קבוצת אסם הודיעה (יום ב', 24.10.11) על החלטתה להוזיל 35 מוצרי בסיס בשיעור שבין 5% ל-10% החל ב-1 בנובמבר. בין המוצרים ניתן למצוא חלק ניכר ממוצרי הדגל של הקבוצה וביניהם: קטשופ, שקדי מרק, פסטה, מרק עוף, קמח, פתי בר, רוטב סויה ונוספים. מבין מוצרי חברות הבת יוזלו, בין היתר, מוצרי התירס של טבעול ואריזות 500 גרם של החומוס והטחינה של צבר.
במטרנה, תפעיל החברה את מודל ההנחות המקובל בארה"ב, שבמסגרתו יקבל כל קונה קופון של 5 ששל לרכישת מוצרי מטרנה. הקופון יצורף ל-11 ממוצריה הנפוצים ביותר של החברה באריזות 700 גרם ובהם הסדרה החלבית (שלושה שלבים), מטרנה למהדרין (שלושה שלבים) ומטרנה Extra Care (שלושה שלבים). בדרך זו ייהנה הצרכן מהנחה בפועל של 5 שקלים לכל קופסה אותה הוא קונה.
עם מסירת ההודעה אמר מנכ"ל הקבוצה,
גזי קפלן, כי מאז פרוץ המחאה מתקיימים בקבוצה דיונים כיצד להיענות לרחשי לב הציבור ולהוביל מהלך שיסייע בהורדת מחיריהם של מוצרי המזון הבסיסיים בסל הצריכה הישראלי. בשלב ראשון, ביטלה אסם כבר ביולי את עליית המחירים שתוכננה במטרה להדביק את העלייה במחירי התשומות. בשלב השני, שעליו הודיעה היום, הרכיבה הקבוצה סל מוצרים הנמצא בכל בית בישראל ונוגעים במכנה המשותף הרחב ביותר של כלל הצרכנים.
מנכ"ל אסם הוסיף כי החברה ראתה עצמה תמיד כחברה ישראלית שורשית. בשנה הבאה, אמר, תציין החברה את שנת ה-70 להיווסדה ולכן בצד האתגרים שמציבה המחאה הציבורית רואה אסם לעצמה גם זכות גדולה לבצע מהלך שיש בו תרומה חברתית.
הורדת המחירים הינה מרכיב מרכזי בתוכנית החברתית של אסם שעליה הודיע קפלן. תוכנית זו כוללת גם שינוי במבנה השכר בקבוצה המעסיקה כ-4700 עובדים ולפיה החל מאפריל 2012 יוקפא שכר הבכירים בחברה והעודף שיווצר יועבר לטובת עובדי הקבוצה המשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק.