לאה מסלטי מגבעת שמואל קנתה בחודש ספטמבר 2005 משקפי שמש ברשת משקפי אירוקה בקניון אלרם ברמת גן. לטענתה, המוכרת שכנעה אותה לקנות משקפיים ב-1,000 שקל של חברת ג'וצי ואמרה שהם יפים ואופנתיים". לטענת מסלטי, המוכרת הדגישה שלמשקפיים יש "אמא ואבא" ואם יקרה משהו תהיה לה כתובת להתלונן.
המציאות טפחה על פניה. מסלטי הרכיבה את המשקפיים עונה אחת וגילתה שהם פגומים ו"סובלים" מסדקים. בחנות סירבו לטענתה, לפתור את הבעיה.
לפני שבועיים וחצי תבעה מסלטי את רשת אירוקה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 1,250 שקל.
לטענתה, כשביקשה להחליף את המשקפיים, בעונת הקיץ, נאמר לה שהאחריות פגה. "נהנתי מהמשקפיים עונה אחת בלבד ואפילו מחצית עונה, ובחנות התעקשו שאין דרך לעזור לי ואין מה לעשות".
מסלטי הדגישה שהמוכרת הפעילה עליה לחץ מאסיבי שבעטיו רכשה את המשקפיים. "המוכרת פצחה במסע שכנועים שהמשקפים יפים וכדאי לי לקנות אותם. היא הרגיעה אותי שרשת אירוקה היא כמו בית ותמיד יהיה לי למי לפנות".
לטענת מסלטי, דברי החלקלקות עשו את שלהם והמשקפיים נרכשו אחר כבוד, במחיר עתק של 1,000 שקל. היא התרעמה שהמשקפיים לא היו איכותיים ולדבריה, מצופה מחנות יוקרה למכור משקפיים באיכות טובה שלא יסבלו מסדקים כעבור זמן קצר.
"קניתי משקפיים במקום ידוע, שעשה עלי רושם, ולא בבסטה בשוק או בתחנה המרכזית ב-100 שקל", התרעמה. מסלטי הוסיפה שהמקרה הסב לה עוגמת נפש.
הנתבעת טרם קיבלה את כתב התביעה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.