בין התורים האינסופיים בדואר, הדוחק, ובעיקר העצבים כשבסך-הכל ביקשת לקנות בול, המשתמשים בשירותי הדואר בישראל אינם מודעים לדרמה המתחוללת בימים אלה בבית המשפט העליון בין כשבעים נציגי סוכני רשות הדואר לבין "דואר ישראל".
לפני כשבועיים נחשף כי שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מתח ביקורת חריפה על "דואר ישראל", ושלא לפרוטוקול הוא צוטט כאומר: "היתה פה בעייתיות עם הצו של דואר ישראל; הוא גורף מדי ובמידה לא אנושית כל כך".
לאחר הביקורת החריפה הוחלט, כי נציגי סוכנויות הדואר ונציגי דואר ישראל ינסו להגיע לפשרה בבית המשפט העליון ללא דיונים מפרכים, במטרה למצוא פתרון הולם וראוי לכשבעים סוכנים, שסוכנויות הדואר שלהם נפרצו והם נותרו מושפלים וללא עבודה. הפשרה לא הגיעה. עו"ד שלומי תורג'מן, המייצג את הסוכנים, אמר: "הצו, כמו שהוא, פוגע ורומס את הכבוד האחרון שנשאר לסוכנים. מי שבבוקר קם ופירקו לו את הסוכנות שכל העיר מכירה, זוהי פגיעה בזכויות האדם הגבוהה ביותר".
לפני כשבוע הותר הרסן, וב- 15 באפריל החליט השופט גרוניס כי לראשונה ידון בית המשפט העליון בישראל בסוגיית הפרטת חברה ומציאת פתרון למפוטרים.
על כך אומרת ורד תורג'מן, אשר ניהלה את סוכנות הדואר ברחוב הנשיא בחדרה: "אנשים שהיו רגילים לקבל ממני שירות בסוכנות, מיואשים. הם עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי כל הזמן מה יהיה, ואני מסבירה להם שזה בתהליך משפטי. אני מקווה שהשופטים יגיעו להחלטות הנכונות. זו החלטה נדירה להעביר דיון משפטי להרכב של שלושה שופטים. אני אופטימית ומקווה לחזור לעבודה אחרי שנתתי יותר מעשרים שנים שירותי דואר לתושבי חדרה".
ואם לא די בהחלטה התקדימית הזו, הבהיר גרוניס כי על דואר ישראל להימנע ממינויים, מביצוע מכרזים ועוד, מה שיקשה על תפקודה של החברה החדשה. "למען הסר ספק הנני מבהיר כי החלטתי בעניין עיכוב הביצוע מיום 7.4.06 משמעותה שעל המשיבה להימנע מכל פעולה שתמנע החזרת המצב לקדמותו, והכוונה למצב שקדם להחלטתו הראשונה של בית המשפט המחוזי", אמר גרוניס בדיון.
בינתיים, משכורותיהם של הסוכנים לא שולמו כמעט ארבעה חודשים, אבל זה לא מפריע להם במיוחד; הם רק רוצים שיימצא להם פתרון, והם מייחלים רק לדבר אחד. תורג'מן: "אין אמון בנו, ולא מוכנים לקבל אותנו לעבודה. מה העוול הגדול שעשינו? ששבתנו? אני מקווה שכמו שקיבלנו צו מיידי לפנות את הסוכנות שלנו, כך נקבל צו מיידי לחזור לעבודה".