בישראל חסרים כ-4,000 נהגי רכב כבר וההפסד על ההון המושקע, עקב ניצול לא יעיל של ציוד, נאמד בשווי הנאמד של כ-500 מיליון שקל בשנה. כך עולה (יום ב', 10.8.15) מנתונים של מועצת המובילים אשר פנתה לראש הממשלה
בנימין נתניהו בבקשה להכיר בפרויקט עליה תעסוקתית מטעם הסוכנות, מועצת המובילים ו
אגד הסיעים כפרויקט בעל חשיבות לאומית.
לדברי המועצה, המחסור גורם לעיכובים בשרות השרשרת הלוגיסטית מהנמלים ואליהם, בכל הקשור לפריקה וטעינת מטענים, אובדן עשרות אלפי ימי עבודה במשק, בענפי התעשיה, המסחר, החקלאות והתשתיות. כמו-כן, המחסור מביא לאובדן ימי עבודה עקב אי-אספקה סדירה ולו"ז לא אמין, הארכת שעות העגינה של אוניות, אשר גורמות לנזק ישיר בעלות של 50-100 אלף דולר ליום עיכוב והגדלת השקעות בשטחי אכסון בנמל ובסביבתו, כדי להתמודד עם חוסר היכולת של המשאיות להוביל את המטען ישירות מהנמל ללקוח הסופי.
בנוסף, משפיע המחסור על בטיחות הנהגים וסביבתם. הנהגים נאלצים לעבוד שעות עבודה רבות כשהם אינם תמיד כשירים לעבודה.
כדי לפתור את הבעיה, אגד הסיעים ומועצת המובילים יצרו קשר עם הסוכנות היהודית - ויצרו פרויקט ראשון מסוגו: הבאת עולים לארץ, תוך הבטחת השמה תעסוקתית עבורם. הפרויקט מציע תוכנית לקליטת עלייה ולרכישת מקצוע - נהג רכב ציבורי ונהג רכב משא כבד בישראל. התוכנית תכלול השמת נהגים בעלי רישיונות לרכב פרטי, רכב מסחרי עד ומעל 12 טון ונהגי רכב מחובר או מורכב מארצות המוצא לעבודה בתחום נהגי אוטובוס ורכב כבד בישראל.
במסגרת התוכנית יצאו גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים, ומשה בן-ציון, מאגד היסעים, ביחד עם הסוכנות היהודית, לאוקראינה ולרוסיה, והציגו את פרויקט הקליטה התעסוקתית לנהגים, ראיינו את המועמדים ואף בחנו את המתעניינים במבחן מעשי בנהיגה באוטובוס ומשאית. התוכנית כוללת מספר שלבים: אולפן לימודי עברית שיימשך חמישה חודשים, הליכים פרוצדוראליים להסבת רישיונות לרישיון ישראלי - במקביל לאולפן, הגשת בקשה להוצאת רישיון נהיגה לאוטובוס (תעודת יושר + מכון בטיחות), מבחן ידע בעברית (רכב ציבורי אוטובוס), קורס עיוני בן 216 שעות בתום האולפן (רכב ציבורי אוטובוס), קורס מעשי (מינימום 40 שיעורים - רכב ציבורי אוטובוס), מעבר בחינת תיאוריה (ניתן גם בשפה הרוסית) ומבחן נהיגה מעשי והוצאת רישיון לרכב לאוטובוס והשמה לעבודה.
בפנייתו לרה"מ ביקש בן-הרוש להכיר בפרויקט כבעל חשיבות לאומית עקב המחסור החמור בנהגים, ובתוך כך להורות למשרד הכלכלה להגדיר את המקצוע כ"מקצוע נדרש".