סיכום שהושג בין משרד האוצר לבין מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הביא לסיום שביתת חברות התעופה הישראליות. על-פי הסיכום, תשתתף המדינה ב-97.5% מהוצאות האבטחה ולמעשה תכסה אותם. כמו-כן, יינתנו לחברות הישראליות הקלות שונות באסדרה. בעבר הציע שר התחבורה ישראל כ"ץ מימון מלא של הוצאות האבטחה.
ממשרד האוצר נמסר כי החתימה על הסכם
שמיים פתוחים הוא עובדה מוגמרת. ברמז להסתדרות, אמר שר האוצר כי כעת אין שום הצדקה להמשיך את השביתה. הסיכום הוצג בפני בית הדין הארצי לעבודה. במהלך נאומו בכנסת קיבל לפיד פתק, ואמר כי ההסכם יוסיף אלפי מקומות עבודה וכי חברות התעופה ייאלצו להתייעל.
הסכם זה שומט למעשה את העילה להמשך השביתה, לאחר שלחברות הישראליות מובטחת תחרות הוגנת מול חברות התעופה הזרות. יושב-ראש ההסתדרות
עופר עיני הסכים למתווה המוצע וההסתדרות הודיעה על סיום ההשבתה.
הטיסות מתחדשות אפוא בהדרגה וכבר הלילה ייצאו מקצתן. מעריכים שכדי להדביק את הפער יידרשו 5-4 ימים. אל על מברכת על הקמת הצוות שמונה היום ע"י שר האוצר ושר התחבורה לטפול בנושאים הנוספים, מתוך הבנה שיפעל באותה רוח חיובית בה טופל נושא הוצאות הביטחון וייתן מענה מספיק בנושא התחרות.
בתוך כך, בעקבות הנחיית סגן שר החוץ,
זאב אלקין, נערך דיון במשרד החוץ בשאלה כיצד ניתן לסייע לנוסעים הישראלים בחו"ל שטיסתם ארצה התעכבה או בוטלה בשל השביתה של חברות התעופה, ולנוכח האפשרות שהשביתה תתרחב עד כדי השבתת נתב"ג.
לבקשת אלקין, הנחה משרד החוץ את הקונסולים בחו"ל לבדוק אם יש במדינת כהונתם נוסעים ישראלים שמעוכבים בהמתנה לטיסה. הקונסולים הונחו לסייע לנוסעים במידע על טיסות רלוונטיות, על אמצעי תחבורה נוספים, ועל אמצעים להעברות כסף בינלאומיות במקרה הצורך.
כן יסייעו הקונסולים במידת האפשר ביצירת קשר עם משפחות בארץ, ובמסירת כתובות וטלפונים שימושיים.
ליצירת קשר עם הקונסוליות מומלץ לנוסעים להשתמש באפליקציה "מידע למטייל" (לאייפון ולאנדרואיד), שאותה פיתח משרד החוץ כדי לעזור למטיילים ולנוסעים לקבל מידע קונסולרי ולהסתייע בשירותי הקונסוליות הישראליות.