|
אייל רביד, מנכ''ל החברה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
רשת ויקטורי מפרסמת היום (א', 25.11.12) את הדוחות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2012: הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכמו בכ-182 מיליון שקלים, גידול של כ-16.1% בהשוואה לכ-157 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 רשמו שיא של כ-537 מיליון שקלים, גידול של 21.5% בהשוואה ל-441 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות נובע מפתיחת שישה סניפים נוספים.
קיטון ברווח הנקי
הרווח הנקי לרבעון השלישי של שנת 2012 הסתכם בכ-5 מיליון שקלים, לעומת 7 מיליון שקלים. שיעור הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על כ-2.7% בהשוואה ל-4.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם בכ-15.9 מיליון שקלים לעומת 16.6 מיליון שקלים. שיעור הרווח הנקי עמד על כ-2.9% בהשוואה ל-3.7%, בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2012 הסתכם בכ-41.7 מיליון שקלים, גידול של 9.4% בהשוואה לכ-38 מיליון שקלים. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-22.8% בהשוואה לשיעור רווח גולמי של כ-24.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
בחברה מסבירים כי הקיטון בשיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי נובע מהגדלת שיעור המע"מ ל-17%, אותו ספגה החברה ולא השיתה אותו על הצרכנים וכן כתוצאה מהחרפת התחרות. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם בכ-124.7 מיליון שקלים, גידול של כ-20.5% בהשוואה ל-103.5 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם בכ-23.2% לעומת 23.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקרו מקבלת הנחות מספקים בגין פתיחת חנויות חדשות ומשיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב הגידול הניכר במכירות.
הרווח התפעולי לרבעון השלישי לשנת 2012 הסתכם לכ-5.8 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-8.8 מיליון שקלים. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי עמד על כ-3.2% בהשוואה לכ-5.6% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם לכ-19.7 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-22.2 מיליון שקלים. שיעור הרווח התפעולי במחצית עמד על כ-3.7% בהשוואה לכ-5.0% בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות התפעולית נובע מעלייה בהוצאות מכירה, שיווק והנהלה וכלליות.
החברה מציגה בתקופת הדוח תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-17.3 מיליון שקלים.
פדיון למ"ר בחנויות זהות עלה ב-1.7%
בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הפדיון בחנויות זהות גדל בכ-1.7%. הפדיון למ"ר בחנויות זהות עלה ל-28.6 אלף שקל. הפדיון למ"ר עמד על 27.1 אלף שקל, ירידה, ביחס ל-28.1 אלף שקל, הנובעת מפתיחת הסניפים החדשים בהם הפדיון למ"ר נמוך יותר מהפדיון בסניפים הוותיקים. עם התבססות הסניפים החדשים החברה מעריכה שהפדיון למ"ר יעלה.
112,000 חברי מועדון לקוחות
מועדון הלקוחות של החברה, ויקטורי פלוס, שהחל לפעול בתחילת חודש מאי 2011 מונה כיום 94 אלף חברים. מועדון הלקוחות "ויקטורי - ישראכרט" מונה היום כ-18 אלף חברים. סך החברים במועדוני הלקוחות של החברה חצה לראשונה את סף ה-100,000 לקוחות ועמד על מספר שיא של 112,000 אלף חברים.
רשת הסניפים הנוכחית כוללת עשרים סניפים, ארבעה מתוכם פונים לציבור החרדי ופועלים תחת השם "ויקטורי מהדרין". במהלך השנה החברה הסבה את הסניף הוותיק בלוד לסניף מהדרין הפונה לציבור החרדי. בשנת 2011 פתחה החברה חמישה סניפים, בתחילת 2012 פתחה החברה שני סניפים נוספים. ההשקעות בסניפים בוצעו, וככל שתתקדם השנה התרומה שלהם לפעילות תגדל. בכוונת החברה לפתוח סניף נוסף בפתח תקוה בתחילת 2013.