התפוצצה העסקה למכירת קניון "הפסגה" בירושלים, ב- 133 מיליון שקל, לחברת גזית-גלוב ישראל, כך אישרה אתמול (19.7.2006) רשמית חברת ב. יאיר, בעלת הקניון.
Nfc דיווח כבר ב- 2 ביולי כי העסקה, אחת הגדולות בתחום המרכזים המסחריים, התפוצצה, אך ב. יאיר דיווחה על כך רק עתה.
ב. יאיר הודיעה לבורסה ב- 31 במאי על מו"מ מתקדם למכירת הקניון, בן כ- 10,000 מ"ר, לגזית-גלוב, ב- 133 מיליון שקל. ב. יאיר אף הודיעה, כי גזית-גלוב הסכימה לקנות את הקניון במחיר זה, וכי ב. יאיר העסקה תגדיל את ההון העצמי ב- 44 מיליון שקל (לא נאמר דבר בעניין רווחי הון). גזית-גלוב לא הודיעה דבר, כי לטעמה היה מדובר במו"מ ולא בעסקה שנסגרה.
ב- 2 ביולי נודע ל- Nfc כי העסקה התפוצצה, מאחר שגזית-גלוב החליטה שהיא אינה כדאית לה בתנאים שהוצגו. Nfc דיווח מיד על התפוצצות העסקה והפסקת המו"מ. גזית-גלוב, שלא דיווחה על המו"מ מלכתחילה, לא הודיעה גם על הפסקתו, אך אישרה ל- Nfc שהעסקה אכן התפוצצה. אולם ב. יאיר, שמיהרה קודם לכן לדווח על העסקה, לא הודיעה על כשלונה. Nfc פנה לב. יאיר, בשליטת יאיר ביטון, לקבל את תגובתה, אך זו לא הגיעה.
Nfc פנה לרשות ניירות הערך ושאל, מדוע לא דיווחה ב. יאיר על כשלון המו"מ והעסקה. נמסר, כי הרשות בדקה את הנושא.
אתמול, כאמור, הודיעה ב. יאיר כי העסקה התפוצצה, מאחר שגזית-גלוב "חזרה בה מהסכמתה לקנות את הקניון". החברה אף אמרה כי ניסתה להניא את גזית-גלוב מביטול העסקה, אך לא הצליחה; משפט זה בא כנראה להסביר מדוע נמסרה ההודעה באיחור של שבועות. גזית-גלוב ישראל, בתגובה ל- Nfc: "בדקנו את הקניון, העסקה לא התאימה לנו, ולכן לא קנינו".