בימים אלה משיקה איקאה בישראל ובעולם כולו את קטלוג 2007. זהו הקטלוג השביעי של איקאה בישראל, אשר יופץ השנה בהיקף נרחב למיליון בתי אב. השנה תורחב ההפצה במיוחד באזור הדרום לקראת פתיחת החנות השנייה במהלך יולי 2007 באזור ראשון לציון.
הקטלוג החדש, אשר בהפקתו והפצתו הושקעו כמיליון וחצי אירו, מציג כ- 3,000 פריטים, מתוך מגוון כולל של כ- 7,000 בחנות. שליש מתוכם הם פריטים חדשים. הקטלוג נפתח בהצגת 4 חדרים המשקפים סיטואציות חיים שונות, כאשר הדגש מושם על מטבחים וסלונים שמסמלים את לב לבו של הבית ושל חיי המשפחה.
ממחקר שערכה איקאה עולה, כי הקטלוג הפך להיות מגזין עיצובי לבית, אותו נוהגים לשמור לשימוש במשך כל ימות השנה, שואבים ממנו רעיונות ומקבלים השראה. ההשפעה באה לידי ביטוי בעיצוב חדרי בתים רבים בארץ על סמך התצוגות שמציע הקטלוג.
מורידים מחירים
איקאה מורידה מחירים בשיעור של כ- 2%, זאת למרות עליית האירו בכ- 1.7%. לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, מקפידה איקאה לשמור על רף מחירים האטרקטיבי ביותר בענף, וכתוצאה מכך מורידה את מחירי המוצרים לעומת השנה שעברה.
"איקאה רואה בצרכן הישראלי שותף להצלחתה ורואה לנכון לתגמל את לקוחותיה על נאמנותם", אומר גבאי. "יתרה מזאת, איקאה ממשיכה במדיניות של שימור המחירים לאורך כל שנת הקטלוג ומתחייבת שלא להעלותם".
גם השנה מצרפת איקאה לקטלוג, קופון הנחה בשווי 100 שקל, למימוש בקניה מעל 1,000 שקלים, במהלך חודש ספטמבר 2006. מטרת הקופון, מציין גבאי, היא להגביר את היקפי השימוש בקטלוג ולהעניק לצרכנים הטבה כלכלית ממשית. "בשנה שעברה היו היקפי המימוש מרשימים בחודש ספטמבר. אנו מעריכים, כי עיתוי ההטבה שניתנת בחודש ספטמבר לקראת החגים, הופך את הקופון לאטרקטיבי ביותר וכמובן, משפיעה על היקפי המימוש", מציין גבאי. זאת בנוסף ל- 11 קופונים חודשיים שמציעה איקאה למימוש במהלך כל השנה.
"להיות בבית, ליהנות מהרגעים הקטנים"
קטלוג איקאה 2007 מתמקד במסר "להיות בבית". באיקאה מאמינים שאיכות חיים אמיתית אינה טמונה בהכרח, בעודף הישגים או עודף פעילות, כי אם ברגעים "הקטנים" שמתרחשים בבית.
השנה, בחרה איקאה להציע דרכים להילחם באוייבים המודרניים - הזמן והסדר, תוך שהיא מעניקה מגוון פתרונות לארגון וסידור הבית, וניצול נכון של הזמן בסדר היום המשפחתי. מתוך ההנחה, כי כאשר הבית מאורגן ומסודר, מתפנה לנו זמן להנאות הקטנות והפנאי האישי והמשפחתי.
בקטלוג החדש מציעה איקאה מגוון מוצרים שמתאימים לסיטואציות שונות, תוך דגש על חיי המשפחה ושהות בסביבת חדר המגורים והמטבח. הללו מהווים את נקודות המפגש העיקריות למשפחה בבית. מתוך כך, השנה מבליטה איקאה את "המטבח המושלם", הן בקטלוג והן בתצוגה בחנות, עם הרחבת מחלקת המטבחים והשקת דגמים חדשים בהם ניתן דגש לארגון הפנים והנדסת האנוש של המטבח.
"סיטואציית החיים המשפחתית" באה לידי ביטוי גם היא בתצוגה, עם השקת עשרות חדרי תצוגה אשר עוצבו מחדש וכוללים רעיונות ופתרונות חדשים.