בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ההכנסות מפרסום סמוי - 140 מיליון ש"ח
|
חברת מועצת הרשות השנייה חושפת את סך ההכנסות השנתיות מפרסום סמוי בערוצי הטלוויזיה ● זליקוביץ': "צריך להפוך את הפרסום הסמוי לחוקי וליידע את הצופים בחשיפה"
|
זליקוביץ'. ליידע את הצופים [צילום: המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א)]
|
|
|
|
|
|
"שוק התקשורת המסחרית חייב לעבור טלטלה"
|
עידן יוסף
|
בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בהוצאה לפרסומות בערוצים המסחריים אמר היו"ר איתן כבל: "כל שוק התקשורת המסחרית מתנהל בקריצות והעלמות עין ואסור שזה יימשך - אם צריך נזמין את שר התקשורת שייתן את הדעת על כך" * המשנה למנכ"ל רשת: פייסבוק ויוטיוב לוקחים חצי מיליארד שקל מתקציב הפרסום
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
חברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר דליה זליקוביץ', מגלה כי "היקף הפרסום הסמוי של כל אמצעי התקשורת עומד על כ-140 מיליון שקל לשנה". מדובר בתחום שנמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות, בעיקר בגלל בטכנולוגיה שמאפשרת צפייה בתכנים תוך דילוג על הפרסומות. זליקוביץ' טוענת כי "למרות האיום בקנסות, שבדרך כלל משתלם לזכייני ערוץ 2 ו ערוץ 10, הרשות השנייה אינה יכולה להתמודד כראוי עם הפרות החוק של תוכן שיווקי סמוי". זליקוביץ', המרצה במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א), דיברה (יום ג', 16.2.16) במועדון התרבות בבקעת אונו, אך לא כנציגה מטעם הרשות השנייה. היא הביעה תמיכה בשינוי החוק בנושא וב"הפיכת הפרסום הסמוי לחוקי תוך גילוי ויידוע הצופים שהם חשופים לתוכן שיווקי באופן ברור כדי למנוע בלבול ואי-הבנות". לדבריה, ישנן דרגות שונות של תוכן שיווקי סמוי, שהבולטת ביניהן היא שילוב המותג בסדרה בטלוויזיה, כאשר סצנות שלמות נבנות בהתאם לערכי המותג ולמסרים שהמפרסם רוצה להעביר. עוד הסבירה כי סוג הפרסום הסמוי הנפוץ ביותר הוא זה שבו קיים שילוב המוצר בתוך תוכנית טלוויזיה, כחלק מהתפאורה או שהמוצר אותו מבקשים לפרסם הופך באופן ישיר או עקיף לנושא השיחה או הדיון ה"מוזמן" באולפן. החוק וכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו (סעיפים 83-81 לחוק, הדנים ב"תשדירי פרסומות") אוסר פרסומת סמויה. הצעתה של זליקוביץ', שלדבריה נתמכת במסקנות של מספר ועדות שבחנו נושא זה, מהווה לפיכך שינוי מהפכני של ממש במצב הקיים אם הפרסום הסמוי יהפוך לחוקי בתנאי, כאמור, שהצופים יידעו בבירור שהם נחשפים לתוכן שיווקי.
|
תאריך:
|
17/02/2016
|
|
|
עודכן:
|
17/02/2016
|
|
עידן יוסף
|
ההכנסות מפרסום סמוי - 140 מיליון ש"ח
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אורי שוורץ, עו"ד
|
17/02/16 12:59
|
|
2
|
|
ראובן-פרסום
|
17/02/16 13:07
|
|
3
|
|
רות לוי
|
17/02/16 13:13
|
|
ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, הוא החשוד שנעצר לפני יומיים בחשד לביצוע עבירות שחיתות. מלכה חשוד בעבירות שוחד בדמות קבלת תרומות ללא דיווח תמורה לקידום ענייניהם בעיר של התורמים.
|
|
|
ראש עיריית קלנסווה לשעבר, מחמוד חדיג'ה, ירצה 20 חודשי מאסר וישלם קנס של 100,000 שקל. חברו, ד"ר יוסף מרעי, ירצה שישה חודשי עבודות שירות ונקנס ב-30,000 שקל. כך קבעה (יום ד', 17.2.16) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, ורדה מרוז.
|
|
|
בית המשפט העליון דחה (יום ד', 17.2.16) את ערעורו של נהג האוטובוס אדוארד גלפונד, על הרשעתו ועל שמונה שנות המאסר שנגזרו עליו בעקבות תאונה בה נהרגו 24 בני אדם.
|
|
|
ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התקשורת פרטנר, והוא יחול על כ-3,200 עובדיה. במכתב ששלח (יום ד', 17.2.16) יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, נכתב כי העילה לסכסוך העבודה היא המבוי הסתום במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא שהחל מתאריך 2 במרס יוכלו עובדי החברה לנקוט בצעדים ארגוניים.
|
|
|
הנהלת בית החולים הדסה עין כרם ומנהל המרכז הרפואי תוקפים את יו"ר ועד עובדי בית החולים, אמנון ברוכיאן, בעקבות הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בין העובדים להנהלה.
|
|
|
|