|
איתן בר זאב, מנכ"ל ביג [צילום: ארז בנק]
|
|
|
|
|
קבוצת ביג מרכזי קניות פרסמה (יום ד', 25.3.15) ם את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2014. מהדוח עולה כי הכנסות החברה האפקטיביות בשנת 2014 הסתכמו בכ-478 מיליון שקל לעומת כ-424 מיליון שקלים בשנת 2013, גידול של כ-13%.
עיקר הגידול מקורו בהכנסות המרכזים קניון ביג בית שמש וקניון טבריה אשר נפתחו ברבעון הראשון והשלישי של שנת 2013, בהתאמה. יתרת הגידול מקורה ברכישת ששת הנכסים החדשים בארה"ב וכן מהחלפה טבעית של שוכרים וחידוש חוזי שכירות בדמי שכירות גבוהים יותר.
סעיף ה-N.O.I האפקטיבי (הכנסה נטו מהשכרת נכסים והפעלתם) הסתכם בתקופת הדוח בכ-364 מיליון שקלים, זאת לעומת 319 מיליון שקלים בשנת 2013. גידול של 14%.
בסעיף ה-FFO, המבטא את קצב ייצור המזומנים מפעילות שוטפת, רשמה החברה בשנת 2014 גידול של 23% ביחס לשנה המקבילה אשתקד וה-FFO הסתכם לכ-156.9מיליון שקלים מיליון לעומת כ-127.7 מיליון שקלים בשנה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון הראליות בתקופה הסתכמו בכ-130 מיליון שקל לעומת כ-128 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. למרות הגידול הניכר בהיקף הפעילות, חלה עלייה מינורית בלבד בהוצאות המימון וזאת עקב המשך הירידה בעלות המימון הממוצעת של החברה.
הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בכ-365 מיליון שקל, זאת לעומת 282 בשנה המקבילה אשתקד - גידול של כ-30%. ברבעון הרביעי של השנה רשמה ביג רווח נקי של כ-235.6 מיליון שקלים זאת לעומת 63.9 ברבעון המקביל אשתקד.
אסף נגר, סמנכ"ל הכספים של קבוצת ביג, ציין: "שנת 2014 התאפיינה בייזום בהיקף נרחב בישראל של כ-45 אלף מ"ר כאשר גולת הכותרת הנו מתחם ביג פאשן באשדוד שעתיד להיות אחד ממתחמי הקניות הייחודיים בישראל. במקביל, המשיכה החברה בהרחבת הפורטפוליו בארה"ב אשר בא לידי ביטוי ברכישת 6 נכסים חדשים במהלך השנה. סיום הליכי הייזום כאמור וקבלת ביטוי מלא של הנכסים שנרכשו במהלך שנת 2014 בארה"ב, עתיד להגדיל בצורה ניכרת את ה-NOI של החברה בשנת 2015".