|
גיורא רום. מנהל רשות התעופה האזרחית [צילום: הפנימייה הצבאית לפיקוד]
|
|
|
|
|
"רת"א צריכה לסגור עוד שני פריטים כבדים - האחד הוא התקנות והשני הוא הרישיון מחדש של אל-על ומכון הבדק שלה ושל חברת קא"ל" - כך אמר היום (ד', 22.2.12) מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום בוועדת הכלכלה, בהתייחס לנושא החזרה של דירוג בטיחות התעופה של ישראל לקטגוריה 1.
רום השתתף בדיון בוועדת הכלכלה בנושא תקנות הטיס הבאות להסדיר את התנאים וההליכים לרישוי מכון בדק של כלי טיס, ואת החובות החלות על בעל רישיון להפעלת מכון הבדק.
"היינו צריכים 'לסגור' 90 פרטי פעולה ולפני שבוע עזבה המשלחת האמריקנית לאחר שסגרנו 77 פרטי פעולה", המשיך ואמר רום בנושא.
באשר לתקנות אמר רום כי החקיקה בנושא תעופה בישראל קפאה על שמריה במשך שלושים-ארבעים שנה. "צריך לעשות קפיצה של שלושים-ארבעים שנה קדימה וזה מה שאנחנו עושים", אמר רום. לדבריו, התקנות נכתבות מחדש, תוך מתן תשומת לב לכך שענף התעופה הוא דינמי ומשתנה כל העת.
ישראל הורדה בדצמבר 2008 לרמת בטיחות המאפיינת מדינות עולם שלישי, לאחר שנכשלה בביקורות של ארגון התעופה הבינלאומי ה-ICAO ורשות התעופה הפדרלית ה-FAA של ארה"ב.