80% מהישראלים המחפשים מידע ברשת האינטרנט מעידים, כי הם מחפשים מידע בתחום התיירות. כך עולה מסקר של Google באמצעות חברת TNS. על חשיבות האינטרנט לענף התיירות יידון כנס של התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל וארגון סקול ת"א. הכנס ייערך בשבוע הבא (31.10.06), במעמד שר התיירות, יצחק הרצוג.
בכנס, שייערך בשיתוף עם Google ישראל, תוצג תמונת מצב על תעשיית התיירות הישראלית בארץ ובעולם ויוצג תפקיד האינטרנט בכלל ומנועי החיפוש בפרט בקידום התיירות הישראלית. בכנס ישתתפו נציגים בכירים מכלל ענף התיירות הישראלי, לרבות נציגים מחברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ומהמלונות.
לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, האינטרנט הופך להיות כלי שיווקי מרכזי עבור כלל ענפי המסחר בעולם, אך ענף התיירות הוא הבולט והמוביל שבהם. "יותר ויותר צרכני תיירות מבצעים את הסקר הראשוני שלהם באינטרנט וגם נתח ההזמנות דרך הרשת – טיסות, מלונות, מכוניות להשכרה וכיו"ב – הולך וגדל וחברה שלא נמצאת ברשת מפספסת קהל רב".
תחום התיירות מדורג בין הראשונים גם בהשפעת החיפוש באינטרנט על החלטות הקנייה אוף-ליין: 63% מהקונים, שהעידו שביצעו קנייה מחוץ לאינטרנט בעקבות חיפוש מידע ברשת, עשו זאת בתחום התיירות. האתרים הפופולאריים ביותר להשגת מידע לפני רכישה היו אתרי מלונות.
שוק התיירות באינטרנט גלגל בשנת 2005 כ- 65 מיליארד דולר בארה"ב, גידול של כ- 24% לעומת 2004. באירופה המחזור היה כ-35.5 מיליארד דולר, כ- 49% גידול ובאסיה-פסיפיק הוא הסתכם בכ-15.9 מיליארד דולר, גידול של כ- 31.4% לעומת שנת 2004.
"ארה"ב היא ללא ספק השוק הבשל ביותר, אבל שאר האזורים בעולם עושים צעדי ענק וללא ספק ישראל, לאור קדמתה בתחום האינטרנט, תהיה ביניהם", אומר אסטבן וולט'ר, ראש ענף תיירות ב- Google אירופה.