|
אתר ג'ובוקיט [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
ג’ובוקיט החזקות הודיעה (יום ג', 10.12.13) לבורסה על חתימת מזכר הבנות לרכישת חברה אמריקנית ב-2.5 מיליון דולר. ג’ובוקיט מתכוונת לממן את עיקר התשלום עבור רכישת החברה האמריקנית באמצעות הלוואת בלון אותה היא מתכוונת לפרוע מההון החוזר שלה, בפרק זמן שלא יעלה על 24 חודשים.
בבעלות החברה הנרכשת, בין היתר, אתר אינטרנט הנמנה עם האתרים המובילים והנצפים בארה"ב בתחום שיתוף תוכן ווידאו. על-פי אתר הדירוג העולמי אלקסה, האתר העיקרי של החברה האמריקנית מדורג בין עשרת האתרים המובילים בעולם בתחומו.
על-פי גוגל אנליטיקס, מרבית תנועת הגולשים לאתר העיקרי הינה אורגנית, כלומר מדובר בתנועת גולשים שמגיעים לאתר העיקרי מתוך בחירה וגילוי עניין בתכנים שבו ולא מתנועה שמקורה מרכישת משתמשים או בפרסום במדיה דיגיטלית. נתון משמעותי שעולה בדוח גוגל אנליטיקס מראה כי מנועי החיפוש גוגל והרשת החברתית פייסבוק נמנים עם גורמי הפניית הטרפיק האורגנים הגדולים ביותר של האתר העיקרי.
כמו-כן על-פי גוגל אנליטיקס, היקף התעבורה המסיבי לאתר העיקרי בא לידי ביטוי בעובדה שמתחילת שנת 2013 נצפו באתר העיקרי כ-4 מיליארד דפים וסרטוני וידאו וביקרו בו כ-200 מיליון גולשים. מרבית התעבורה מקורה מארה"ב, מאנגליה ומקנדה, אזורים בהם התשלום לאלף חשיפות (CPM) הינו מן הגבוהים בעולם. על-פי דוח שפורסם על-ידי חברת המדדים המקוונת "ComScore", שווי שוק הפרסום בווידאו באינטרנט חצה ב-2012 את רף ה-16 מיליארד דולר בשנה. שוק זה שומר על קצב צמיחה גבוה גם בשנה הנוכחית.
לאור העובדה שתעבורת הגולשים לאתר העיקרי הינה ברובה אורגנית או ישירה, היקף הוצאות החברה האמריקנית בפרסום מקוון או בשיווק הינן זניחות. לחברה עוד שני אתרי אינטרנט ונכסים נוספים המהווים חלק מהקניין הרוחני שלה.
נכון להיום, אין בידי ג’ובוקיט דוחות כספיים של החברה האמריקנית. אולם על בסיס המידע אליו נחשפה עד כה בתהליך הרכישה, צפויה עסקה זו להיות בעלת השפעה מהותית לחיוב על הכנסות ורווחיות החברה. רכישת החברה כפופה להשלמת בדיקות נאותות להנחת דעת החברה, ולחתימה על הסכם מפורט בתוך 90 יום.
ג'ובוקיט עצמה רשמה הכנסות של 130 אלף דולרים ברבעון השלישי של 2013 והפסד נקי שהסתכם ב-338 אלף דולרים.