איסתא מוסיפה למחיר השירות הנמכר על ידה בעסקת אשראי חיוב נוסף, ששיעורו נע בין 1% ל-4.68% ומתוסף למחיר הכולל המוצג לצרכן שעל בסיסו התגבשה העסקה. חיוב יתר זה מוסתר מציבור הרוכשים במעמד ביצוע הרכישה והם נחשפים אליו לראשונה רק בדיעבד (אם בכלל) מעיון בחשבונית הנשלחת (רק בדרישה מפורשת) על-ידי החברה. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית כנגד איסתא.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד, נאמר כי הסכום המתוסף למחיר המוסכם שעל בסיסו ובהסתמך עליו בוצעה ההתקשרות בין איסתא לבין לקוחותיה מכונה על-ידי איסתא "עמלת סליקה" ולמיטב ידיעת התובעים החברה גובה את העמלה ב'שיטת מצליח' מבלי שללקוחות הייתה הידיעה או גמירת דעת כלשהי לשלם תוספת למחיר.
לדברי התובעים, באמצעות עו"ד עמירם טפירו, איסתא, בכך שהיא מחייבת את לקוחותיה במחיר גבוה מזה שידעו עליו והסכימו לו, מכניסה למעשה את ידה באופן גס ובוטה לכיסי לקוחותיה מבלי לשאול לרשותם ואף מבלי ליידע אותם בזמן אמת תוך שהיא מתעשרת על חשבונם שלא כדין.
בתביעה נאמר כי בגין רכישת כרטיס טיסה לברלין שמחירו 240 דולר חויב התובע אסף אביטל בסכום נוסף של 2.32 דולר ואילו בגין רכישת זוג כרטיסי טיסה לסרי לנקה בסך 2,000 דולרים חויבה התובעת ריקי ברנר בסכום נוסף של 21.89 דולר.
לדברי התובעים, מאחר שהצגת המחיר נעשית בדולרים ואילו החוב בכרטיס האשראי נעשה בשקלים כאשר יחס ההמרה הינו שער דולר פנימי הנקבע על-ידי איסתא ואינו נמסר ללקוח, מתקשה הלקוח הממוצע לזהות כי קיים בכלל פער כלשהו בין המחיר שהוצע לו ועל בסיסו התקשר בעסקה לבין המחיר בו חויב בפועל ולעיתים אף איסתא אינה שולחת חשבונית הכוללת פירוט של החיוב הן בשקלים והן בדולרים.
בתביעה נאמר כי מצב אבסורד זה שהלקוח קונה בהסתמך על מחיר נתון המוצג לו, אך מחויב בפועל במחיר שונה לגמרי הוא בבחינת הטעיה צרכנית חמורה ועל כן זכאים הלקוחות של איסתא לפיצוי בגין הפגיעה הממונית ובגין הנזק הבלתי ממוני שנגרם להם לרבות הפגיעה באוטונומיה של הפרט ופיצויים בגין עוגמת נפש.