הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה (יום ב', 9.3.15) להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור תוכנית להרחבת חניון שפירים.
פרויקט הנתיבים המהירים במטרופולין תל אביב כולל מערכת של נתיבים נפרדים בתוך דרכים ראשיות וכן מתקני חנה וסע לקליטת כלי הרכב הנכנסים למטרופולין בצירוף שירות הסעיות ("שאטלים") חינם ליעדים מרכזיים בתל אביב.
בנתיב הנפרד תתאפשר נסיעה חינם לתחבורה ציבורית ולרכבי שירות וכן לבעלי רכב פרטי שיש בו 4-3 נוסעים. בעודף הקיבולת בנתיב מתאפשרת נסיעה גם לכלי רכב משלמי אגרה דינמית, בהתאם לגודש התנועה, המממנת את הקמת הפרויקט ואת תפעולו השוטף. הקמת החניון והנתיב המהיר התאפשרה בעקבות חוק "הנתיבים המהירים לרכב ציבורי" שאושר כהוראת שעה בשנת 2000.
הנתיב המהיר בכביש 1 וחניון חנה וסע שפירים הוקמו כניסוי ראשון מתוך מערך זה, והם נפתחו לתנועה בינואר 2011. החניון הוקם מכוח תוכנית מח/150 שאושרה ב-15 במרס 2005.
הפרויקט כולל תוספת קומת חניה עילית על מלוא שטח החניון הקיים. תוספת זו תאפשר הכפלה של מספר מקומות החניה הקיימים כיום, ובסך-הכל כ-3,900 מקומות חניה לרכב פרטי, כ-60 מקומות חניה תפעוליים לאוטובוסים ולמיניבוסים בחלקו המערבי של החניון, כ-30 מקומות חניה לאופנועים ולאופניים, חניות עובדים ו-4 תחנות איסוף והורדה לקווי ההיסעים. תוספת מקומות החניה תאפשר הוספת שירות הסעיות ליעדים נוספים בתל אביב.
תנועת הולכי רגל בין המפלסים תיעשה באמצעות 7 גרמי מדרגות או מעליות במרכז הקומה. בהיקף החניות יהיו מדרכות מקורות להולכי רגל. הולכי הרגל ורוכבי האופניים יוכלו להיכנס לחניון באמצעות מערך דרכים חקלאיות קיימות המתחברות אל המעבר התת-קרקעי הקיים כיום.
בעתיד, לכשתוקם תחנת
רכבת ישראל המתוכננת במתחם, יהיו גם באזור החניה שלה מקומות חניה עבור רכב דו-גלגלי.
עתה, תועבר התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור לתקופה של 60 יום, על-פי החוק. יו"ר הוועדה, שוקי אמרני, ציין שמדובר בהחלטה חשובה שמסייעת בקידום תחבורה ציבורית ובהורדת גודש תנועת כלי הרכב במטרופולין תל אביב והסביבה.