המשלחת הכלכלית בניו יורק קיימה אמש (יום ג', 13.8.02) את טקס השקת קמפיין "מזון איכות מישראל" בניו-יורק בנוכחות שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק.
באירוע השתתפו מפיצים ויבואנים של מוצרי מזון ישראליים, נציגי רשתות סופרמרקטים וחנויות מזון נציגי מפעלי מזון מהארץ. כמו כן, השתתפו נציגי עיתונות יהודית וארגונים יהודיים. בטקס נכחו עוד נשיא ועידת הנשיאים, מלקולם הונליין, והקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אלון פינקס, שהנחה את הטקס.
קמפיין "מזון איכות מישראל" הינו קמפיין המשך לקמפיין "כחול לבן" של משרד התמ"ס והתאחדות התעשיינים. שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, ציינה כי קמפיין זה יכול להגדיל באופן משמעותי את מכירות החברות הישראליות בארה"ב ולקדם את תדמיתה של ישראל כיצרנית של מזון איכותי עבור השוק האמריקני: "האזרחים האמריקנים שירכשו את המוצרים הישראלים ויעזרו בכך לישראל, יראו שיש מזון משובח מישראל וימשיכו ברכישתו".
הציר הכלכלי של התמ"ס, בניו יורק, זהר פרי, המוביל את הקמפיין בארה"ב בשיתוף מכון הייצוא ואגף המזון בהתאחדות התעשיינים, ציין שיש התלהבות רבה בקהלים יהודיים לסיוע לישראל במאבק הכלכלי שלה על-ידי רכישות מוצרים ישראליים.
הפרויקט, הסויף פרי, יחל באוקטובר 2002 בשלב הראשוני בערים שונות בארה"ב: בניו יורק, מיאמי, שיקגו, ולוס אנג'לס, בהן הנציגויות הכלכליות כבר עוסקות בגיוס חנויות להשתתפות במבצע, והכוונה היא להמשיך בו לתקופה ארוכה להחדרה משמעותית של המותג וסחורות מישראל לשוק האמריקני היהודי והכללי.
יצוא המזון לארה"ב אינו עולה על 50 מיליון דולר בשנה, ואין ספק שהיצואנים שהשתתפו במבצע יוכלו כבר בשלב הראשון להכפיל את המכירות שלהם.
קמפיין "כחול-לבן" בניו-יורק הינו מסע פרסום ויחסי ציבור למזון מישראל תחת הכותרת ”Fine Food from Israel” שיתקיים ברשתות שיווק וחנויות ברחבי ארה"ב, ובסיוע בתי כנסת, קהילות יהודיות וקהילות אוהדות ישראל באזורים שונים בארה"ב.
הפרויקט יכלול מכירה מוגברת של מוצרי מזון ישראלים ברשתות שיווק אמריקניות והמכירה תלווה בפעילות קידום ופרסום ענפה בקרב הקהילות ובמסגרת החנויות והרשתות, ותכלול קמפיין פרסומי בעיתונות יהודית, בבתי כנסת ומרכזי קהילות יהודיות, בעלוני החנויות, באמצעות לוגו מיוחד לקמפיין,כרזות ותמונות הלוגו של המבצע שיוצגו בחנויות המשתתפות.