לפני כשלוש שנים חשפה חברת ב.מ.וו את ה- X3, תוך שהיא מקווה לשחזר את הצלחתו של "האח הגדול" ה- X5. קיוותה אבל לא ממש הצליחה מסיבות שונות. מתיחת הפנים שעברה המכונית עתידה, כך מקווים בחברה, לשפר את קצב המכירות.
מה במתיחה? ראשית המראה שזכה לטיפול קוסמטי "רגוע" - גריל קדמית שונה וגדול מעט, פגוש וספוילר קדמי שונים, פנסים אחוריים עם תאורת LED ועיצוב אחר במקצת לישבנה של המכונית. בפנים הרכב מצהירה ב.מ.וו על שיפור איכות החומרים וההרכבה, תוספות אבזור שונות ועוד כמה שינויים קטנים. גוונים שונים ונוספים לפנים הרכב ולחוץ וחישוקי גלגלים חדשים (ג'נטים) סוגרים את רשימת הקוסמטיקה.
היכן שהעניינים הופכים למעניינם יותר זה מתחת למכסה המנוע. שלושה מנועים חדשים מופיעים בהיצע: שני מנועי בנזין וואלווטורניק בנפחים של 2.5 (218 כ"ס) ו- 3.0 ליטרים (272 כ"ס) שיחליפו גרסות ישנות יותר באותם נפחים ועם הספק קטן יותר. ומנוע דיזל מחודש (עידכון למנוע טורבו דיזל בנפח שלושה ליטרים עם שני מגדשי טורבו) עם הספק של 286 כ"ס. מנוע זה אינו עתיד להחליף את מנוע שלושת הליטרים "הרגיל" אלא ישווק במקביל אליו כפסגת ההיצע (כינויו - sd3 לעומת ה-d3 "הרגיל").
שני המנועים שבפסגת ההיצע - שלושה ליטרים בנזין וטורבו-דיזל יוצעו אך ורק עם תיבות אוטומטיות בעלות שישה הילוכים. שאר המנועים (ארבעה מנועים נוספים) יוצעו עם תיבות ידניות או אוטומטיות, כולן עם 6 הילוכים.
עוד בתחום התוספות שאינן נראות לעין מדווחים בחברה על תופת סטנדרטית של מערכת בטיחותית חשובה ביותר - בקרת היציבות (הנקראת בב.מ.וו +DSC) הפועלת בארבעה מישורים שונים - מערכת עזר לבלימה, ייבוש הבלמים בעת נסיעה בכביש רטוב (המערכת דואגת להפעיל קלות את הבלמים בכדי ליצור חיכוך וחום שייבשו את הבלמים), מערכת סיוע לזינוק בעלייה (עם תיבה ידנית) ופיצוי על החלשות הבלמים כתוצאה מהתחממות לדוגמא (לחיצה "רגילה" של הנהג על הבלמים תביא באופן עצמאי לפעולה חזקה מהרגיל כדי לפצות על אובדן כושר הבלימה. בצורה זו הנהג לא נדרש ללחוץ חזק מהרגיל בכדי לקבל את אותה עוצמת בלימה).
ה- X3 המחודש צפוי להגיע לאולמות התצוגה (באירופה) במהלך חודשי הסתיו הקרוב. גם אלינו תגיע הגרסה המחודשת אם כי בשלב זה טרם ידועים המחירים.