בתערוכת פרנקפורט בשנת 2003 נצצה לה בדוכן של אודי מכונית תצוגה נאה למראה שנקראה "לה מאן". בשלוש השנים שעברו מאז המשיכה אודי לפתח את הרעיון שמאחורי המכונית עד להצגתה כיום, בתערוכת פריז, תחת השם R8.
עוד לפני ההסברים על המכונית, מן הראוי להתעכב קמעה על מקור השם. לאודי נציגות ותיקה ומכובדת במרוצי הסיבולת של לה מאן (מרוץ מפרך הנמשך 24 שעות רצופות) והרכב שהוצג קרוי על שם המכוניות המשתתפות במרוץ ההוא.
ה- R8 שהוצגה היא מכונית מוכנה ליצור, מכונית סדרתית, שעתידה להביא את החברה לתחרות בשוק מכונית הספורט האקזוטיות. מי במתחרות? המתחרה הקרובה ביותר היא כמובן פורשה (ולו בגלל תגי המחיר שיהיו דומים) למרות שבהחלט יכולה להיות גם תחרות מבית, עם למבורגיני. ולפני שתרימו גבה, לאלו שאינם בקיאים ב"מי שייך למי", נספר כי למבורגיני שייכת כיום לאודי ששייכת לפולקסוואגן. לא זו אף זו, את המכונית האחרונה שהציגה למבורגיני, הגאיירדו, היא פיתחה בשת"פ מלא עם אודי.
מה במפרט? מבחינת ממדים עולה ה- R8 על הגאיירדו והיא מציגה 443 ס"מ של אורך, 190 ס"מ של רוחב וגובה של 125 ס"מ היושבים על בסיס גלגלים של 265 ס"מ. לדברי החברה, הממדים הללו אפשרו להם לייצר "ספורטיבית שימושית" עם 100 ל' מטען בחזית הרכב וחללי אחסון נוספים מאחורי המושבים.
אבל עזבו אתכם משטויות. הרי במכונית ספורט מה שחשוב זה המנוע, ובזה האחרון מתהדרת אודי ב"פעם ראשונה" - הפעם הראשונה שבה מכונית מבית אודי נבנית עם מנוע מרכזי (המנוע ממוקם במרכז המכונית - באמצע בין הסרן הקדמי לאחורי. המיקום הזה הוא האידיאלי ביותר מבחינת חלוקת המשקל במכונית, פרמטר חשוב בכל מכונית ספורט).
וליחידת ההנעה, בתצורת V8, נפח של 4.2 ל' והספק של 420 כ"ס. המנוע הזה, אם תהיתם, משרת את ה- RS4 (הדגם הספורטיבי של ה-A4). ההנעה, לשם אחיזה טובה וביצועים, היא כפולה קבועה. היצע תיבות ההילוכים עומד על שתיים - ידנית או רובוטית. לשתיהן שישה הילוכים. והביצועים? לא רעים בלשון המעטה. למאה קמ"ש תגיע המכונית בזמן של 4.6 שניות והיא תמשיך להאיץ עד למהירות מרבית של 301 קמ"ש.
פרט מעניין הקשור למנוע ניתן למצוא "במכסה המנוע". בכדי להראות את מיקומו של המנוע, לבל ישגו אנשים ויחשבו כי המדובר במנוע קדמי, מיוצרת המכונית עם חיפוי שקוף למנוע המאפשר לראות אותו. הפטנט הזה, אגב, נראה כבר אצל פרארי, רק שבאודי ניתן גם להאיר את החיפוי לשם האדרת הרושם, או הדאווין. תלוי את מי שואלים.
רוצים אחת? כנראה שלארץ היא לא תיובא. בינתיים מספרים באודי על מכוניות ראשונות שתימסרנה ללקוחות בתחילת שנת 2007. זמן ההמתנה תלוי בכמות המזמינים, שכן קצב היצור עומד על 15 מכוניות ביום.