|
כ.א.ל. הפרשות עמלה לפנסיה
|
|
|
|
|
תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד כ.א.ל. כרטיסי אשראי ישראל בטענה לאי-קיום הוראות חוקי העבודה על-ידי אי-תשלום דמי מחלה ו\או דמי חופשה בגין עמלות ובגין אי-הפרשה לפנסיה על עמלות לעובדים המקבלים עמלות כחלק משכרם.
לטענת התובע, מקסים פיאטיגורסקי, המועסק בחברה בתפקיד נציג לקוחות עסקיים ויועץ סליקה, לעובד המקבל עמלה כחלק משכרו יש לשלם גם את העמלה הממוצעת היומית בעת יציאתו לחופשה שנתית או כאשר הוא מקבל דמי חופשה\פדיון חופשה, בעת היותו בחופשת חג או כאשר הוא מקבל תשלום דמי מחלה.
לטענת פיאטיגורסקי, כ.א.ל לא שילמה לו הפרשי עמלה לפי העמלה הממוצעת היומית בעת יציאתו לחופשה שנתית, בעת היותו בחופשת חג וכאשר קיבל תשלום דמי מחלה ואף בעת שירות מילואים.
בתביעה נאמר עוד כי מאחר שעמלה הינה חלק מהשכר, הדין קובע שיש להפריש עליה לפנסיה, ובמקרה הפרטי שלו - הבסיס להפרשות לקצבה היה אפילו פחות מהמשכורת החודשית ואופן חישוב ההפרשה לפנסיה אינו כולל את העמלה.
לדברי פיאטיגורסקי, אף התגלו פגמים בתלושי השכר המתבטאים באי-רישום שעות העבודה בפועל של העובד בתלוש השכר וכתוצאה מרישום שגוי זה נמנע מהעובד לעמוד על זכויותיו לעניין גמול שעות נוספות. לדברי התובע, תשלום שכר עבור שעות עבודה כעבור למעלה מחודש ממועד שעות העבודה בפועל-אף הוא נוגד את הדין.
עוד טוען התובע, באמצעות עו"ד ד"ר צבי ברק, לאי-תשלום גמול שעות נוספות כדין, ולאי-תשלום שכר במועד. לדבריו, כ.א.ל נהגה להעניש עובדים אשר עברו לכאורה עבירות משמעת ולקנוס אותם בסכומים שונים, וכי קנסות אלו הורדו מחישוב העמלה המגיעה לעובדים ואינם מופיעים בתלוש השכר.
לטענת פיאטיגורסקי, בתוקף תפקידו כחבר ועד פעולה, פנו אליו עובדים רבים בעיקר ממוקדי שירות, והתלוננו על כך שנגבו מהם קנסות בגין עבירות משמעת. עילות התביעה הייצוגית, לדברי התובע, הן כדלקמן: אי-תשלום עמלה בעד חופשה חג ומחלה, וזאת כלפי כ-100 עובדים המקבלים עמלה. אי-הפרשה לפנסיה על עמלה כלפי כ-50 עובדים המקבלים עמל ושכר שעתי, ופגמים בתלושי השכר כלפי קבוצת עובדים שגודלה לא ידוע.