משרד התקשורת הבהיר לחברות התקשורת כי הגדרת "מינוי חדש" לנושאי "תוכניות תעריפים", "חבילות" או "סלי שירותים" המשווקים ללקוחות חדשים היא: כל מי שבמועד פנייתו אל חברת התקשורת לא היה מצוי בהסכם התקשרות עימה. ההבהרה ניתנה לנוכת תלונות ציבור שהגיעו למשרד.
על-פי ההבהרה, חברה אינה רשאית לדרוש מלקוח שנטש אותה והמעוניין לשוב ולהתקשר עימה, לעבור "תקופת צינון", ועליה לאפשר לכל מבקש להצטרף לכל תוכנית בתנאים המוצעים ללקוח חדש.
על-פי הוראות הרישיון, חברות התקשורת מחויבות לאפשר לכל מנוי, לעבור, ללא אפליה, בין התוכניות השונות המשווקות על ידן, באותה עת, לרבות תוכניות המשווקות ללקוחות חדשים.
הדבר אינו גורע מזכותה של חברת התקשורת לקבוע תנאי מעבר, מבלי לקבוע "תקופת צינון" כתנאי מעבר, בין התוכניות, בהתאם להוראות הרישיון שלה.