את המהפכה מובילים שני יזמים ישראלים שבחרו בטורונטו כראש גשר לחברה שלהם, "Canel-Inter" . החברה נוסדה על-ידי אבי גרבר, 15 שנה בעסקי התקשורת והטלקומוניקציה, עם קריירה כמהנדס בחברות כמו אריקסון וסגן נשיא של חברת מדיה בינלאומית. שותפו הוא ארז ירושלמי, מעצב תעשייתי מבריק וקצין סיירת לשעבר שהוא גם הכוח היצירתי בחברה. ירושלמי, שסיים לימודי תואר שני בעיצוב תעשייתי באיטליה, הוא בעל-רקע עסקי במיזמים של משחקי תפקידים. נפגשתי עם השניים במשרדיהם בטורונטו לראיון קצר:
כיצד נולד הרעיון של "עלילות ונציה"? "ארז ואני ישבנו בבית קפה בתל אביב ודיברנו על ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיות בדור השלישי בסלולארי והצורך של חברות תקשורת ליצור תכנים מעניינים לרשתות חברתיות. ניסינו גם לפתור את הבעיה של אתרי קהילות והכרויות באינטרנט שהם כולם בנויים אותו הדבר ומשעממים את המשתמשים. כישראלים, חשבנו על פתרון יצירתי ולא קונבנציונאלי".
מה זה "עלילות ונציה" ומדוע אתם מכנים זאת כמהפכה חברתית באינטרנט? "עלילות ונציה הוא משחק תפקידים והכרויות באינטרנט. הוא מחזיר את המונח "משחק מקדים" (foreplay) אל הזכויות באינטרנט כי ההתקשרות בין המשתמשים והמשחק היא חושנית ורומנטית. למשל, משתמשים יוכלו לשלוח פרחים אחד לשני דרך המערכת שלנו והכול יעשה באמצעות טכנולוגיות וידאו, קול ומסרים מידיים".
"מדובר במהפכה, כי אם ניקח את מה שקיים היום באינטרנט לעשרות מיליוני משתמשים בהיכרויות, נמצא שכל האתרים מתפקדים ונותנים חוויה דומה. ב"עלילות ונציה" החוויה שונה לגמרי. אנחנו מובילים את המשתמשים אל נשף תחפושות מן המאה ה-15 בוונציה עם חדרי נשפים למתאימים במיוחד לכל קבוצת משתמשים בין אם זה חילופי זוגות, הומואים ולסביות, אוהבי אומנות או סתם אנשים המחפשים כמה שעות של כייף. העניין דומה לחדרים במלון הוונציאני "The Venitian Hotel" בלאס ואגס. דרך אגב, אנחנו נמצאים במשא-ומתן איתם על אירוח מסיבות אמיתיות למשתמשי האינטרנט שלנו", הוסיפו.
מי השותפים שלכם ומי תומך בכם? "החברה שלנו השיגה הון התחלתי בסיבוב ראשון של גיוס ממשקיעים פרטיים בטורונטו ובסן דייגו. המשקיעים הללו נותנים בנו אמון מלא ועוזרים לנו לדחוף את המוצר בכל העולם. חברת עורכי הדין "Minden Gross" היא עוד שותף רציני שלנו. אנחנו בשלבי איתור משקיעים נוספים מן הקהילה היהודית ומחוצה לה בהתבסס על ההצלחה של סיבוב הגיוס הראשון".
איזו חשיפה קיבלתם עד כה? "קיבלנו די הרבה חשיפה. למשל המגזין Time התרשם מהחדשנות של "עלילות ונציה" בכתבה במהדורה המקוונת שלהם. הם ראו במגמה ראשונית של המוצר בתערוכה בינלאומית של הזכויות באינטרנט בארצות הברית בה השתתפנו. עם העזרה של שגריר ישראל בקנדה, אלן בייקר, התחלנו במשא-ומתן עם בכירים ביותר בחברת "Convest".
מתי אתם משיקים את "עלילות ונציה"? "עלילות ונציה יושק בטורונטו בתחילת אפריל בגרסת בטא. בשלב הראשוני זה יהיה בהזמנה בלבד. אנחנו מנסים להגיע למשתמשים המתוחכמים יותר וכאלו עם חשיפה בינלאומית וחוש אומנותי שניסו בעבר והתאכזבו מאתרי הכרויות וקהילות קונבנציונאליים. בקיץ נשיק את המוצר בארצות הברית ומשם לכל העולם. החברה מצפה ש"עלילות ונציה" יחצה את סף ה-300,000 משתמשים, ועד 2009 יצטרפו כ-3 מיליון משתמשים שיזרימו רווח נאה דרך דפי שימוש לשירותים נוספים, פרסום באתר ורישוי תוכן".
סיפור הצלחה ישראלי עם ניחוח ונציאני המתרחש בטורונטו. למידע נוסף
בקרו באתר.