|
טענה לרשלנות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בנק לאומי ידע על פעולות עוקץ להן עלולים ליפול קורבן לקוחותיו, אך לא הזהיר אותן מפניהן. כך טוענת (16.9.15) חברת הנקודה החמה בתביעה בסך 800,000 שקל שהגישה נגד הבנק לבית משפט השלום בירושלים.
החברה, שחשבונה התנהל בסניף הר חוצבים של לאומי, עוסקת בייבוא מוצרים ובין היתר רוכשת מספקים בסין סחורה ב-1.5 מיליון דולר לשנה. היא טוענת, באמצעות עו"ד יעקב שרגאי, כי גורם אלמוני חדר לדוא"ל שלה והתחזה לספק שלה, וכך הנחה אותה להעביר את התשלומים לחשבון בנק חדש במקום לזה שאליו העבירה אותם עד אותה עת.
לטענת החברה, פקידי הסניף צייתו להנחיותיה לפתוח בתוך חודש ארבעה חשבונות חדשים על שמו של אותו לקוח-כביכול, ולא העמידו אותה על הסכנה - שהייתה ידועה להם - ולפיה נפלה קורבן לתרגיל עוקץ. כך העבירה החברה בתחילת השנה מאות אלפי שקלים לחשבונו של המתחזה, ולטענתה רשלנותם של הבנק ופקידיו היא שהביאה לנזק שנגרם לה. טרם הוגש כתב הגנה.