הקמת נמל התעופה "רמון" שבתמנע, מתקדמת בקצב מואץ. כשנתיים וחצי לאחר תחילת העבודות, צפוי נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת להיחנך במהלך השנה הבאה (2017), ולאפשר לראשונה המראות ונחיתות של טיסות טרנס אטלנטיות בשדה, מכל מקום בעולם.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ערך (יום ג', 15.3.16) סיור באתר העבודות של הפרויקט ברמת תמנע, ועמד מקרוב אחר קצב התקדמות העבודות. לשר כץ התלוו
מבקר המדינה,
יוסף שפירא, ראש עיריית אילת,
יצחק לוי, יו"ר רשות שדות התעופה (רש"ת), אליעזר (צ'ייני) מרום ומנכ"ל רש"ת,
יעקב גנות.
נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. שדה התעופה ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חרום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקלים.
בעקבות לקחי מבצע צוק איתן הוחלט להאריך את מסלול המראות ונחיתות של שדה התעופה רמון ל-3.6 קילומטרים, במקום 3.1 קילומטרים. הדבר יאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא ולנחות בתמנע מכל שדה תעופה בעולם.
במסגרת הפרויקט הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה מתמנע לאילת תמשך מספר דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.
שני מיליון נוסעים בשנה
נמל התעופה החדש יהיה ממוחשב לחלוטין, ומרושת במערכות הטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. הפרויקט כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים וטרמינל ייחודי שנבנה בשפה עיצובית מיוחדת - פנים הטרמינל מחופה בבמבוק ואלומיניום, ובלב המבנה בריכה ביולוגית, אליה ניתן להביט מכל אולם.
הטרמינל המרווח ייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו-כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים - טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג, מערך כבישים חדש ומהיר ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים.
במסגרת הסכם "השמיים הפתוחים" החלו משרדי התחבורה והתיירות להגדיל בהדרגה את מספר הטיסות של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל. שיווק שדה התעופה רמון ישולב עם שווק טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף לכך מתבצעת בדיקת היתכנות של יצוא חקלאי מדרום הארץ, בטיסות "קרגו" שימריאו משדה התעופה "רמון" לשווקים שונים באירופה.