|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: יחסי ציבור]
קאיה קארנס - השקה ראשונה

קאיה קארנס החדשה - ממשיכים במגמת השיפור

את הקארנס הקודמת, שלא ממש זכתה להצלחה מרשימה בארץ, עתיד להחליף דגם חדש האם המראה הרענן, הממדים שגדלו והאופציה האמיתית להובלת שבעה נוסעים תאפשר לקאיה להלחם במובילה, המאזדה 5?
02/11/2006  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: טל בן יוסף  |    |  תגובות

בדיוק בכניסה לנתב"ג, בעודנו מחכים כי מיטב בחורינו החמושים באוזניה ובתת-מקלע יבדקו אותנו, הסב עמיתי את תשומת לבי לרכב העומד במחסום לפנינו - "הנה, בשביל זה אנחנו טסים לגרמניה", אמר לי בעודו מיטיב את כובעו על ראשו. ה"בשביל זה" אליו הוא כיוון היה הקארנס הנוכחי בצורת מונית לבנה עם כובע צהוב על גגו. הזדמנות אחרונה להיפרד מהדגם היוצא. ואם נודה על האמת הקארנס העכשווי באמת לא התבלט על כבישי ארצנו. והכישלון לא היה נחלתו של השוק הישראלי בלבד. גם בעולם, ובעיקר באירופה החשובה כל כך לקאיה, היו מכירות הרכב זניחות למדי. ועכשיו, כשקאיה ניצבת בפתחו של עידן חדש, עם שלל השקות של דגמים חדשים המתעלים על קודמיהם הגיע גם זמנו של הקארנס להשתדרג ולהתחיל להילחם באלמוניות.

ועל האלמוניות הזו מתכוונים להסתער ברחוב יגאל אלון (מקום משכנה של יבואנית קאיה) עם מותג חדש האמור לקסום ללקוחות בזכות שילובן של איכויות גבוהות, שימושיות והנאה - שילוב החביב על הנהג האירופי, קהל היעד העיקרי של המכונית. מקהל היעד של המכונית נגזרים כמה דברים והראשון שבו אנו נתקלים, בחניון של שדה התעופה בהמבורג, הוא הממדים.

הקהל האירופאי נבדל מהאמריקני במחשבה כי גודל הוא לא הכל בחיים. האירופאי רואה אל מול עיניו מכונית שימושית המסוגלת להוביל שישה-שבעה אנשים, אבל תוך שמירה על ממדים שפויים. כל הגודל הענקי לא כדאי אם לא נוכל למצוא חנייה, אם נתקשה לתמרן בערים ואם נבזבז הרבה דלק ונזהם את האוויר. בדיוק בשל כך, ולמרות גידול במידות, לא צמח הקארנס לממדים "מפחידים" - על-בסיס פלטפורמת המאג'נטיס הוצג הרכב החדש שאורכו צמח במעט ל-454.5 (תוספת של 5.2 ס"מ) ובסיס הגלגלים האחראי על מרחב הפנים, הוסיף כ- 14 ס"מ לאורכו (270 ס"מ סה"כ). גם רוחב המכונית התנפח ל-180 ס"מ והכל ביחד מאפשר את הובלתם הנוחה של שבעה אנשים ברכב עם מידות המציבות אותו בין הגדולים שבמיניוואנים הקומפקטיים.

בשורה התחתונה, התרשמנו

ושוב, בחניון של שדה התעופה בהמבורג, לאחר שהחזרנו את המכונית, ובזמן שאנו ממתינים לטיסה חזרה לארץ, הגיע הזמן לסיכומים. בשורה התחתונה הקארנס היא מכונית שהציגה שיפור ניכר אל מול קודמתה. היא נראית טוב יותר, בנויה איכותית יותר, מתנהגת בצורה בוגרת יותר ומאפשרת הובלתם של שבעה אנשים "אמיתיים". בצד השלילה זוקפת המכונית לרעתה את המנועים הפחות מרשימים ואת תיבת ההילוכים המיושנת. גם בנושא הנוחות בכבישיו הזוועתיים של גוש דן עוד יצטרך הקארנס להוכיח את עצמו. והוא בעיקר יצטרך להוכיח את עצמו את מול מי שכתב מחדש את חוקי הקטגוריה - המאזדה 5. ואת כל זה יצטרך הקארנס לבצע בתמורה למחיר (מוערך) שינוע בין 150 ל-160 אלפי ש"ח במטרה ברורה להיכנס לגדרה של קבוצה 4, בלי זה לא תהיה למכונית זכות קיום בתודעת הקונים, ובעיקר בתודעתן של חברות הליסינג, מי שהעלו את ה-5 למקומה הנוכחי. וכאן צפוייה לו תחרות קשה. ה-5 של מאזדה היא מכונית איכותית, ותסלחו לי אם אמנע מהשוואה ישירה ללא מבחן השוואתי, אבל הפנים שלה יותר איכותי וגם יחידת המנוע שלה עדיפה. והיא נושאת עימה, ה-5, גם שם משפחה שזוכה להמון הערכה ולתדמית טובה. מנגד, לקאיה יש מושב אחד נוסף, אמיתי (האפשרות להוביל שבעה אנשים במאזדה 5 היא תיאורטית לחלוטין) , אופציית דיזל אוטומטית ( שעלולה להיתקל בבעיה בגלל עלויות הדיזל שכבר אינן זולות כבעבר) ושם שכבר מזמן לא בושה להראות בו בזכות מגוון מכוניות המשתפרות והולכות. לכן, במטרה להכות את ה-5 במגרשה הביתי (ליסינג) זקוק הקארנס למחיר נוח (נמוך מה-5 או קרוב אליו אבל עם אבזור עשיר במיוחד). בעיקר על זה יקום או ייפול הרכב.

המראה נאה לעין

מבט חיצוני אל הקארנס, בעיקר בהשוואה למפגש מהלילה בכניסה לנתב"ג, העלה כי הקארנס החדש נאה יותר לעין מקודמו, ולא שזו עבודה קשה במיוחד... לדברי החברה, שולבו בקארנס אלמנטים ומוטיבים שנלקחו מרכבי השטח הרכים (SUV) - בעיקר אזור החלון האחורי. חבל שבקאיה לא שמרו על זהות גדולה יותר לרכב התצוגה, מולטי S, שהוצג בפרנקפורט כקדימון לקארנס, אבל בשורה התחתונה ניתן לסכם ולומר כי הוא נראה גדול ונאה ממקודם. שיפטו בעצמכם. השיפור ממשיך גם בפנים הרכב, וסביבת הנהג נראית מודרנית ואיכותית ומגובה באיכות הרכבה טובה. הרושם הטוב נשאר גם כשבוחנים את החומרים הפשוטים מהם מורכב פנים הרכב. הנדסת האנוש טובה ברובה, ברכנו על בורר ההילוכים שמוקם מחדש וסלדנו, כרגיל, מבלם היד המופעל ברגל שמאל, סטייל מכונית אמריקנית של פעם. לטעמי, הגיע גם הזמן לאפשר כיוון של ההגה בכל הצירים ולא רק למעלה-למטה, כי למרות מרחב מצוין לנהג קשה להתמקם בצורה הטובה ביותר ללא אפשרות לכוון את גובה ההגה.

מה שעוד היה חסר לי זו האפשרות לאחסונם המגוון של פריטים רבים ודי להתבונן בחלק מהמתחרים בשביל להבין אילו גימיקים שימושיים ניתן לשלב במכונית בשביל לאחסן את מטלטליהם של עדר ילדים המצטרפים להוריהם לנסיעת סוף שבוע לסבתא חנה.

הקוריאנים הפגישו אותנו עם שני מנועים, שניהם רלוונטיים למדינתנו הקטנה, הזהים בנפחם - שני ליטרים - ושונים בהעדפותיהם את הנוזל אותו הם ילגמו. בעוד האחד ישתה לרוויה בנזין ובתמורה יספק לנו 145 כ"ס, יעדיף חברו את הנוזל השני, הסולר, ובתמורה להרוויית צימאונו יתגמל אותנו ב-140 סוסים. נקודת זהות משותפת נוספת נמצא בתיבה החביבה על עם ישראל, האוטומטית כמובן, שגם כאן וגם שם משודכת למנועים כשבקרביה נחבאים ארבעה הילוכים. תשאל מיד השאלה ומדוע לא חמישה, שהרי תיבת הילוכים אוט' עם חמישה הילוכים קיימת במלאי (במג'נטיס העושה שימוש באותו מנוע דיזל)? ועוד בטרם העלנו את התהייה נעננו כי "ארבעה הילוכים זה מספיק למנוע ולשימוש המיועד למכונית". בתרגום לעברית מנומסת זה אומר משהו בסגנון "בשביל כך וכך מאות ישראלים שמתעצלים לתפעל את יד ימין ורגל שמאל, לא ממש שווה לנו להשקיע בתיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת יותר. זה מה יש ותסתדרו עם זה". אגב, באירופה מוצעת המכונית גם עם תיבה ידנית משושת הילוכים.

ושוב, כתקליט שבור, נחזור על המנטרה השלטת בימים אלו - מנועי הדיזל מוכיחים את עצמם שוב ושוב כדבר הנכון. בקראנס זה בא לידי ביטוי במנוע טורבו דיזל מסילה משותפת נעים יותר למשתמש. זה מתחיל במומנט הגבוה יותר (אל מול הבנזין) של 31 קג"מ המתקבל בסל"ד הגיוני של 1,800 סל"ד עובדה המתורגמת לזמינות כוח טובה יותר בדיזל מאשר בבנזין, החל ממצב עמידה והלאה במעלה סקאלת המהירות, עד לקו 3,500 הסל"ד שם "נחנק" המנוע ומפסיק לספק את הסחורה. בצד החסרונות נרשמה ווקליות יתרה בסל"ד נמוך, בעיקר בצמוד להנעתו הקרה בבוקר, אם כי בשאר הזמן הוא שקט ונעים, כל עוד תשמרו עליו מתחת לקו ה-3 בשעון הסל"ד. בנסיעה עצמה מתורגמים נתוני המנוע לפעולה לא מרשימה בביצועיה, אם כי במכונית כזו מי בעצם מחפש ביצועים, אבל נינוחה וזורמת. תיבת ההילוכים משתלבת היטב באופי המנוע וגם פעולתה נינוחה. כמו תמיד, ההילוך הנוסף לו היה קיים, יכול היה לתרום עוד יותר לנינוחות המנוע ולפעולה נינוחה עוד יותר של המנוע ושל ההילוכים שמדי פעם קיפצו מעט מעלה-מטה תוך שהם מנסים להחליט בניהם מהו ההילוך היאה למעמד.

יתרונה של האחות לוגמת הבנזין הוא בעיקר באופייה ה"חי" יותר, אם כי ניכר באופן פעולתו שדל המנוע כי הוא מתקשה לטפס לקו בו הוא הופך ליעיל - 4,000 סל"ד. במבחן המעשי ניכרים ביתר שאת חסרונו של הילוך נוסף לתיבה והעובדה כי ארבעת הקיימים ארוכים, מה שאומר ביצועים פושרים ותו לא. הוא יאיץ דוגמת אחיו לוגם הסולר, אך ניתן להרגיש כי הדבר עולה לו במאמץ יתר. כך גם השאון הנוצר כשהוא בשיא כוחו, דהיינו החל מ-4,000 ועד ל-6,000 סל"ד. אז נכון, לא המדובר במכונית מרוץ, וקרוב לוודאי כי שבעה אנשים על ציודם לא יתנו בגז בפיתולי הכבישים, אבל כשיוצאים לעקיפה מכונית זריזה מפחיתה את הזמן בו אתם שוהים בנתיב הנגדי.

מובילה לשבעה נוסעים

לממדי הרכב שצמחו התווספו עוד כמה אלמנטים של הנדסה שחברו להם יחדיו לשם יצירת מרחב מחייה מכובד דוגמת שימוש במיכל דלק שטוח שאפשר "לגנוב" עוד מספר ס"מ יקרים לראש. ואכן, מרחב המחייה העומד לרשות הנוסעים מכובד מאוד, ומה שלא פחות חשוב, הוא גם מאוד ורסטילי - השורה השנייה, המרכזית, מתפצלת לשניים וניתנת לכיוון של מרחק וזווית. היא מציעה מרחב מצוין המאפשר לשלושה בוגרים "אמיתיים" לשבת שם בנוחות. השורה שלישית מתפצלת גם כן ומאפשרת הגדלת נפח המטען, או הובלת מבוגרים בצפיפות. המלצתה של קאיה היא להושיב שם ילדים המגרדים את קו בר המצווה. בחו"ל יוצע הקארנס בגרסת חמישה או שבעה מקומות ישיבה. בארץ, כנראה, תיובא רק גרסת שבעת המקומות. אפרופו מטען, קיפולה של השורה השלישית מאפשר את שיטוחה של הרצפה והעמסת מטען רב. למצער, השימוש בכל שורות המושבים יאפשר לכם הובלה של מקסימום חבילת אמצעי מניעה שיבטיחו כי משפחתכם לא תתרחב עוד יותר. מטען של ממש לא יכנס שם. נקודת ביקורת אחרונה, בשם היושבים מאחור. נכון שיש פתחים ה"זורקים" אוויר ממערכת המיזוג, אבל קשה לי להאמין כי בקיץ ישראלי טיפוסי יאהבו היושבים מאחור את העובדה כי המכונית לא מצוידת במזגן מפוצל עם יחידה אחורית נפרדת. "רצינו לבדל את הקארנס מקרניבל גם ברמת האבזור. בזו האחרונה, הבכירה יותר, ייהנו הנוסעים גם ממזגן מפוצל". יופי, רק שבמבחן המציאות נראה לי שעומד להיות שם חם מאחור.

מי מקפץ על השיבושים?

הנסיעה בכבישיה הטובים (מדי) והישרים (מדי) אינם מקלים על בחינתה של המכונית, אבל בכל זאת גם שם נחשפים השינויים שכיילו מהנדסי החברה אל בין מכלוליה של המכונית. זה מתחיל כבר בסיבוב הראשון. בהחלט מרגישים את השיפור העצום בתחום הנסיעה והניהוג. יתכן, ש"האשם" נעוץ בעובדה כי הקארנס מבוססת על פלטפורמת המג'נטיס המשפחתית, עובדה שהקנתה לה מערך מתלים המבוסס על מק'פרסון עם מוט מייצב מלפנים ומתלה רב חיבורי בשילוב מוט מייצב מאחור. מי שחשש בתחילה כי מבנה המיניוואן, קרי גבוה, יביא לנדנודים של המרכב בפניות, התבדה. המתלים הנוקשים [ע"ע נוחות, בהמשך הפסקה] עושים עבודתם נאמנה ומצליחים לרסן את תנודות המרכב. בשל כך מצליחה המכונית לטעת בלב הנהג ביטחון בנימוסי הכביש שלה בזכות ניהוג בטוח וחסר הפתעות ובזכות היכולת לגמוע ק"מ במהירות גבוהה על האוטובנים המהירים. מגבלות האחיזה גבוהות והנהג הממוצע בנסיעה משפחתית ממוצעת לא צפוי לפגוש דרמות מיותרות. אם תלחץ עליה קצת מעבר לרגיל, היא תשעמם אותך בתת היגוי צפוי המתבטל כמעט מאליו בזכות כניסתה לפעולה של מערכת בקרת היציבות. התחום השני בו ניכר שינוי הוא הנוחות. די בהתחלה מרגישים את הקוריאנים בחרו בכיול נוקשה למדי למתלי הקארנס, אות ועדות ליעד הברור - אירופה, שם תאלץ המכונית "להתמודד" עם כבישים איכותיים במרבית הזמן. ומי שחשש כי הנוקשות תגבה את מחירה בנוחות, או בהעדרה של נוחות אם להיות מדויקים, התבדה בשנית. המכונית אכן נוקשה על הכביש אבל לא נוקשות "שוברת שיניים", דהיינו הכביש מורגש אבל עימו גם המהמורות החובטות לעיתים בישבני הנוסעים, אולי לא בצורה המטרידה את חוליות הגב התחתון עד כדי כירופרקט, אבל בהחלט מורגש. ואיך תתמודד הנוקשות הנ"ל עם משברי האספלט הישראלים? שאלה טובה וניתן רק לקוות כי התשובה לא תהיה קופצנית מדי.

מרכיב אחרון בגזרת הניהוג, ההגה, מציע חבילה שמהצד האחד היא מהירה (2.7 סיבובים) ואף מדויקת למדי, אך מנגד שותקת בחוסר תקשורת מוחלט עם הנהג. הבלמים מצידם מספקים את הסחורה מבחינת יכולת עצירה, גם לאורך זמן, אך שוב, גם כאן התחושה אותה מקבל הנהג, הפידבק המאפשר לחוש את הבלימה, חסר. מערכת ABS לא מתערבת בשלב מוקדם מדי של הבלימה ומבצעת עבודתה נאמנה.

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת קאיה בהשקה בגרמניה
תאריך:  02/11/2006   |   עודכן:  02/11/2006
טל בן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קאיה קארנס החדשה - ממשיכים במגמת השיפור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנכ"ל בית הנשיא לשעבר, עורך הדין עמוס מימון, זומן הבוקר (יום ה', 2.11.06) לבית משפט השלום בתל אביב, על-פי בקשת המשטרה, לצורך קביעת תנאי שחרור חדשים.
02/11/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
גופת ילד כבן ארבע שנעדר מאז אמש מביתו בישוב רהט נמצאה הבוקר בתוך מקום מסתור בפח אשפה לא הרחק מביתו.
02/11/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה במסגרת מבצע ענני סתיו, אולם הפלשתינים ממשיכים בירי רקטות הקסאם לעבר יישובי ישראל (יום ה', 2.11.06).
02/11/2006  |  ענבל אביב  |   חדשות
שר התחבורה, שאול מופז, הפנה בקשה לוועדת הכלכלה של הכנסת לאשר שינוי בכביש מספר 1, הכביש המוביל מת"א לירושלים. השינוי יאפשר לגבות אגרה ממי שיבחר לנסוע בנתיב הספציפי. המטרה של השר ברורה - בצורה הזו יוכלו אנשים לשלם ולנסוע מהר יותר מבלי להיתקע בפקקים היומיים בדרך העולה לירושלים, פקקים שהנהגים נוהגים לכנות "גינות סחרוב" - הכניסה המערבית לירושלים. הנתיב המתוכנן להפוך לנתיב אגרה, החל מאוגוסט 2007, הוא הנתיב השמאלי ביותר.
02/11/2006  |  טל בן יוסף  |   חדשות
נמשכת פרשת האימוץ. הזמרת מדונה טוענת כי לא קיבלה שום טיפול מיוחד כשהגיעה למלאווי לאמץ את התינוק דיוויד. לדבריה, בעלה, הבמאי גאי ריצ'י, עבר חודשים של בדיקות מיוחדות לפני שנודע לזוג כי יוכלו לאמץ את דיוויד בנדה.
02/11/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il