בקשה לתביעה ייצוגית בסך 3 מיליון שקל נגד חברת גולן טלקום הוגשה (14.7.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התובע טוען, כי החברה אינה מאפשרת ללקוחותיה להתנתק בחינם למשך שלושה חודשים ואינה מפעילה קו 1-800, וכי שני הדברים עומדים בניגוד לתנאי רשיונה.
לטענת התובע, עו"ד עמית גנסין, לחובתה של גולן טלקום לבצע ניתוק זמני של הקו קיימת חשיבות רבה, שכן לקוחות רבים מעוניינים בניתוק הקו באופן זמני, הואיל וניתוק קבוע משמעותו איבוד מספר הטלפון המשמש אותם שנים ארוכות. הניתוק הזמני מהווה אופציה נוחה וחסכונית ללקוחות המחזיקים ביותר מקו אחד, ומעוניינים לחסוך בעלויות השוטפות שלהם. לדברי התובע, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן, הוא עצמו נאלץ לשלם עשרה שקלים לחודש תמורת ניתוק זמני של הקו.
עוד נטען בתביעה, כי גולן טלקום הפרה את חובתה למתן שירות טלפוני חינם באמצעות מספר 1-800. היא מקיימת באופן חלקי את חובתה להפעלת הקו ונמנעה מלפרסם את דבר קיומו כנדרש, כך שלצרכן אין ידיעה אודות קיומו.
טרם הוגש כתב הגנה.