אשר וקנין מאלפי מנשה רצה שלימוזינה מפוארת תסיע את אחיו וכלתו לחופה. תוכניותיו של וקנין השתבשו כשהתברר, ברגע האחרון, שהלימוזינה "סובלת" מתקלה ואין הסעות.
בחודש שעבר תבע וקנין את אלכס לימוזין סרוויס מחיפה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 3,000 שקל.
לטענתו, אחיו התעקש להתחתן בארץ הקודש והוא רצה להפתיעו. "סגרתי עם אלכס לימוזין שיסיע את אחי לחתונה ושילמתי מקדמה בסך 600 שקל".
לדבריו, צלצל לנתבעת יום לפני מועד החתונה והתבשר שהלימוזינה התקלקלה. "כשהתקשרתי לוודא הגעת הנהג נודע לי מפיו שלא יגיע עקב תקלה בלימוזינה והשבתת הרכב".
וקנין הפציר בנתבעת למצוא פתרון אך בלא הועיל. הוא התרעם שביקש את כספו בחזרה ובעלי הנתבעת סירבו. "נאלצתי להזמין שירות אחר בעלות גבוהה יותר ולא קיבלתי את כספי".
הנתבעת טרם הגישה כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יוני שנה הבאה.
כאשר בעל דין מגיש תביעה קטנה עליו לברר במרכז המידע בירושלים (טל': 02-6593333) כעבור 45 יום, אם הנתבע קיבל את כתב התביעה.
במידה והנתבע לא קיבל את כתב התביעה על התובע לבצע מסירה אישית ולהגיע למזכירות עם עותק חדש של כתב התביעה כולל נספחים.
אם התובע אינו יודע את כתובתו של הנתבע ואין דרך לאתרו - נסתם הגולל. בית המשפט לא יאתר את הנתבע עבור התובע - אין זה תפקידו. כיוון שעסקינן בתביעות קטנות לא משתלם לשכור חוקר פרטי לביצוע המשימה.
בבקשה שהגישה בעלת דין שלא איתרה את הנתבעים נאמר: "הנתבעים העתיקו את מקום מגוריהם ואינם מתגוררים בכתובת שנמסרה בכתב התביעה. ניסיונות לאתר את כתובתם החדשה לא העלו תוצאות. אבקש את עזרת בית המשפט בהנחיה כיצד לפעול ולמי לפנות על-מנת לאתרם".
השופטת יעל אילני השיבה בהחלטה: "בית משפט אינו יכול לסייע לתובעת באיתור הנתבע. התובעת תפעל לאיתורם ותודיע על כך לבית המשפט".
המסקנה המתבקשת: לפני שמגישים תביעה יש לברר את כתובתו של הנתבע. אם אין אישור מסירה בתיק (משמע שהנתבע לא קיבל את כתב התביעה), התביעה תימחק (אין מעשה בית דין), והתובע לא יקבל את האגרה. לימים אם התובע יאתר את הנתבע באפשרותו להגיש את כתב התביעה מחדש.