הנהלת אאודי מפרסמת מספר עידכונים טריים לקראת השקת מכונית הדגל החדשה מדגם A8. המכונית אשר תחשף לציבור בתערוכת המכוניות הבינלאומית שתערך בחודש הבא בפריז, אמורה להיות הספורטיבית ביותר בין מכוניות היוקרה המוצעות כיום בשוק הרכב העולמי.
בכוונת החברה להכפיל את המכירות לעומת דגם ה-A8 המוחלף אשר ב-1997 נחשבה לשנתו הטובה ביותר: כ-15 אלף יחידות של ה-A8 נימכרו אז, ובאאודי כבר החליטו להוסיף משמרת עבודה שלישית אשר תגדיל את כושר הייצור עד ל-30 אלף יחידות.
יו"ר דירקטוריון אאודי, מרטין וינטר-קורן, שואף לכבוש את השוק האמריקני בסערה. האאודי החדשה תגיע לחופי אמריקה במאי 2003, בגירסתה הארוכה אשר מירווח הגלגלים בה גדול ב-130 מ"מ מהמידות הסטנדרטיות. גירסה זו תושק באירופה בתערוכת ג'נבה שתערך בחודש מרס הבא.
לקוח טיפוסי של האאודי 8A הינו בן 50, עצמאי ובעל השכלה על תיכונית. מנהל פרויקט 8A באאודי, מסר כי הוא מתכוון להעניק למנהל הספורטיבי איכויות נהיגה שיהיו הטובות ביותר בפלח העליון של מכוניות היוקרה.
מהנדסי אאודי מעמידים עתה את שילדת המכונית במבחני השוואה מול סידרת 7 של ב.מ.וו, ומול סידרה S של מרצדס. הקרב נערך גם מבית. באאודי מצביעים על העובדה כי הפולקסווגן החדשה מדגם פייטון כבדה בכ-300 ק"ג.
נתוני המשקל העדיפים הינם תוצאה של שימוש באלומיניום, המאפשר גם השגת ביצועים דינמיים טובים יותר, תוך צריכת דלק חסכונית יחסית. שילדת אלומניום חדשה עשויה בטכנולוגית ASF (אלומיניום ספייס פריים), וסודה מתמקד בתיכנון מערכת המתלים. למתלים מערכת רב חיבורית מלפנים, וחיבור טרפזי מאחור. מערכת שיכוך הזעזועים ניתנת לשליטה על-ידי הנהג, המוזמן לבחור בין נהיגה שאופייה רך לאופי נהיגה ספורטיבי.
אאודי חושפת עתה גם את כוונתה להכות את ב.מ.וו במערכת הייחודית עד כה עליה גאוותה – המכונה iDrive. במקום מערכת ניהוג סבוכה זו מציעים באינגולדשדט את מערכת ה-MIMI (מימי - מלשון מולטימדיה), האמורה להיות ידידותית יותר למשתמש. במגמה לבחון את יכולות המערכת, תוצא גירסה פשטנית יותר כבר לדגם ה- A3 החדשה שתוצג בקיץ 2003.
סידרת ה-A8 תושק עם שני מנועי הבנזין המוכרים: הראשון בנפח 3.7 ליטרים המפתח 280 כוחות סוס, והשני בנפח 4.2 ליטרים המפתח 335 כוחות סוס. מנוע דיזל בעל 8 בוכנות יוצג ביולי 2003, ומנוע בנזין בעל תריסר בוכנות המפתח 420 כוחות סוס, יושק חודשיים מאוחר יותר.
אאודי השתילה במכונית את תיבת ההילוכים מסוג טיפטרוניק, המאפשרת בחירה בין החלפת הילוכים אוטומטית, לבין בחירה ידנית מתוך 6 יחסי העברה. הכוח מועבר לגלגלים באמצעות מערכת הנעה 4X4 קבועה, המפורסמת בשם קוואטרו.
עוצמת מנוע המשיגה מהירות וביצועים כה דינאמיים, דורשים ריסון מתאים מטעמן של מערכות הבטיחות האקטיבית: אאודי פיתחה מערכת בלמים חדשה, בה בלם חניה אלקטרו-מכני.
מערכת אוטומטית הותקנה לבקרת את לחץ האויר בצמיגים, וזאת לקראת ייצוא המכונית לארה"ב: בשנת 2004 יחוייבו כל המכוניות הנמכרות בארה"ב, בהתקנת מערכות אוטונומיות לניטור לחץ האוויר בצמיגים. המחיר: החל מ-65 אלף אירו.