הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה (ד', 12.7.06) דיון בנוגע לדוח מבקר המדינה בנושא תאונות הדרכים. המבקר הקדיש לנושא פרק נכבד בדוח ובדק את הנושא בראייה מערכתית בבדיקת רוחב של כל המשרדים הנוגעים בדבר. על-פי דוח המבקר, המאבק בתאונות הדרכים לא הוגדר על-ידי הממשלה כיעד לאומי ולא נכלל ברשימת היעדים המרכזיים של המשרדים השונים העוסקים בנושא.
יו"ר הוועדה, ח"כ אסתרינה טרטמן, אמרה בדיון, כי "דיבורים יש המון הגיע הזמן לתת ביטוי למעשים".
שר התחבורה, שאול מופז, האשים בדיון את ממשלות ישראל לדורותיהן בכך שהנושא לא עמד על סדר יומן. "מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עולה על מספר ההרוגים במלחמות ישראל", אמר מופז שכיהן כרמטכ"ל ושר ביטחון בעבר.
שר התחבורה הציג בפני הוועדה את תוכנית פעילותו למאבק בתאונות הדרכים. בין היתר, כוללת התוכנית, ביטול שיטת הניקוד הקיימת, הוספת עשרה שופטים נוספים לתעבורה, השקעה בחינוך והסברה, הפעלת סטודנטים כסיירים משטרתיים וגיוס משפחות שכולות להיות נאמני תנועה.
לדברי מופז, שיטת הניקוד החדשה תגרום לכך שהנהג העבריין יאבד את רשיונו ויצטרך להיבחן שוב מבחן תאוריה ולעמוד בטסט כדי להשיג רשיון חדש.
בישיבת הוועדה התגלה נתון עובדתי מדהים: כ- 200 אלף איש נוהגים בכבישי ישראל ללא רשיון או בפסילת רשיון. באשר לנתון זה, אמר מופז, כי בכוונתו לחוקק חוק שיסמיך לקחת רשיון לצמיתות ממי שימצא נוהג על אף פסילת רשיונו.
לדברי השר, מדי שנה מקפחים את חייהם, בתאונות דרכים בין 450 ל- 550 איש. "מצב זה מחייב התגייסות ציבורית לנושא והגדרת הנושא כיעד לאומי", דברי השר.
השר התחייב להגיש תוכנית מערכתית שתונהג החל מהשנה הבאה ולפיה מבחני התיאוריה יעברו הפרטה. השר הוסיף כי "משרד הרישוי הוא מתקופת האבן ועליו לעבור שינוי".
בעקבות הישיבה פנתה יו"ר הוועדה, ח"כ אסתרינה טרטמן, לראש הממשלה בבקשה להכריז שוב על נושא המאבק בתאונות הדרכים כיעד לאומי בעל עדיפות עליונה.
הוועדה פנתה לראש הממשלה, בדרישה לכנס ישיבה עם כל השרים הנוגעים בדבר: שר התחבורה, שר החינוך והשר לביטחון פנים, כדי להסיק מסקנות אופרטיביות ולהכליל את הנושא ברשימת יעדיהם העיקריים.