בחודש פברואר השנה, רימונה שלם מאור יהודה עשתה קניות בשופרסל דיל בחולון. כשיצאה מהמקום הזמזם המתריע על גניבות צפצף והשומר חיטט בעגלה שלה ובדק את השקיות. שלום נעלבה.
בחודש פברואר השנה תבעה שלום את שופרסל בע"מ מראשון לציון ("שופרסל דיל" הוא שם מסחרי), בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 17,800 שקל.
לדבריה, היא הושפלה ברבים. "פני הולבנו ורציתי שהאדמה תבלע אותי מהבושות. אנשים הסתכלו ומלמלו 'תפסו גנבת', היתה התקהלות סביבי". שלום הוסיפה שלא ישנה באותו לילה, "מרוב כעס ובושה".
בכתב ההגנה טען השופרסל, שכתב התביעה אינו מגלה עילה, והתביעה טרדנית וקנטרנית. "גם אם האירוע התקיים, דבר שמוכחש, מדובר במעשה של מה בכך, ועל-פי סעיף 4 לפקודת הנזיקין אין לראותו כעוולה".
שופרסל הדגיש שקציני הביטחון לא שמעו על האירוע והוא אינו מוכר להם. "אירוע כמתואר בכתב התביעה לא התרחש מעולם. התובעת לא פנתה, ביום האירוע, בתלונה למחלקת התלונות. אדם סביר שעוכב עקב הפעלת זמזמם, מסיבה לא מוצדקת, היה מתלונן בפני מנהלי החנות".
שופרסל הוסיף שהתועלת שבזמזם עולה על אי הנוחות, "הרגעית והמזערית", שנגרמת לעתים ללקוחות. לדבריו, התביעה מופרזת ומעידה על חוסר תום לבה של שלום שחפצה בעושר ולא במשפט.
בדיון בפני השופטת יעל הניג, שהתקיים בחודש יולי, נפקד מקומו של שופרסל, למרות שבתיק היה אישור מסירה. שלום אמרה: "יש לי חשבונית שמוכיחה שבאותו יום הייתי בסופרמרקט. אבקש פסק דין והוצאות כי הנתבעת לא התייצבה".
השופטת חייבה את שופרסל לשלם לשלום 17,800 שקל בתוספת 300 שקל הוצאות משפט. שופרסל פנה לבית המשפט בבקשה לבטל את פסק הדין שניתן בהיעדר צד. לדבריו, עקב תקלה טכנית וטעות אנוש לא התייצב מנהל הסניף. השופטת הניג ביקשה את תגובתה של שלום בתוך 10 ימים.
שלום התנגדה לבקשה: "נראה שאצל התובעת טעות אנוש היא דרך התנהלות. בשופרסל השפילו אותי, האם גם לבושה זו הם יקראו טעות אנוש. על טעויות צריך לשלם ובמיוחד חברה גדולה כמו השופרסל שהסיסמא שלה צריכה להיות 'הלקוח תמיד צודק'".
שלום הוסיפה שהיא אישה חולה, ואם תצטרך להגיע לבית המשפט בשנית, הדבר יכביד על בריאותה. לטענתה, שני עדים מטעמה הגיעו לדיון והפסידו יום עבודה, ומקומם ייפקד אם יתקיים דיון חוזר.
השופטת השאירה את פסק הדין על כנו, ודחתה את בקשת הביטול. לדבריה, שופרסל אינו יכול להסתתר תחת אמירה שנגרמה "טעות אנוש" מבלי לפרט מה הטעות ולגלות עילה לביטול.
לא ניתן לערער על החלטות של בית המשפט לתביעות קטנות. ניתן להגיש בקשת רשות ערעור (בר"ע) על פסק הדין, בתוך 15 יום מיום המצאת פסק הדין לבית המשפט המחוזי, ולערער במסגרתו על ההחלטה.