בחוזר ששלחה חברת התעופה אליטליה לפני ימים אחדים לסוכני הנסיעות, דרשה החברה כי הסוכנים יחלו לגבות שורה של קנסות מציבור הנוסעים הרוכשים כרטיסים של החברה.
מדובר בכוונה לקנוס כל נוסע אשר מבצע הזמנה אך לא מכרטס אותה, כל בקשה לביצוע החזר (refund), כל מקרה של הפרשים בגביית מס נמל. זאת למרות, אומרים בהתאחדות סוכני הנסיעות, שההפרשים נובעים מטעויות במערכות ההזמנות של חברת התעופה עצמה. כמו כן, דורשת החברה לקנוס את הנוסעים בכל מקרה של ביצוע מספר הזמנות לאותה נסיעה, ולמעשה על כל פעולה שהיא מעבר להזמנה שמסתיימת בכרטוס ללא כל שינוי.
מההתאחדות נמסר כי ראוי שהחברה תנהג בתום לב ותוסיף את רשימת הקנסות שלה לתנאי הכרטיס ואף תודיע על מדיניות הקנסות שלה באופן פומבי וישירות לציבור, במקום להסתתר מאחורי גבם של סוכני הנסיעות, מתוך כוונה, אולי, שבכך היא תימנע מהביקורת הצפויה מן הציבור עצמו. כך, אומרים בהתאחדות, ידע הציבור, עוד טרם רכישת הכרטיסים, על מדיניות הקנסות ויחליט על צעדיו.
מסקר שערכה ההתאחדות בקרב חבריה עולה כי סוכני הנסיעות אינם מתכוונים לשתף פעולה עם מדיניותה זו של חברת התעופה וכי אף יסרבו בנסיבות אלו לגבות את הקנסות מציבור הנוסעים. סוכני נסיעות אף הביעו תמיהה כיצד חברת תעופה, שידוע שרמת שביעות הרצון ממנה אינו גבוהה במיוחד, בוחרת לנהוג באופן שכזה כלפי לקוחותיה.
מההתאחדות נמסר כי נושא הקנסות של אליטליה על הציבור יעלה לדיון במסגרת האסיפה הכללית של ההתאחדות אשר תתקיים במסגרת הכנס השנתי של ההתאחדות בים המלח בשבוע הבא.