הסכם קיבוצי נחתם (יום ד', 21.5.15) להבראת חברת דואר ישראל, שיאפשר את יישום תכנית ההבראה שיזמו משרד האוצר והנהלת החברה.
ההסכם אמור להביא לשיפור משמעותי בשירות הניתן לציבור ולהעלות את החברה על מסלול של צמיחה. למעשה, ההסכם כולל מספר צעדים מרכזיים על פני תקופת ההבראה שתימשך 4 שנים, ביניהם שיפור השירות לציבור וזאת על ידי פתיחת סניפי הדואר עד השעה 20:00 למשך שלושה ימים בשבוע (ראשון, שלישי וחמישי), גיבוש מנגנוני תמרוץ ותגמול לדוורים באופן שיגדיל את כמות המסירות של הדואר הרשום, ופיתוח מנועי צמיחה נוספים בתחומי האשראי, הפיננסיים והביטוח. כמו כן, ההסכם יאפשר הכנסת שירותים חדשים בסניפים והפעלת מרכזים אוטומטיים למסירת דואר.
ההסכם מעניק גמישות מקסימלית בניוד עובדים, צמצום של 1,200 משרות והגדלת כמות החוזים האישיים באופן שיאפשר להנהלה לנהל בצורה איכותית ואפקטיבית את החברה.
חברת דואר ישראל נמצאת מזה מספר שנים בקשיים תזרימיים ואחרים הפוגעים ביכולת הניהול השוטפת של החברה ואינם מאפשרים שירות יעיל והולם לציבור. בהסכם ניתן דגש לשיפור השירות לציבור על ידי פתיחת סניפי הדואר בשעות ארוכות יותר ובייעול תהליכי דואר שוטפים.
הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי אמסלם, מסר: "אני מברך על ההסכם שנחתם היום. בכוחו לסייע בהבראת חברת הדואר ולהצעיד אותה קדימה תוך עמידה באתגרים שעומדים על הפרק. ההסכם יסייע בשיפור רמת ואיכות השירות שניתן לאזרח".
מנכ"ל דואר ישראל, חיים אלמוזנינו הוסיף כי "יישום התכנית מהווה נקודת ציון חשובה לדואר ישראל שכן הוא יאפשר לחברה להתאים עצמה למאה ה -21, לשפר משמעותית את השירות לציבור ולהעלות את החברה על מסלול של צמיחה".
יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל, חזי צאיג, אמר כי "ניהול נבון של משא ומתן הן מצד ההנהלה והן מצד העובדים מביא להסכם מהטובים ביותר שנחתמו בעשור האחרון במדינת ישראל. החברה יוצאת לדרך חדשה ולאתגרים חדשים עם יסודות מוצקים, המבטיחים ביטחון כלכלי לאלפי משפחות העובדים בחברה, ושיפור השירות לכלל אזרחי המדינה".