בנק מזרחי גובה שלא כדין דמי ניהול מחשבונות עו"ש המנוהלים על ידו, וזאת חרף היותם בבחינת "חשבון סגור" ואף במשך חודשים ארוכים לאחר שקיבל מהלקוח הודעה מפורשת בכתב אודות סגירתם המידית. כך נטען (3.9.14) בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הבנק.
בתביעה נאמר, כי הוראת בנק ישראל קובעת, כי אם הלקוח הודיע על העברת הפעילות בחשבון, "יפסיק הבנק לגבות מחשבון העובר ושב דמי ניהול". גיל ונטלי שטרנפלד טוענים, בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי בהעדר הסכם לניהול החשבון הרי שהבנק נטול סמכות והרשאה לפעול בו, קל וחומר לגבות כספים מתוכו, ומשכך - הפעולות שביצע הן בלתי חוקיות ודינן בטלות.
לטענת התובעים, משהודיע הלקוח על סגירת חשבונו, הרי שבכך הביע את רצונו לנתק את היחסים ששלא לקבל כל שירות מאת הבנק. ולכן נשמט הבסיס לגביית דמי הניהול. ואולם, מזרחי בחר להתעלם מבקשת הלקוח והוראות הדין, בין מטעמים מסחריים ובין מטעמים סטטיסטיים-תחרותיים, וממשיך לנהוג בחשבון כתמול שלשום, תוך הסבת נזקים כספיים ופגיעה בזכותו הבסיסית של הלקוח שלא להיות קשור עימו.
התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ארנון גרפי, וטרם הוגש כתב הגנה.