משרד התחבורה תוקע את בנייתן של 25,000 דירות חדשות. כך האשים (יום ג', 5.11.13) שר השיכון
אורי אריאל, בדברו בכנסת. השר אמר כי משרדו הכין תוכניות לבניית עשרות אלפי דירות בכמה ערים, בברכתו של שר האוצר
יאיר לפיד, אך משרד התחבורה תוקע אותן, על-ידי אי-קידום תוכניות לסלילת כבישים ובניית מחלפים.
השר אריאל הביא שתי דוגמאות: רשות מקרקעי ישראל, שבראשה הוא עומד, מוכנה להוציא מכרזים למכירת מגרשים לבניית 4,000 דירות בראש העין. אולם המכרזים תקועים, משום שמשרד התחבורה עדיין לא בנה מחלף ב-400 מיליון שקל, וכביש לאלעד ב-80 מיליון שקל. בנוסף, חסרים 70 מיליון שקל כדי להסדיר את הביוב. ללא הסדרת נושאים אלו, אי-אפשר להוציא מכרזים.
דוגמה שנייה - יבנה: רשות מקרקעי ישראל מבקשת למכור מגרשים לבניית 2,300 דירות. היא אינה יכולה לעשות זאת, משום שיש לבנות מחלף על הכביש לאשדוד. נושא זה נמצא גם הוא באחריות משרד התחבורה.
אריאל סיכם: "יש לנו תוכניות למכירת מגרשים לבניית 25,000 דירות ויותר. איננו יכולים להוציא מכרזים, כי התב"ע קובעת שאסור להתחיל בבניית דירות ללא פתרון בעיות אלו".
מתי יבוא הכסף? לדברי שר השיכון, בתקציב 2015. כלומר, משרד התחבורה יקבל את הכסף בעוד שנה או שנה וחצי, לערך, ורק אז יוכל להתחיל בהוצאת מכרזים לקבלנים. הסלילה והבנייה עצמן עלולות להימשך שנים.
שר השיכון אמר כי שר האוצר לפיד וראש אגף התקציבים אמיר לוי עושים מאמץ כדי לסייע, אך כאמור הכסף יגיע רק ב-2015.
המשמעות המעשית היא, שהתוכנית הגדולה של משרד השיכון ורמ"י, להסיר חסמים לבנייה בארבע ערים גדולות, על-ידי פעילות משותפת עם משרד התחבורה - תקועה. ראש העין היא אחת הערים הללו. בקריית גת נחתמה טיוטא של הסכם עקרוני, וגם שם עוד ארוכה הדרך עד לבנייה בפועל.