|
איציק אברכהן. הפנמה של קולות המחאה החברתית [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
בסיכום שנת 2011, עלו מכירות רשת הקמעונאות שופרסל ב-4.2% ל-11.6 מיליארד שקל לעומת שנת 2010, אך הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-276 מיליון שקל בלבד - ירידה של כ-17.6%. כך עולה (יום ב', 5.3.12) מפרסום דוחותיה הרבעוניים והשנתיים.
הרווח התפעולי השוטף הסתכם ב-415 מיליון שקל והוא מהווה 3.6% מהמחזור - ירידה של 18% מהרווח התפעולי של השנה שעברה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי השנה הסתכמו ב-2.78 מיליארד שקל בהשוואה ל-2.27 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 0.1%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי עמד על 107 מיליון שקל בהשוואה ל-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הרביעי של שנת 2011 וברבעון המקביל בשנה קודמת, ירדו המכירות בשיעור של 4.1%. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 5,083 שקל, בהשוואה ל-5,324 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חמשת בכירי החברה זכו לעלות שכר של 19 מיליון שקל בשנת 2011. עלות שכרו של המנכ"ל לשעבר אפי רוזנהויז עמדה על 6.9 מיליון שקל, מנהל העסקים הראשי לשעבר ריצ'י האנטר עמדה על 5.4 מיליון שקל. המנכ"ל הנוכחי איציק אברכהן, לשעבר סמנכ"ל התפעול, קיבל שכר של 2.3 מיליון שקל. מעידכון שפרסמה החברה עולה כי התגמול של אברכהן יירד ב-2012 ב-10% לשכר של 108 אלף שקל בחודש.
ברשת תולים את התוצאות בין השאר במחאה החברתית שהתפשטה בתקופת הדוח. "תוצאות הרבעון השלישי והרביעי של שנת 2011 היו נמוכות מהממוצע של השנים האחרונות, תוצאה של ההשפעות המאקרו כלכליות, ההתייקרויות במשק ועליית שכר המינימום", אמר איציק אברכהן. "זאת ועוד, הפנמה של קולות המחאה החברתית מקיץ 2011 הביאה את החברה להורדת מחירים והסבת סניפים לפורמטים זולים".
לדבריו, שופרסל ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית שלה, הכוללת פתיחת סניפים חדשים בהיקף של כ-20-15 אלף מ"ר בשנה, חיזוק המכירות בחנויות הדיסקאונט המהוות את מרבית המכירות של החברה, פתיחת מתחמי בריאות וחנויות אורגניות והרחבת פורמט הנוחות שופרסל אקספרס.