צריכת בשר העוף בישראל נמצאת מאז שנת 1998 במגמת עלייה. במהלך 8 השנים האחרונות, נרשם גידול של כ-6.5 ק"ג לנפש בממוצע הצריכה השנתי, וצריכת בשר העוף הממוצעת לישראלי עומדת היום על למעלה מ-36 קילו בשנה. כך עולה (יום א', 24.12.06) מבדיקה שערכו כלכלני דן אנד ברדסטריט (D&B).
מהנתונים עולה, כי בישראל מיוצרים למעלה מ-300 אלף טון בשר עוף וכ-100 אלף טון בשר הודו בשנה. בשר העופות מהווה כ-78% מצריכת הבשר בישראל, בעוד בשר בקר מהווה 10%, בשר ההודו כ-8% ובשר הצאן פחות מ-1%.
על-פי הממצאים, ענף הפטם (הכולל את העוף וההודו), נאמד בכ-4.2 מיליארד שקלים (במחירים לצרכן סופי). למרות הירידה שחלה במחירים, המחזור הכספי של הענף כמעט ולא השתנה במהלך 3 השנים האחרונות וזאת לאור העלייה בהיקף הצריכה.
העוף המצונן - מועדף על הצרכן הישראלי
העוף המצונן, שאינו עובר תהליך הקפאה, הינו המוצר המועדף על הצרכן הישראלי - כ-77% מהעופות הנצרכים היום בשוק הינם מצוננים. כמו-כן, חלקו של העוף הקפוא מהווה כ-20% מהשוק. בעוד שלפני כעשור העוף הקפוא היווה את מרבית הצריכה (עד 1989 היתה סובסידיה לעוף הקפוא).
מנתוני צריכת מוצרי הבשר השונים בעולם עולה, כי רמת צריכת הבשר בק"ג לנפש בישראל נמוכה לעומת מדינות אחרות, ואילו בבחינת הרכב הצריכה עולה, כי בישראל צריכת העוף גבוהה בהשוואה למדינות הנסקרות: למשל, בגרמניה מעל ל-50% מהצריכה היא של בשר חזיר ובארגנטינה בשר בקר.
עוד עולה מהנתונים, כי תת-שוק בתחום העופות הוא של מוצרי העוף הארוזים ומוכנים המהווים כ-3% מהשוק. הסיבה לאחוזים הנמוכים טמון בעיקר בשל מחירם הגבוה של מוצרים אלו וכן תרבות הצרכן הישראלי, אשר אוהב לצלות את העוף או לטגנו כשניצל בביתו.