האריזות של משקאות אלכוהוליים תוטבע אזהרה בדומה לאזהרה המוטבעת על חפיסות סיגריות - כך עולה מהצעת חוק שהגישה קבוצת חברי כנסת בראשות ח"כ
דני דנון (הליכוד), שתידון ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה. כמו כן, ייאסר פרסום של משקאות אלכוהול על ידי שחקנים, אמנים ואישים מפורסמים, וכן ייאסר פרסומו על ידי לובשי בגדי ספורט או בגדי ים.
נוסח האזהרה המופיע בהצעת החוק הוא: "משרד הבריאות מזהיר: שתיית משקאות אלכוהוליים פוגעת במיומנויות הנהיגה ובהפעלת מכונות ועלולה להזיק לבריאות. מומלץ לנשים בהריון לא לשתות משקאות משכרים, עקב סיכון למומים מולדים בעובר". לפי ההצעה, המלה אזהרה תודגש בקו תחתון. נוסח זה דומה מאוד לנוסח האזהרה המופיע על פי חוק על בקבוקי משקה בארה"ב. בכמה ממדינות העולם נהוגה הדפסת אזהרות על בקבוקים של משקאות חריפים - בין אם כחובה חוקית ובין אם באופן וולונטרי.
הצעת החוק גם קובעת כי בכל פרסומת למוצרי אלכוהול ייכללו הפרטים הבאים: המשקה האלכוהולי, סימונו ושמו המסחרי, שם היצרן וסימונו המסחרי, צורת המוצר ומקום מכירתו.
דנון הסביר כי "מטרתה של הצעת החוק היא להילחם במגיפת צריכת אלכוהול על ידי ילדים ובני נוער, בדומה להגבלות המוטלות על פרסום טבק וסיגריות".
לפי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת, 50%-60% מכלל בני הנוער (בגיל 11-18) צורכים אלכוהול, והגיל שבו מתחילים בני נוער לשתות משקאות אלכוהוליים יורד והולך. 19% מהבנים ו-8% מהבנות בגיל 11 דיווחו כי הם שותים משקאות אלכוהולים לפחות פעם בשבוע. נתון זה מדרג את ישראל במקום השני באירופה (אחרי אוקראינה).
משווקי האלכוהול בישראל לא התלהבו מנוסח הצעת החוק. אריאל אפשטיין, הבעלים של חברת הכרם, אמר: "אנחנו בעד אזהרה סבירה או חוקים שימנעו שימוש מזיק באלכוהול, אבל להגיע לממדים כמעט מגוכחים כמו הצעת חוק זו, שלפיה אסור יהיה לפרסם אלכוהול על ידי לובשי בגדי ים, זה מוגזם. אין לי התנגדות לכך שתהיה אזהרה בגודל סביר, אך הכל במידה ובאופן הגיוני". הכרם עוסקת ביבוא, שיווק והפצה של משקאות אלכוהוליים ויינות, ועם מותגיה נמנים אבסולוט, ג'יימסון, שיבאס, קמפרי, גלנפידיך וריקאר.
יואש בן אליעזר, משנה למנכ"ל חברת טמפו, המשווקת את גולדסטאר, הייניקן ואת מותגי פרנו ריקאר, אמר כי ההשוואה בין סיגריות לאלכוהול היא עוול. לדבריו, "מחקרים רפואיים מוכיחים ואף ממליצים על צריכה מתונה של אלכוהול כדבר הטוב לבריאות. לערוך השוואה חותכת בין בירה לסיגריות זה לא הוגן ומטעה". בן אליעזר הוסיף כי "בכל מקרה, ענף הבירה בהתאחדות התעשיינים יוזם מהלך עצמאי שמטרתו פרסום ושיווק אחראיים של בירה". לדבריו, "חברות האלכוהול העולמיות מפעילות מנגננונים של רגולציה עצמית ומחייבות את הספקים המקומיים שלהם באותם מנגנונים".