בכותל כ"שוות מן המנין," ראויה להשאל אותה שאלה מחדש. עכשיו כשהמטרה הושגה, האם ניתן לפרק את הארגון? הלא מן הראוי לעשות זאת?
01/02/2016  |  ארי בוסל  |   מאמרים
נודה כולנו וגם נבוש: אך מעטים מקרבנו יודעים מיהו שמואל זיגלבוים. אילו ידענו לא היה עובר לו "יום הזיכרון הבינלאומי לשואה" שצוין בשבוע שעבר מבלי שנזכיר לעולם הצבוע סביבנו את שמו.
01/02/2016  |  יעקב עמר  |   מאמרים
בהתמודדות הצפויה לקראת הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה לא נשקפות בינתיים פנים חדשות במראה הפוליטית. ממש כפי שהיה בעבר - יתחולל הקרב העתידי בין היו"ר הנוכחי, בוז'י הרצוג, לבין היו"ר הקודמת, שלי יחימוביץ'.
01/02/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
תסלחנה לי משפחות הנרצחים על עיסוק בזוטות לכאורה אל מול כאבם הנורא.
01/02/2016  |  רותי איזיקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אברהם שרון
אברהם שרון
צריך ואפשר להתיר להורים לכתוב על מצבת בנם שנפל כל מה שהם רוצים    חלקת הקבר היא חלקת אלוהים הקטנה והיחידה שלהם    היא מחוז החפץ והגעגועים מעתה ועד עולם, צריך ואפשר לאפשר להם לכתוב על...
יצחק בריק
יצחק בריק
מדובר בתרבות שקר של זריית חול בעיני הבריות - הכל כדי לרומם את תדמית הצבא גם במקומות שהוא כשל. גנבת דעת זו חומרתה היא חרב פיפיות משום שהיא גם מטעה את אזרחי ישראל וגם הצבא מתחיל להאמ...
חיים רמון
חיים רמון
לפיד שחיזר אחר קולותיהם של ערביי ישראל, למעשה מצהיר בפומבי, בלי שמץ של בושה, שהם כולם אויביה של מדינת ישראל וסכנה לביטחונה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il