בגד יקר אינו בהכרח איכותי. תשאלו את אבנר שלום מיהוד שנהג לרכוש בשנים האחרונות בגדי יוקרה מחנות ונדום שברחוב היסוד 1 בתל אביב.
שלום רכש בשנת 2005 ארבעה מכנסיים של חברת בוס מחנות ונדום בגן העיר ושילם תמורת כל אחד, סכום עתק, של 1,000 שקל. מהר מאוד גילה שהמכנסיים, אומנם יקרים, אבל דהו בכביסה.
לפני שבועיים תבע שלום את חנות ונדום בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 5,000 שקל. לטענתו החנות מכרה מכנסיים פגומים ועליה לפצותו.
לטענתו כל ארבעת המכנסיים,שתמורתם שילם 4,000 שקל, דהו באותו מקום בחלק הקדמי וכשהתלונן החנות התייחסה אליו בביטול. "כשפניתי בתלונה החנות דחתה אותי".
שלום צרף לכתב התביעה מכתב תלונה ששלח לחנות ונדום בחודש נובמבר אשתקד, בו התרעם שהואשם, על לא עוול בכפו, בנזק שנגרם.
"אמרו שלא כיבסתי את המכנסיים נכון ועניתי שכיבסתי את המכנסיים כשהם הפוכים, אחר כך אמרו שלא גיהצתי בטמפרטורה הנכונה והשבתי שאם זה היה נכון אז המכנסים היו דוהים במקומות שונים ולא באותו מקום, אחר אמרו שתליתי את המכנסיים לייבוש בשמש והשבתי שמכנסיים תולים בשמש ולא בגשם".
שלום הדגיש שהשאיר את המכנסיים בחנות בגן העיר. במכתב הוסיף: "אבקש התייחסות רצינית, כך שנפתור את הבעיה בדרכי נועם".
שלום שיגר את המכתב בשנית והפעם להנהלת החנות והתרעם: "מדוע לא מטפלים בתלונה"?
החנות כאמור טרם הגישה כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש אפריל.
כאשר בעל דין טוען שרכש מוצר פגום או שהנתבעת התרשלה בייצורו, עליו להוכיח זאת באמצעות חוות דעת מומחה - אחרת טענותיו נטענות בעלמא.