בתקופה האחרונה חלה עלייה במספר התביעות הקטנות המוגשות נגד חברת פלאפון. אולי הגיע הזמן לבדק בית.
אוהד גניס מרמת-גן רכש בחודש יולי אשתקד מכשיר טלפון נייד A840 של חברת פלאפון. המכשיר "סבל" מתקלות רבות ו"בילה" תדירות במעבדות החברה. בחודש שעבר החליט גניס לשדרג את המכשיר וגילה להפתעתו שעליו לשלם לפלאפון סך של 1,800 שקל בגין שיחות שעשה כביכול בחו"ל.
גניס ההמום הסביר שלא היה בחו"ל ואין לחייבו בגין שיחות לא לו. בלא הועיל. חברת פלאפון התעקשה שישלם את החוב בניכוי 20% וגניס מצידו פנה בשבוע שעבר לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ותבע את פלאפון בסכום של 1,700 שקל.
לטענתו, שירות הלקוחות של חברת פלאפון הפנה אותו ל-"פלא חו"ל" ושם לא האמינו שבשל תקלה מכשיר הפלאפון השתנה למצב חו"ל. "כשפניתי למרכז השירות ומסרתי את המכשיר לבדיקה, התברר שאינו תקין ויש להחליפו. התקלה שהתייחסה לשיחות בחו"ל נרשמה בכתב יד".
גניס הוסיף שלאחר מכן הופנה שוב ל-"פלא חו"ל", וננזף על-ידי נציג פלאפון שבעייתו ידועה וייצרו עמו קשר תוך 24 שעות. "לאחר שנציג החברה לא צלצל, כמובטח, שלחתי מכתב וביקשתי לזכות אותי בגין החיוב השגוי ולבטל את עסקת המכר למכשיר A840 ולנוכח התנערות החברה".
לדבריו, כעבור שבוע נציגת פלאפון הודיעה שיזכו אותו ב-20% מחיוב שיחות חו"ל וסך הכול ב-340 שקל. "הבעתי מחאה שלא כל החיוב בוטל וביקשתי לקבל את תשובת פלאפון בכתב. נאמר לי שהתשובה עלולה להידחות במספר חודשים".
גניס התרעם שלמרות שהמכשיר היה מבוטח, חברת פלאפון התנערה מאחריות. "התנהגות פלאפון מהווה הפרה יסודית של תנאי ההתקשרות והותירה אותי חשוף לשאת באחריות לתקלות טכניות שממילא אירעו במכשיר".
גניס הוסיף שאת הזיכוי לא קיבל עד היום. הוא ביקש מבית המשפט שיורה להשיב את כספו ולבטל את עסקת המכר.
חברת פלאפון טרם קיבלה את כתב התביעה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי שנה הבאה.