המרדף אחרי מקור אנרגיה חלופי לבנזין ולסולר הינו מרדף ארוך שנים. בין הפתרונות החלופיים שנמצאו להנעה הרגילה, הייתה ההנעה על אנרגית השמש. עד היום השתעשעו מפתחים רבים בטכנולוגיה הזו, אך שיווק סדרתי ומסחרי לא התקיים. כל זה עומד להשתנות עת הכריזה חברת ונטורי הצרפתייה על כך שבשנת 2007 היא עתידה להתחיל ולשווק שני דגמי מכוניות סולארית בשיווק מסחרי. המכוניות החשמליות פועלות על מצברים המוטענים על-ידי מערכת החשמל הביתית, או בנסיעה על-ידי אנרגית השמש. מכיוון שהמכוניות פונות, מן הסתם, לשוחרי איכות הסביבה, מצהירים בחברה כי כל מכונית שתיוצר במפעל תיוצר תוך הקפדה על עיקרון "האיזון האקולוגי". הרעיון העומד מאחורי העיקרון הזה, הוא שתהליך ייצור המכונית מזהם את הסביבה. לכן במקביל ליצר מכונית תפעיל החברה פעילות סביבתית שתפחית את זיהום האוויר בשיעור הזהה לכמות הזיהום שנפלטה בעת היצור.
אקלקטיק (Eclectic)
האקלקטיק היא מכונית תלת-מושבית קטנה (אורך של 286 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 175 ס"מ ובסיס גלגלים של 200 ס"מ) הנכנסת בהתאם לתקן האירופאי להגדרת הרישוי של אופנוע בעל ארבעה גלגלים. העובדה הזו תאפשר גם לנערים בני 16 לנהוג בה. קטגוריית ה"אופנוע בעל ארבעה גלגלים" היא קטגוריה פופולארית באירופה ובמסגרתה משווקות מכוניות קטנטנות רבות. גם בארץ ניסו לשווק את אותן מכוניות, אך הביורוקרטיה הישראלית הכניעה את המנסים.
לשם הפעלתה הסולארית מצוידת האקלקטיק בקולט שמש (לוח סולארי) בגודל 2.5 מ"ר, המאפשר לייצר הספק של 21 כ"ס המאפשרים נסיעה במהירות מרבית של 50 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית) ולטווח נסיעה של 50 ק"מ. הביצועים הללו מושגים בין היתר גם בזכות משקל "נוצה" של 350 ק"ג. טווח הנסיעה הוא למעשה נתון תיאורטי (למקרה של נסיעה ללא טעינה - למכונית אפשרות לטעינה ביתית משקע החשמל הרגיל), שכן בעת הנסיעה טוען הלוח הסולארי את המצברים מחדש. במקרה בו "אין שמש" (לילה או יום מעונן) יטענו המצברים על-ידי שבשבת הממוקמת על הגג. בעת הנסיעה מפעילה זרימת הרוח את השבשבת המייצרת חשמל לטעינה.
האקלקטיק תוצע בסדרה מוגבלת החל מחודש ביוני 2007,במחיר 24,000 יורו. אם אתם מוכנים לחכות עד שנת 2009, אז עתיד להתחיל הייצור הסדרתי, תוכלו לחסוך כסף רב ולשלם תמורתה 15,000 יורו בלבד. בכל מקרה, המדובר במחיר יקר בלשון המעטה, בטח ובטח בהשוואה למכוניות קטנות "רגילות".
אסטרולאב (Astrolab)
האסטרולאב היא מכונית סולארית ספורטיבית דו-מושבית (380 ס"מ אורך, 184 ס"מ רוחב, 120 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 250 ס"מ. הביצועים שלה (120 קמ"ש עם טווח נסיעה של 110 ק"מ) מושגים בזכות משקל נמוך של 280 ק"ג ולוח סולארי בגודל 3.6 מ"ר. כמו באקלקטיק גם כאן מפיק המנוע 21 כ"ס. בדומה לאקלקטיק גם כאן נטענים המצברים או על-ידי הלוח הסולארי או על-ידי חיבור למערכת החשמל הביתית למשך חמש שעות. גם האנרגיה הנוצרת בבלימה מנוצלת לשם טעינת המצברים. בניגוד לאקלקטיק, כאן לא תוצע שבשבת לטעינה מאנרגית הרוח.
גם האסטרולאב ניתנת לשימוש על-ידי צעירים בני 16 שיצליחו לגייס 92,000 יורו (לפני מיסוי), וכן, זו לא טעות. תג המחיר אכן אסטרונומי. קרוב לוודאי שהמחיר הוא זה שהביא את החברה להחלטה לייצר את המכונית רק על-פי הזמנה מיוחדת.